Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

@ DroidWorksNL: Mag je de gps eigenlijk monteren onder een dome? Of geeft dat problemen met de ontvangst?
Ik heb het over zo'n eenvoudig pastic koepeltje, niks met metaal in ofzo...
Trouwens, die gps bracket zoals vermeld in de handleiding. Die zit toch standaard bij de gps-kit, toch?


onder de dome kan maar :

1 . Geen metallic lak gebruiken
2. zo hoog modelijk plaatsen is beter
3 . bracket zou erbij moeten zitten
 
. Als ik dan zie dat mensen al filmpjes posten op dit forum in Google Earth stijl boven een woonwijk met een toestel van meerdere kilo's dan denk ik niet dat de gemiddelde hobbyvlieger daar gebaat bij is. Het zou de huidige regelgeving wel eens kunnen beïnvloeden.

Ongetwijfeld fantastische apparatuur, maar wel in de handen van mensen met goed verantwoordelijkheidgevoel.
eh, no offence, maar er rijden dagelijks zware 1-2 ton zware metalen objecten door een woonwijk met kids, veelal met een te hoge snelheid, men noeme het auto's/busjes/vrachtwagens. Hierin zitten vaak ook mensen die met vanalles bezig zijn behalve autorijden. Verder rijden er nogal wat hormone-controlled brommers rond, met kiddo's die al helemaaaaal niet bezig zijn met verantwoordelijkheidsgevoelens. Gues waar meer ongelukken van komen? Die paar multicopters die 'even' rondhoveren of de honderden gemotoriseerde voertuigen die elk moment van de dag rondrijden in woonwijken??

Tuurlijk moet ben je verantwoordelijk, maaruh, moet het wel in perspectief zien. Tuurlijk gaan er ongelukken gebeuren, en we leven in Nederland, dus komen er regels, verboden, hoge boetes en hoop papierwerk voor lui die het voor hun professie willen gaan doen... Alles voor de 'veiligheid'... (lees: extra melkkoetje voor gemeentes).

maar goed... zijsprong... verder met GPS :D

PS paar jaar terug is hier in de buurt ook een vliegtuig neergestort vanwege 'foute electronica' (hoogtemeter), dus ... komt ook voor bij de grote jongens...
 
Laat ons geen slapende honden wakker maken.

Laat ons geen slapende honden wakker maken.
Je hebt gelijk, er zullen altijd wel hier en daar ongelukken gebeuren. En je hebt altijd mensen die domme dingen doen.

Maar als iedereen een beetje z'n gezond verstand gebruikt met multicopters, dan kan elk van ons rustig zijn hobby blijven uitoefenen...

eh, no offence, maar er rijden dagelijks zware 1-2 ton zware metalen objecten door een woonwijk met kids, veelal met een te hoge snelheid, men noeme het auto's/busjes/vrachtwagens. Hierin zitten vaak ook mensen die met vanalles bezig zijn behalve autorijden. Verder rijden er nogal wat hormone-controlled brommers rond, met kiddo's die al helemaaaaal niet bezig zijn met verantwoordelijkheidsgevoelens. Gues waar meer ongelukken van komen? Die paar multicopters die 'even' rondhoveren of de honderden gemotoriseerde voertuigen die elk moment van de dag rondrijden in woonwijken??

Tuurlijk moet ben je verantwoordelijk, maaruh, moet het wel in perspectief zien. Tuurlijk gaan er ongelukken gebeuren, en we leven in Nederland, dus komen er regels, verboden, hoge boetes en hoop papierwerk voor lui die het voor hun professie willen gaan doen... Alles voor de 'veiligheid'... (lees: extra melkkoetje voor gemeentes).

maar goed... zijsprong... verder met GPS :D

PS paar jaar terug is hier in de buurt ook een vliegtuig neergestort vanwege 'foute electronica' (hoogtemeter), dus ... komt ook voor bij de grote jongens...
 
1.aangezien dat je jezelf in het luchtruim bevind buiten een officiele modelvliegplaats.
moet men zich voorzien van een toestemming van een lokale ATR (dit geval shiphol) hebben om te vliegen.
hun hangen dan voor de tijd dat je vliegt een Notam (notice to airman) op.
zodat als bijv de ANWB reddings heli de lucht ingaat , niet iemand tegenkomt op 100 meter die foto,s van een brandmaakt in moerdijk bijv.
ja mensen dat moet je allemaal doen als je met droontjes vliegt.

2. vergunning Binnenlandse veiligheids dients (foto vergunning).

3. als je geld krijgt voor een foto moet je ook nog eens een bedrijfs ongevallen polis hebben om je tegen derden te verzekeren.
met een gewone Polis wa kom je niet ver meer.

zal het zelfs zo zeggen
als wij les geven bij ons , moeten we ons ook officieel aanmelden bij de toren . dat we in de lucht hangen.
daarbij maakt het niet uit of je nu 1 meter of 100 meter in de lucht hangt.
zover ik weet is je max plafond 150 meter.
daar op 1000 voet (ca 300 meter) normaal vliegverkeer hangt.


dus weet goed wat je doet , en doe wat je weet.

vlieg veilig , met verstand.
goede apparatuur en ALTIJD met spotter!
 
Voor je het weet zitten we weer in dezelfde FPV discussie die steeds weer terugkomt..
 
Ik heb de 550 net binnen dus ga morgen maar solderen. Wacht in spanning nu op de GPS addon :)
 
Voor je het weet zitten we weer in dezelfde FPV discussie die steeds weer terugkomt..

[goedetips/aan] klopt zal het uitzetten [goedetips/uit]


ieder geval goed nieuws!

maandag komen ze aan hierzo (gps) , zal er voor zorgen dat als ups voor 5 uur komt ,er de hele mups weer uitgaan dezelfde dag.
ieder geval is er genoeg voor nederland.
de duitsers zullen het helaas wat later krijgen JAMMER JOH!:cool:
dan zullen ze wel zeggen : "was habe ich jetzt an mein farat hangen?" of "so sind wir nicht verheiratet"
 
Even kijken of ik nu m'n feiten correct heb.

Manual mode = Vrij vliegen zonder hulp middelen zeg maar.

Atti mode = "vrij" vliegen met auto level. Sticks los en half gas is hoogte hold. Schakelen naar failsafe is landen op huidige positie.

Gps mode = "vrij'' vliegen. Sticks los en half gas wordt position hold. Schakelen naar failsafe wordt Return to home.

Klopt dit zo'n beetje???
 
Eerst zo het soldeerwerk doen.. Zit er altijd een beetje tegenaan te hikken maar goed. Eenmaal bezig valt het altijd wel weer mee.
 
Ouderwets RCTimer. Alles past. Alles compleet. Niks mis mee. Ben al bezig inmiddels ;) Zodra het voorwerk is gedaan haal ik de Naza uit de 450..
 
Back
Top