Nieuw model zenmuse h3-3d (voor light bridge) Update: Iemand die 1 wil ruilen tegen oud model ?

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Vandaag 2 stuks phantom met zenmuse h3-3d opgehaald... Samen met 2 stuks mini iosd.

We waren natuurlijk erg nieuwsgierig, en maakten natuurlijk meteen de doos los.

De phantoms..
Alles leek in orde, en we hadden ook zo te voelen een goed werkende tilt lever ;) Inderdaad de nieuwste versie phantom, gezien het gat in de onderste shell, bij de zenmuse bevestigingsbouten... Hier valt dan de motor van de 3e as in.

De muse h3-3d:
Op het eerste oog, mooi stukje techniek, had ze nog nooit in handen gehad (de 3assige), dus eerst samen rustig bekeken... Alles mooi, en dik in orde. Dat wat je mag verwachten van de Muse... Verpakking ook erg goed, en in schuim. Beter als dat karton van de 2d muse. Hier weer een flinke plus punt van dji!
Alles ziet er luxe uit, kreeg echt een Xray gevoel van vroeger weer terug;).. Ik ben weer belangrijk als klant! En dat voelt GOED! :cool: :p

Na bekomen te zijn van de (zeer prettige) eerste indrukken viel me wat op. Ik mis de brede connector voor de gopro!

Hier een foto van de oude groene pcb van de 2d muse, dit om aan te geven wat ik mis... Het gaat om de brede stekker uiterst RECHTS op de foto. Dit klik je achter in je gopro 3(+) serie.

03%20foute%20h3-3d.jpg

Hier side by side:
05%20foute%20h3-3d.jpg

04%20foute%20h3-3d.jpg

Hier nog wat close up van de foutieve h3-3d zenmuse:
01%20foute%20h3-3d.jpg

02%20foute%20h3-3d.jpg

Er is al een mail richting de leverancier.. Heb er ook alle vertrouwen in dat het snel en keurig word opgelost. Daar gaat het me nu dan ook niet echt om.. Dat vertrouwen is er wel. In het verleden behaalde service was DIK in orde.

Het gaat me meer erom, dat ik dit probleem nooit eerder heb gezien, en een zoektocht op internet levert ook niets op.

Dus bij deze een stukje info van mij.. Wees erop verdacht , dat dit eventueel veel meer units betreft dan deze 2. Zie ook de verkeerd gelabelde PMU, van de naza v2.

Mvrg :Emil

Hoort dat niet zo? Ik heb eerder plaatjes gezien waarbij hij ontbrak en er een hdmi bordje aan de achterkant van de muse werd aangesloten, en in de zijkant van de gopro werd geplugd.

Vraag me nou alleen niet meer, waar ik het gezien heb.

Kan me wel voorstellen dat hdmi universeel is ofzo.

Hmm, idd, dit is "gewoon"het nieuwe model...

Vreemd, heb wel gezocht op inet, maar niet bij de dji site.. DOM!
Thnx, zal in vervolg eens beter opletten ;) Was ws nog te veel onder de indruk van al dat moois ;)

Ik ga toch geen lightbridge gebruiken,en heb dus nog een nieuwe ongebruikte liggen, en wil deze graag ruilen tegen een oud model. Deze moet het liefst nieuw zijn, of heel licht gebruikt zonder een crash medegemaakt te hebben, en bij een goede leverancier weg komen voor eventuele garantie.

Pb bij intresse..

Ik heb vandaag zo'n zelfde geval binnen gekregen. Echt een vaag iets!
Via de 30 pin connector van de GoPro is toch veel handiger en beter?

@Psygho, heb jij de gimbal zo geïnstalleerd als in de link van EdAkker?

Ik wil ook ruilen tegen een oud model! :)

Ben inmiddels zelf ook al even op onderzoek uit geweest op internet en via de dealer en importeur.

Mijn persoonlijke conclussie:

In de 1e serie uitgeleverde h3-3d gimbal bleek een productiefout te zitten die voor verschillende problemen kan zorgen, hoeft dus niet! (Slechte video-overdracht en of gimbal motor trillingen)

Dji heeft dit toen heel snel opgelost door een ant-interferenceboard te ontwikkelen en die na te leveren en bij de tweede serie mee te leveren.

