Hoi hoi.
Hoop dat je gauw slaagt in het vinden van Depron.
Wat mijn 300 grams vliegtuig betreft die is niet van hout hoor.
Is van een soort schuim maar wel van een nette structuur.Dus niet zoals EPP ofzo.
Het is een Sbach342 Micro van het merk Hype.Kijk maar eens bij deze website:
www.RCTwente.nl en dan bij de categorie: Hype Micro vliegtuigen.
Het landen vind ik zelf ook 1 van de lastigste dingen als het om vliegen gaat.
De wind kan soms helpen maar soms ook een lastige factor zijn.
Ik heb het liefst iets wind zodat het stijgen en landen makkelijker gaat, maar helaas hebben we daar geen invloed op en waait het vaker wel dan niet.
Ik heb de bof dat ik op een paar vlieglocaties vlieg waarbij een brede asfaltweg ligt naast het grote grasveld waar geen auto's rijden.
Dat asfalt gebruik ik dan mooi als start en landings-strip.
Mijn toestellen zonder landingsgestel handstart ik en land ik net als jij ook op de buik in het gras.
Maar het netjes landen met of zonder landings-gestel is en blijft een onderneming.
Vind het altijd wel vet om een toestel zo netjes mogelijk neer te zetten.
Vlieg ook een circuit vlak voordat ik ga landen en probeer zo net als in het echt het toestel dan zo bedeesd en strak mogelijk neer te zetten.
De ene keer gaat het beter dan de andere keer.
De wind heeft daar absoluut een grote schakel in en er zijn momenten dan ik een doorstart maak en de landing afbreek omdat het dreigt fout te gaan.
Ik heb gemerkt dat het neerzetten van een toestel zonder wielen eigenlijk 9 van de 10 keer wel goed gaat.
Maar landen op wielen is veel lastiger zonder de boel kapot te maken.En daarmee bedoel ik dan het landings-gestel.
Misschien een idee voor jou om straks het Depron toestel uit te rusten met wielen en landings-gestel?
Dan heb je toch weer een soort van dimensie erbij en kun je zo ook het landen oefenen met je kist.
Ben heel beniewd wat voor soort toestel jij gaat bouwen en vooral wat je set up is.
Welke motor jij gaat gebruiken en met welke propmaat.
Ga jij op 2S Lipo of op 3S Lipo vliegen en hoeveel Mah?
Ik vlieg mijn Micro's op 2S Lipo.
De meesten op 2S 300Mah.
Ook op 2S 900Mah en mijn snellere Micro's op 4S 1000Mah, maar die zijn helaas te snel voor het kleine veldje en ook minder mijn favoriet.
Voor mij hoeft het tegenwoordig niet meer zo snel te gaan.
Heb me laatst een E-flite Hyper Taxi gehaald.
Soort van Depron Micro vliegende strijkijzer model dat ± 80 gram weegt.
Ze ziet er niet uit, maar vliegt echt super.
Kan vertikaal stijgen en landen en prophangen is ook mogelijk alsmede op doorvlucht rond vliegen.
Topsnelheid is max 30 schat ik, maar het gaat mij meer om de verschillende 3D figuren die ik ermee kan oefenen om mee te vliegen.
Ben erg benieuwd naar jouw bouwverslag.
Vr Gr Erwin