Zal ik het anders formuleren:
Het vliegt relaxter met 2bladen en paddle-as.
De 3 blads liet ik vaker staan vanwege het "andere vliegen".
Was zonde van zo'n mooie heli, ben nu weer tevree met m'n 2 blads.
Ik heb nog 4 andere heli's, allemaal 2 blads, en heb je dan 1 meerblads heli, dan blijf je omschakelen naar de manier van vliegen wat een multiblade vereist.
ps , geen poep uit de broeks pijpen? dat moet je aan het denken zetten, want het IS anders.
Voorbeeld: Je wilt weg-vliegen in een rechte lijn,
dan geef je gas/pitch en elevator naar voren, nog niets aan de hand, met paddle as kop geef je direct geleidelijk minder tot geen elevator input meer en de heli blijft licht voorover geheld vooruit vliegen. Een meerblads kop MOET je elevator naar voren blijven geven anders gaat hij direct omhoog!
Staat er dan nog een lichte wind schuin op de kop van de heli dan moet je de elevator en roll besturing daar blijvend tegen-in sturen anders rolt de heli van de wind weg EN gaat omhoog.
Ik heb dit zelf ervaren met de Robbe drieblads kop (De 3 bladskop staat nu te koop op Marktplaats trouwens)
Ook heb ik gevlogen met een vierblads kop.
En dat is wat Rhelie al aangeeft NOG lastiger sturen.
Stel dat de Schweizer/Hughes 300 de enigste heli is die je bezit/vliegt dan zal je aan zijn gewoonte wennen, ik heb mij er aan toegegeven over te gaan naar 2 blads daar alle heli's 2 blads zijn die ik bezit/vlieg.
Eric.