Nieuw lid, en dan ook nog eens een leek.

Ja als je hem ok gebruikt voor meeerdere dingen, of controllerboards zul je dat moeten veranderen...., en hoe dat moet staat in het boekje van de zender, met plaatjes...

Idd het is zeker de bedoeling om het met nog andere boards te gebruiken zoals de multiwii, open pilot, etc dus ik zal dan maar eens kijken om dat veertje eruit te doen. Heb het al eens tegen gekomen hoe dat moet maar beetje schrik om daaraan iets mis te doen

Laatst bewerkt door een moderator:
zo net de Throttle veer gedeactiveerd op men mx20 hoop dat ik het juist gedaan hebt en gewoon met dat schroefje dat ze beschreven volledig in te draaien stick is nu helemaal vrij naar boven en beneden

maar klopt het dat er iets word beschreven dat je de stroefheid van de Throttle stick ook nog iets kunt aanpassen zodat ze niet steeds naar beneden valt

ja klopt. naast de stick in de zender zitten 2 metalen plaatjes. 1 met ratel en 1 gladde. door deze over het bolle stukje achter op je stick te zetten, kan je de hem stroef maken. en hoe harder je hem vastdraaid, hoe stroever;)

ja ja t'was fantasties vandaag eindelijk voor de eerste keer deftig kunnen vliegen men dji vliegt al juist instellingen nog wat aanpassen enc en men test frampje met het multisirius board is eindelijk ook al de lucht ingegaan

maar helaas na zo'n eerste vliegdag zijn er redelijk al wa props gesneuveld (nog veel leren) van men dji zijn er 2R props gesneuveld dus reserve inbegrepen en van da multiwii framke 2 en 2R props in frieten

voor die multiwie is er geen probleem daar had ik mij al op voorzien een deezer dagen kan ik ze ontvangen

maar voor het dji frame is da een ander verhaal ik kan nog wel even voort met die 10" props van dji maar toch even verder willen oefenen op de 8" maar deze zijn helaas (raar maar waar) moeilijk te vinden heb ook wel nog graupners maar die moeten nog even wachten eerst leren vliegen

weten jullie zo van die dji 8" 8045 probs kunnen vinden (europa) of jullie die ze niet meer moeten hebben

stabiliseren

hallo goeie morgen iedereen!
heb nog een vraagje
wanneer ik vlieg met de dji heb ik gelijk de indruk wanneer ik naar links,rechts of voor en naar achter ga dat hij bij het loslaten van de stick in die richting blijft gaan en dat hij niet terug zichzelf stabiliseert of is dat normaal? ik vlieg voorlopig in att.Mode maar in GPS Atti. Mode heeft hij dat ook

Dan de atti gains flink omhoog zal ik zeggen, langzaam met 5 tot 10% Per keer...
Wat is je complete setup ?

dus motoren, props, accu ?

alles is standaard motors, 3s 3000mah (voorlopig) en de standaard 10" props (oefenen)

de atti gains heb ik van je F550 bouwverslag overgenomen
140 140 120 130
120 120

heb wel gemerkt dat ik voor de wookong eigenlijk niet te veel naar je bouwverslag mag kijken want de aansluitingen van de motors op de controler is helemaal anders

en met de autopilot instellingen vecht ik ook nog ivm de gains op de kanalen
het kiezen in welke mode is wel helemaal juist atti.mode gps.atti.mode en off dat werkt naar behoren

maar ik denk niet dat hij correcties uitvoert met de gps of moet ik dan nog een knop instellen om de gps gegevens te locken in gps atti.mode

Dan de atti gains flink omhoog zal ik zeggen, langzaam met 5 tot 10% Per keer...
Wat is je complete setup ?

dus motoren, props, accu ?

hallo na vandaag enkele keren gevlogen te hebben, hebben we vandaag een warme accu die bol komt te staan na de vlucht

ze is gebalanceerd geweest en ik denk toch iets verkeerd hebben gedaan. alle instellingen zijn goed tijdens het laden voor een 3s op 3.0A nu we een bolle lipo hebben mogen we ze in de vuilbak goeien zeker he?

je hebt bol en je hebt bol.. laat hem eerst rustig een nachtje liggen, vaak zakt de lipo dan weer in.

opbollen is gekomen doordat je niet de goede C waarde hebt. oftewel de esc's/motoren trekken meer stroom dan de accu kan leveren.

je moet een accu met een hogere C waarde hebben anders gebeurd het zo weer.

