Nieuw: Hobbyking turbine

Volgens mij doet hij nu niet veel omdat het daar op dit moment winter is, nog steeds warm voor onze termen, maar daar kunnen ze er niet zo goed tegen :p

Onzin. Hoge temperaturen zijn juist goed voor een test. Als hij dan normaal werkt is het een goede motor. Bij 0 graden testen heeft geen zin, dan werken slechte motoren ook beter.

@pieter, dat bedoel ik niet. Kon zijn dat ger mijn booster heeft gezien bij martin. Typisch geval van een merk motor is niet altijd goed....

Niet alleen kero kan aangetast worden door bacterien..

Ik heb bij ons in het bedrijf regelmatig machines zien stoppen vanwege dichtgeslagen filters, oorzaak onbekend.
Wel een grote hoeveelheid witte troep in de tank en filters, alleen niet kunnen begrijpen waar het vandaan komt.
De leverancier had duidelijk aangegeven dat het niet zijn brandstof kon zijn.

Tot we een potje met rode gasolie een week of wat op de plank gezet hadden in de werkplaats.
Wat zien we?
De rode gasolie wordt blank, en onderin zie je een partij troep liggen...
Oorzaak gevonden, meer met de gasolietank schudden :mrgreen:

Ga ik naar Duitsland naar &%^$2# en koop een PHT liefst 5,
met gesproken handleiding en demonstratie en garantie,
en niet die kat in een zak.

Tja, Hans, dat is het leven van een tester, soms heb je geen tijd en zijn er andere belangrijkere taken dan het testen van een model of wat dan ook. Heb GVD eens geduld en wacht eens af, of anders ga zelf eens dit soort testen doen. Ik weet wat het is om dit te doen, heb genoeg testberichten geschreven.
Ook weet ik wat het is als iemand zo een commentaar geeft, dat heb ik in een vergelijkbaar geval ook gehad. Een clubgenoot had bij de buurclub (jullie clubje) geklaagd dat de reparatie van de grasmaaier te lang duurde. Hij gaf aan dat de onderdelen al 2 weken bij mij thuis lagen, maar die gast mag de volgende keer zelf aan de slag......................

Tja, Hans, dat is het leven van een tester, soms heb je geen tijd en zijn er andere belangrijkere taken dan het testen van een model of wat dan ook. Heb GVD eens geduld en wacht eens af, of anders ga zelf eens dit soort testen doen. Ik weet wat het is om dit te doen, heb genoeg testberichten geschreven.

Als je geen tijd hebt om een turbine te starten, heb je ook geen tijd om video's met loze beloften te maken....
Ik snap niet helemaal waarom je het nodig vind om mij toe te voegen "heb GVD eens geduld en wacht eens af"....:rolleyes:
Het is die z.g. "reviewer" die alle negatieve kommentaar over zich zelf afroept door bij herhaling toezeggingen te doen en die telkens opnieuw niet nakomt...
Hij kan beter zijn mond houden en pas iets uploaden als ie echt wat te melden heeft :teacher:
Nu maakt ie zich zelf ronduit belachelijk.
ps; Overigens over zelf testen doen; in mijn vakgebied heb ik de nodige publikaties op mijn naam staan over eigen research. En dan met resultaten en onderbouwde conclusies....geen loze beloften daarvan!

Die tester is er zoals zovelen. Gezwam, gezeik, theorie genoeg maar praktijk ho maar. Zonder van die turbine..... Ik vraag me ook af wat je aan het test resultaat hebt. Testen op de bank en als het werkt in een trainer. Dan na 10 uur draaitijd weer je mening geven. Een andere manier van reviewen heeft weinig nut bij een turbine. Of stuur hem op naar mensen die er echt verstand van hebben (he martin ;))

Het probleem met bacteriën in brandstof is al jaren bekend, begon voornamelijk nadat er veel bio ethanol bijgemengd ging worden in diesel en gasolie. De opkomst van de commonrail motor met bijbehorende hoge inspuitdrukken en hoge temperaturen en groot volume retourbrandstof versterkten dat effect.
Wat ik wel vreemd vind is dat dit bij kero ook gebeurd tegenwoordig, wordt daar tegenwoordig ook bio ethanol bijgemengd??

Overigens zijn er al een tijd toevoegingen verkrijgbaar om het effect tegen te gaan....

Yup maar niet overal zitten die dopes erin.

Geloof in de us en canada niet meen ik me te herinneren.

Kan ook andersom zijn, daar wel en hier niet....

Ik denk dat de kero ook in de silica trekt?

Water uit kero filteren kan ook met dieptefiltratie......weet ik uit eigen ervaring....

kero zuiveren

ik bedoel natuurlijk silica-gel gebruiken boven de vloeistoflijn, boven in de dop van een voorraadvat of zo, zodat waterdamp wordt geabsorbeerd.
Onder de kero zal het niet werken inderdaad :-)

Greetz,
Frank

Behalve waterdamp zal er in een voorraadvat ook wel brandstofdamp hangen lijkt me. Of neemt sillicagel alleen water op? Ik dacht in principe elk soort vocht.

Weer bijna 2 maanden verder en nog steeds geen nieuws.
En dat terwijl Bruce zelf in een video van 29 augustus zegt; " I want to get this (wijzend op de HK turbine) going today"..... yeah right :rolleyes:
Inmiddels heeft hij de turbine 4 maanden in huis....
Jammer :(

Back