Nu binnen een aantal weken heeft Dji de h3-3d gimbal compleet gewijzigd. Er zit nu een losse connector op voor je gopro. Tevens zijn er meer verschillen met de eerste uitgelerde h3-3d gimbals.

Zie de instructievideo van Dji waarin je de nieuwste versie van de gimbal ziet en niet meer de gimbal die de eerste weken is uitgeleverd.

DJI - How to install the new Zenmuse H3-3D on the Phantom 2 - YouTube

De versie die ik heb is dus al weer verleden tijd. Zie de verschillen:

Kortom Dji heeft de gimbal te snel uitgebracht en onvoldoende getest, is mijn conclussie.

Nu brengen ze de nieuwe uit onder het excuus van de lightbridge? Of dit de gehele waarheid is? Google maar op anti-interferenceboard en je vind een hoop reacties en onduidelijkheid van Dji zelf.

Ik heb in mijn levering dus nog een oud instructieboekje gekregen waarin het anti-interferenceboard niet genoemd wordt.

Die van mij werkt vooralsnog zelfs zonder ant-interferenceboard! Echter ben ik als klant niet blij dat, binnen een aantal weken, de fabrikant alweer met een compleet verbeterde versie op de markt komt en ik dus nu alweer met een verouderd type vlieg terwijl ik hier net honderden euro' s voor betaald heb.

Dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met de gimbal hoor. Als hij het gewoon blijft doen vind ik het alsnog een prima product.

Groeten Kevin

Laatst bewerkt:
Ook dus even gekeken welke ik nu heb gekregen.

Foto-GW7SJ3MP-G.jpg

Foto-SZP4L7HT-G.jpg

Laatste is de anti interference board. Maar in het filmpje wordt deze gebruikt met het type zonder de connector maar met de connector die je er aan de zijkant in moet stoppen. Raak een beetje in de war nu. Geen documentatie erbij die je zegt wat je moet gebruiken.

/edit
Lijkt dus dat je het bordje altijd moet gebruiken.

Je hebt gelijk. Ik zie nu dat de laatste versie van de gimbal in de instructievideo ook gemonteerd wordt met anti- interferenceboard.

Ik dacht dat het anti-interverenceboard er bij de laatse versie niet meer bij zat, niet goed opgelet.

Nu weet ik het ook niet meer. Mijn versie werkt in ieder geval nu prima zonder interferenceboard.

Ik begreep dat ook maar een klein deel van de eerder geleverde gimbals problemen gaf.

De lightbridge was er al even dus of de wijziging daar nu alleen op gebasseerd is????

Ach zolang het spul maar werkt. Wel verwarrend allemaal en weinig uitleg van Dji!

Laatst bewerkt:
Klopt. interferance board mag je gewoon monteren, slechts een klein deel had problemen ermee...

Klopt alles is gebaseerd op light bridge.

Inderdaad, voor 20 euro vind ik dit toch een stuk beter als dat dunne kabeltje wat erbij zit, de mijne is al onderweg.:D

Helaas... Hij past mooi, maar de pin-bezetting is niet ok. Ik krijg geen fpv beeld meer, alleen mijn osd. De problemen met de audio brom zijn weg, maar het geheel is nu dus niet correct aangesloten... Verder verpest hij ook een beetje de balans van de gimbal... Het was bijna te mooi om waar te zijn...

Helaas... Hij past mooi, maar de pin-bezetting is niet ok. Ik krijg geen fpv beeld meer, alleen mijn osd. De problemen met de audio brom zijn weg, maar het geheel is nu dus niet correct aangesloten... Verder verpest hij ook een beetje de balans van de gimbal... Het was bijna te mooi om waar te zijn...

De verkoper van mijn link heeft er 106 verkocht, ik heb bij de negatieve feedback gekeken maar daar staat nergens dat er iemand meldt dat die stekker niet werkt, heb je hem daar besteld of elders?

Zit de flatcable wel goed in de connector, mss anders eens los maken en nogmaals er in zetten en de connector dichtklikken?

$_57.JPG

$_57.JPG

Mijne is er (nog) niet, dus ik kan nog niet testen..:onweer:

Back