Ja daar had ik idd ook al aan gedacht. Laat ons zeggen dat ze lichtjes bol staat. Ben nu op het werk en toen ik daarnet vertrok dan was ze idd het bolle wat weg getrokken. Heb ze nu gewoon wat opzij liggen en niet opgeladen. Dat het aan de c waarde ligt denk ik dat deze te laag alhoewel dat de 2de zelfde lipo die ik heb dit probleem dan niet heeft

PROBLEEM IS OPGELOST
HET LAG GEWOON AAN MEZELF. HAD IK MAAR VEEL VROEGER DE CONNECTIES VAN HET COMPASS OP DE WOOKONG MAAR NOG EENS GECHECKT. DAAR WAS EEN SLECHTE VERBINDING OMDAT HET STEKKERTJE TERUG WAS LOS GEKOMEN

ALVAST BEDANKT VOOR DE HULP:banghead:
Was zalig weer geweest vandaag. Nu de fail safe eens kunnen uittesten en alles werkt naar behoren nu. Meteen al demonstratie moeten geven in straat

Wat me wel opvalt dat ze elke keer vragen direct of er een camera aan hangt :what:

Hallo iedereen
Nu het probleem met de lipos is opgelost doordat ik een te lage c-waarde gebruikte. Stoot ik nu op het volgende

Ik heb alles perfect in kunnen stellen op mijn zender ivm flight mode en dergelijke
Wou ik proberen het compas te calibreren
Ik geraak wel in de calibratie mode (blauwe led) dan eerst het horizontaal calibreren tot het groene led en dan het verticale. Maar wat ik ook doe ik krijg steeds de fout melding (knipperen rood led)
Heb er me al uren mee bezig gehouden en steeds krijg ik het rode led ipv het witte led

Heb al ook filmpjes gevonden op YouTube maar zie niks wat ik verkeerd doe
Kunnen jullie mij soms hierbij helpen?

Ook wanneer ik aan het vliegen ben op gps-mode en wilde de safe mode testen door de zender uit te schakelen. Gebeurt er ook helemaal niks hij blijft weg drijven met de wind

De fail safe is perfect ingesteld. Via de software is dan te zien dat het fail safe blauw word als ik de zender uitschakel

Wat doe ik dan allemaal verkeerd?

schone liedjes duren niet lang

helaas vandaag was het een zwarte dag voor me
zwaarte kracht heeft gewonnen
bij een vlucht vandaag ging het ding zijn eigen leven lijden. hoog in de lucht begon het eerst weg te drijven en kreeg geen controle meer over de wookong om dan met enorm zeer hoge snelheid een duikvlucht te nemen
het ding deed het helemaal uitzich zelf want je hoorde echt de motoren een ongekende snelheid aangaan

waardoor het ding met een smak tegen de grond ging
gevolg twee gebroken armen
boven en onderplaat gebroken
1 motor helemaal naar de frietjes en andere 5 zijn beschadigd
graupner ontvanger helemaal open
2 props gebroken en andere 4 licht beschadigd
en een 4s graupner 5600Mah ontploft
MAAR AAN DE WOOKONG EN DE GPS MODULE BLIJKBAAR ZICHTBAAR NIKS AAN DE HAND geen beschadigingen of dergelijk te zien

heb het eerst zo eens snel met een andere lipo eens getest zonder props op de motoren en de overgebleven optische licht beschadigde 5 motoren draaien nog naar behoren en de wookong reageert zo nog steeds op bewegingen en aan het led ziet er ook nog alles goed uit

heb alles nu gedemonteerd nieuwe stukken besteld en maar hopen dat de er ook niks is aan de ESC's want die zien er ook nog ongeschonden uit

kost prijs voorlopig om te herstellen 120 euro met verzending

is wel heel spijtig want nu moet ik mijn ander project even aan de kant moeten leggen (info volgt als het zover is)

aprepo (info) Fpv4ever - Vente en ligne de matériel d'immersion et de multirotors - Fpv4ever is een zeer goeie site voor je onderdelen heb er onder tussen al nu drie keer bij hem besteld en de verzending gebeurd via Fedex 16euro je hebt het op een dag of 2 max 3

Zow lekker! Ik heb ook aan een crashje gehad (alle props naar de klote). Volledig eigen schuld! Dacht dat ik het al wel goed kon. Nu gewoon weer eerst alleen hooveren en figuurtjes vliegen.

Back