De meeste BEC's kunnen wel met de sterkere servo's overweg. Alleen Castle Creations ESC's hebben een zwakke BEC dat problemen kan veroorzaken.
En als je naar een externe BEC gaat moet je ook de plusdraad van de ESC naar de ontvanger ontkoppelen. Een klein maar een heel belangrijk detail.
Castle heeft daar moeite mee inderdaad. De buggy die op een steen klapte door een te lage spanning op de ontvanger had een hobbywing esc trouwens.
Mijn losi lst met 2 futaba servo's werkte niet op de cc 10 bec pro. Tijdens het monteren van de stuurservo's en afstelling zakte de spanning al te ver in elkaar en ging de ontvanger uit. Daar zit nu een 20a cc bec op
Bij sterkere servo's gewoon een bec monteren. Bij 1/10 ligt het aan de servo. Bij de meeste modellen wel gedaan. Bij 1/8 doe ik het altijd. Ongeacht welke esc er in zit. Plus dat je een aparte stroom toevoer naar je ontvanger hebt, mocht je esc overlijden dan kan je nog altijd sturen. Ik doe het ook bij mijn vliegtuigen tot 6s. Daarboven zit er een powerbox op.
Sindsdien nooit meer problemen gehad
Laatst bewerkt: