nieuw plan!!

haha, nooit geweten:D
ff op google gekeken, en het is zelfs in het zelfde dorp waar ik woon.
is iets van 7km, dus morgen even een kijkje nemen, als ik het ergens vandaan moet kunnen halen is het daar wel:D

ga zeker naar de wedstrijd toe.
is ook MVC-Nederweert, vind ik een hele mooie vliegclub, en wil ik ook nog een keer lid van worden.
maarja, tijd...

Hoi hoi.
Hoop dat je gauw slaagt in het vinden van Depron.
Wat mijn 300 grams vliegtuig betreft die is niet van hout hoor.
Is van een soort schuim maar wel van een nette structuur.Dus niet zoals EPP ofzo.
Het is een Sbach342 Micro van het merk Hype.Kijk maar eens bij deze website: www.RCTwente.nl en dan bij de categorie: Hype Micro vliegtuigen.
Het landen vind ik zelf ook 1 van de lastigste dingen als het om vliegen gaat.
De wind kan soms helpen maar soms ook een lastige factor zijn.
Ik heb het liefst iets wind zodat het stijgen en landen makkelijker gaat, maar helaas hebben we daar geen invloed op en waait het vaker wel dan niet.
Ik heb de bof dat ik op een paar vlieglocaties vlieg waarbij een brede asfaltweg ligt naast het grote grasveld waar geen auto's rijden.
Dat asfalt gebruik ik dan mooi als start en landings-strip.
Mijn toestellen zonder landingsgestel handstart ik en land ik net als jij ook op de buik in het gras.
Maar het netjes landen met of zonder landings-gestel is en blijft een onderneming.

Vind het altijd wel vet om een toestel zo netjes mogelijk neer te zetten.
Vlieg ook een circuit vlak voordat ik ga landen en probeer zo net als in het echt het toestel dan zo bedeesd en strak mogelijk neer te zetten.
De ene keer gaat het beter dan de andere keer.
De wind heeft daar absoluut een grote schakel in en er zijn momenten dan ik een doorstart maak en de landing afbreek omdat het dreigt fout te gaan.
Ik heb gemerkt dat het neerzetten van een toestel zonder wielen eigenlijk 9 van de 10 keer wel goed gaat.
Maar landen op wielen is veel lastiger zonder de boel kapot te maken.En daarmee bedoel ik dan het landings-gestel.
Misschien een idee voor jou om straks het Depron toestel uit te rusten met wielen en landings-gestel?
Dan heb je toch weer een soort van dimensie erbij en kun je zo ook het landen oefenen met je kist.

Ben heel beniewd wat voor soort toestel jij gaat bouwen en vooral wat je set up is.
Welke motor jij gaat gebruiken en met welke propmaat.
Ga jij op 2S Lipo of op 3S Lipo vliegen en hoeveel Mah?
Ik vlieg mijn Micro's op 2S Lipo.
De meesten op 2S 300Mah.
Ook op 2S 900Mah en mijn snellere Micro's op 4S 1000Mah, maar die zijn helaas te snel voor het kleine veldje en ook minder mijn favoriet.
Voor mij hoeft het tegenwoordig niet meer zo snel te gaan.
Heb me laatst een E-flite Hyper Taxi gehaald.
Soort van Depron Micro vliegende strijkijzer model dat ± 80 gram weegt.
Ze ziet er niet uit, maar vliegt echt super.
Kan vertikaal stijgen en landen en prophangen is ook mogelijk alsmede op doorvlucht rond vliegen.
Topsnelheid is max 30 schat ik, maar het gaat mij meer om de verschillende 3D figuren die ik ermee kan oefenen om mee te vliegen.
Ben erg benieuwd naar jouw bouwverslag.
Vr Gr Erwin

@ mackbreaker, als je 1 september naar die wedstrijd in Nederweert komt heb ik wel een vliegtuigje voor je waarmee je het vliegen perfect kan leren. Je hoeft daarvoor alleen maar 2 miniservo's en een ontvanger met 2 s lipo te hebben. De motor en regelaar zitten er al op. Een proppelor zal ik er ook nog wel bij doen.

JE mag het gratis en voor de niks hebben mits je het daar komt afhalen. Je hoeft dan alleen maar naar mij te vragen................

tja, het landen is en blijft altijd lastig, ik kan met mijn piaget nog niet eens goed landen(Op gras), ik trek hem elke eer net niet hoog genoeg met de neus van de grond...

Je krijgt dit soort van vliegtuigen ook niet geland op gras op de klassieke manier. Je zal altijd overslaan omdat de wielen/landingspoten achter het gras haken.

De enige manier waarop het wel lukt is wanneer je bijna geen voorwaardse snelheid meer hebt. Je moet je toestel dus volledig afvangen. Eigenlijk zet je hem op het randje van overtrekken aan de grond, net voor dat hij weer voorover/achterover wil vallen om weer snelheid op te bouwen.

Uiteraard moet je die niet te hoog beginnen omdat je verticale snelheid dan te hoog oploopt (ik schat zo'n 70 à 80 cm max bij horizontale vlucht en normale vliegsnelheid). Een goeie timing is belangrijk en na een paar keer proberen lukt het wel :D

(wou in belgie gaan zoeken omdat ze daar meestal wel wat achterlopen, dus dacht ik mss ook op tapijt gebied).

hehe ;)

@ mackbreaker, als je 1 september naar die wedstrijd in Nederweert komt heb ik wel een vliegtuigje voor je waarmee je het vliegen perfect kan leren. Je hoeft daarvoor alleen maar 2 miniservo's en een ontvanger met 2 s lipo te hebben. De motor en regelaar zitten er al op. Een proppelor zal ik er ook nog wel bij doen.

JE mag het gratis en voor de niks hebben mits je het daar komt afhalen. Je hoeft dan alleen maar naar mij te vragen................

dat zou wel heel fijn zijn:D
wat voor servo's moeten er dan in, en wat voor vliegtuig is het, kan ik al wat voorberijdend werk doen.

@ron, ik heb net even aan mijn vader gevraagd of hij dat wist van depron, en blijkt nu dat hij daar de beveiliging heeft gemaakt, en dat we de directeur wel ff bellen:D
handig zo'n vader die half weert heeft beveiligd:D
dus er is vast wel iets te regelen.

inderdaad, ik bespaar ongeveer 5 jaar scholing, en weet dan veel meer op technisch gebied.
ik doe een mechanica opleiding, omdat ik heel veel maak van ijzer, en er altijd werk in is+ik vind het heel leuk.
heb nu alleen maar 4uur wiskunde, dus daar kan je aan zien dat het iets makkelijker is dan wat ik eerst deed(6uur wiskunde)

maarja vergeleken met nederland is het nog veel, waar ze op het eind van het gym maar iets van 3uur hebben..
ik heb dan weer 6uur.

maar heb nu vakantie dus hoef er lekker niet aan te denken:D
en kan ik me volledig storten op de modelbouw;)

op bepaalde plekken wel, maar niet echt in de buurt bij mij(behalve dan de depron fabriek)
gaat hem niet worden, moet minimaal 2500vierkante meter afnemen...
kost dan ongeveer 85cent per plaat...
en ik denk niet dat ik 2500vierkantemeter op krijg, of gesleten aan forumleden.
ik ga maar gewoon naar de gamma, en probeer het daar mee, kan ik tenminste een beetje oefenen voor weinig geld.
als ik dan depron platen tegen kom koop ik ze dan.

Laatst bewerkt:
Voor dat toestel heb je 2x 5grams servo's nodig en een 2s lipo van 500Mah of meer, maar niet meer dan 1500mAh. Het is een oudere slowflyer van Protech.........

Bij jou in de buurt kun je Depron denk ik nog wel kopen bij Van hoof modelbouw in Maarheze. Dat is voor jou met de fiets best wel te doen, is maar 10 kilometer......... maar je ouders lief aankijken is ook een optie gezien het formaat van de depronplaten.

lijkt me leuk:D
heb hier nog wel een paar hxt900 servo's, zal niet zo heel veel uitmaken denk ik.
heb een 2s 500mah, en een 2s 800mah, dus dat lukt wel.

over depron heb ik een andere oplossing...
ben vanmorgen naar de gamma en kwantum geweest, en even met de eigenaar gepraat en een pak (nep)depron kunnen regelen voor 5 euro.
en thuis natuurlijk even naar een lekker makkelijk model gezocht, om te kijken of ik wel een vliegend iets kon maken, en heb gekozen voor de depdart.
in iets van 3 uurtjes, had ik hem klaar.
ik ben zeer tevreden over het materiaal, lijmt makkelijk, zeer stevig, en goed te bewerken.
heb een robbe bl2824-26 motor met 8x3.8 slowfly prop gebruikt, en 2 3.2g servos.
en het vliegt:D
wel redelijk snel, maar zweeft ook netjes.

