Nieuw op dit forum, nieuw op het gebied van RC auto’s

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Edwin v Berkel, 1 apr 2021.

  1. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Castle heeft daar moeite mee inderdaad. De buggy die op een steen klapte door een te lage spanning op de ontvanger had een hobbywing esc trouwens.

    Mijn losi lst met 2 futaba servo's werkte niet op de cc 10 bec pro. Tijdens het monteren van de stuurservo's en afstelling zakte de spanning al te ver in elkaar en ging de ontvanger uit. Daar zit nu een 20a cc bec op

    Bij sterkere servo's gewoon een bec monteren. Bij 1/10 ligt het aan de servo. Bij de meeste modellen wel gedaan. Bij 1/8 doe ik het altijd. Ongeacht welke esc er in zit. Plus dat je een aparte stroom toevoer naar je ontvanger hebt, mocht je esc overlijden dan kan je nog altijd sturen. Ik doe het ook bij mijn vliegtuigen tot 6s. Daarboven zit er een powerbox op.

    Sindsdien nooit meer problemen gehad
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2021
  2. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Zelf ooit een Arrma BLX 80 ESC (RTR) en die zou via de BEC 6,0v en maximaal 2,0A moeten leveren.
    Een Savox SW-0230-MG ingezet bij mijn zoontje, die trok het echt niet.
    Servo reageerde af en toe gewoon niet, handig als je de bocht om moet.

    Uiteindelijk vervangen door een HobbyWing Esc 60A met 6,0A BEC. Sindsdien geen problemen.

    Heb hier ook een boot op maximaal 6S, en ook daar een externe BEC voor aangeschaft.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Eenvoudigste manier is een korte servo verlengkabel te gebruiken. Daar knip je de plus uit. Zo blijft je esc intact. Ook handig als hij tzt aan de pc moet
     
  4. Edwin v Berkel

    Edwin v Berkel

    Lid geworden:
    28 mrt 2021
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Wijchen Nederland
    Ben aan het zoeken naar een BEC en zie bijna alleen maar CC als merk, hobbywing soms. Maar op Chinese sites zoals banggood en dennisdeal zie ik andere merken staan die een stuk goedkoper zijn. Soms zelfs met meer dan 10ah. Heeft iemand hier ervaring mee?
     

Deel Deze Pagina