dus ik probeer morgen wat foto's te maken, en ik ga wat tekeningen maken:D

heb foto's, en zelfs een filmpje, maar die upload ik strax, heb er namelijk nog een gemaakt, en om 7uur ga ik hem testen(wind stil)
de oude depdart is namelijk overleden, na er 5 vluchten mee gedaan te hebben, en elke vlucht gecrasht, wat kan die nep depron veel hebben zeg:o
maar nu wou ik een nettere maken, dus op 2uurtjes tijd was hij af.
gewoon de zelfde setup, alleen ben ik aan het twijfelen of mijn servo's niet te klein zijn:(
ook ga ik vandaag of morgen een water vliegtuig proberen te maken(zelfbouw)
en natuurlijk een leuke trainertje proberen te maken.

Laatst bewerkt:
Netjes gevlogen hoor.
Enne.........ben heel erg jaloers op jouw tuin.Wat een super ruimte zeg!!
Steekt mijn balkonnetje heel schril bij af.Ha ha ha ha ha.
Genietse!!
Vr Gr Erwin

genieten doe ik er zeker van:D
heeft ook heel lang geduurd voordat het er zo uitziet, 7jaar geleden stond hier namelijk nog een oude boerderij, en stallen, op de plek waar de boerderij stond is ook een zwemvijver gekomen, zo groot als het woon gedeelte van de boerderij(iets van 30meter ofzo), dus ook watervliegen is dikke pret:D

Hey mackbreaker,

had je nou wat meer verteld toen je bij mij de ontvangers kwam halen, had ik je naar huis gestuurd met een een snij mal voor een Gent 3D toestel.
die maak ik ook zelf uit 6mm Depron met een carbon staafje van 6mm rond voor de vleugels te vertevigen.
span van het toestel is 80cm.

20120722_234055.jpg

20120722_234114.jpg

20120728_111612.jpg

20120728_111635.jpg

deze weegt nu zonder lipo 240 gram.
deze vlieg ik nu met een 3S 950mAh lipo. (68 gram extra)
1200kv motor met een 9x4.7 prop.
20amp regelaar
4x HXT900 servo's. kan ook met 3. ik heb nu om te spelen met flaps 2 servo's op de ailerons gezet. maar de ailerons kan ook met 1 servo.

dus al met al kun je voor weinig veel plezier beleven. mijn eerste Gent toestel heb ik zeker 30x moeten repareren. en het is zo gefixed. dat is het voordeel van depron.

toestel kan zeer traag voorbij vliegen, maar ook vertikaal !!
het is een buik lander, maar ik heb er een landings gestel onder gezet.

jammer dus ...... voortaan meer babbelen. kan je leuke spullen en tips opleveren.

vragen mag je altijd ..... het is natuurlijk maar een 350 grams toestel. dus met te veel wind loop je het risico dat je hem niet goed meer stil houd met dit als resultaat:

IMG-20120810-WA0001.jpg

deze is nu gesloopt. dit was mijn eerste toestel, die ik al tig keren heb gerepareerd. deze vloog telkens weer als nieuw.

IMG-20120807-WA0001.jpg

op de foto zie je al wat nieuwe stukjes depron. het feine van zo'n kruis toestel is, dat je vaak al weer binnen 10 minuten airborn bent. seconde lijm en een lijm accelerator doet wonderen.

ik ben nu een grotere aan het maken.

IMG-20120813-WA0001.jpg

je ziet dat de mal nu veel kleiner is.

IMG-20120813-WA0002-1.jpg

20120815_111135.jpg

alleen door de grote van dit model heb ik er wat extra carbon staven in gelijmd voor de flex tegen te gaan.

vandaag effe een kleurtje geven en morgen de elektronica plaatsen.
vrijdag de maiden.

hier komt dan een 1200kv motor op met een 10x5 prop. die heeft een trust van 850 gram. bij 15 amp verbruik. moet dus goed gaan, en zelfs zuinig vliegen. komt een 3S 950mah lipo onder.

op de kleinere heb ik een 1400kv met 8x3/8 prop.

20120728_111635.jpg

maar die weegt ook maar 350 gram. is ruim voldoende voor 3D stunts en vertikaal. alleen lust deze motor met deze setup 19amp. niet echt zuinig dus. ik kan met mijn 950mah lipo's maar 5 minuten vliegen.

zal met de grotere zo'n 7 minuten worden.

gr.

Back