Nieuw projekt Schweizer 300 C :P

Als alles goed gaat word het een kleine PH-OKE.
S300.jpg

Zoiets dus :P :wink:

Ik sluit me bij Rhelie aan, gaat een mooie heli worden, wel jammer van die......... :lol:

Ik denk dat de drie bladen op de kop bedoelt worden John.
En rood is mooi inderdaad. daar komen witte stikkers mooi op uit.
Mijn heli is rood, staart en tanks en achterkant romp, voorzijde romp is spierwit.
Welke stikkers ga je erop plakken John? (de tanks en staartboom en romp)
Eric.

Ik moet even een afspraak maken met een van de mensen van Ryfas om foto's te gaan maken.
En misschien hebben hun wel kleine stickers liggen of zo.
Maar m'n stem doet het niet zo goed op het moment, keelontsteking of zoiets.

Anders probeer ik ze ergens te laten snijden, of zelf te maken.
Maar in ieder geval moet de heli hetzelfde worden.
Over de 3 bladen, die kan ik er altijd nog opzetten eerst maar eens gereed zijn en mee vliegen.

AHHHHHHH,
Vreselijk mooi John.
Welke rotorbladen gebruik je?
Ik heb een Vario Big jetranger staan met benzine mechaniek, en daar zitten de 419's op en zijn S slag profiel, 810mm lang en 72mm breed.
Ehh, de staartveer zit deze stevig vast bij de Vario? Want bij mijn Robbe Hughes draaide deze (te makkelijk)90 graden om, na kontakt met de grond en kwam in de staart rotor terecht met resultaat dat de bladen beschadigd raakte en de tandwieltjes in de staart-rotor behuizing raakte wat tanden kwijt!
Nog een vraagje...
Met welke lijm plak jij de ruiten vast in de romp?
Ik heb nl een nieuw ramensetje besteld voor de Hughes welke ik reviseer en vraag mij af waarmee dit te lijmen.
Ik heb een proefje gedaan (op de oude ramen)met 5 min. 2 Komponenten lijm en met epoxy.
En epoxy gaf het beste plak resultaat.
Eric.

@ Eric,
Het advies van Vario waren de 426 bladen hier de specs.
GFK Rotorblatt weiß, Rotorkreis-Ø 1 680 mm
Daten
14,0 mm Blattanschluß
750 mm Länge
75,0 mm Profiltiefe
250 g ca.
11,0 mm Profilstärke
GFK, S-Schlag
De staartveer ziet er best wel stevig uit, hij bestaat uit een busje met schroefdraad en een rvs pijpje(krom)
En dat geheel borg of lijm ik.
De ruiten zitten als gewoonlijk bij Vario geschroefd met parkers, ik doe het met 1,4 mm schroefjes, net iets mooier.
Als echte goede lijm kun je ook UHU plus endfest 300 gebruiken, alleen de uitdroogtijd is 24uur.
Maar wel super goed, daar plak je B.Laden nog mee tegen het kruis. :wink:

Even een update, foto's komen morgen.
Ik heb de ruiten pas gemaakt, dat is me ook zo'n heerlijk werkje.
Vooral met die rondingen, het spul schuift van de een naar de andere kant.
Ben daar toch wel een paar uurtjes mee zoet geweest. :?
De stoelen uitgesneden en geplakt, ook de veiligheidsriemen pas gemaakt.
De piloot zit al vast gesnoerd op zijn stoel.
De deuren van hang en sluitwerk voorzien.
De stabilo's alvast voorzien van de nodige gaatjes voor de klinknagels, en de bevestigings punten erin gelijmd.
Morgen nog even een paar lijnen op de staartbuis trekken, nu het spul nog in elkaar zit.
En dan kan het hele spul naar boven en uit elkaar.
Om daar weer verder te gaan, ik heb de afgelopen dagen heerlijk buiten gespeeld. :D :oops: :D
Nog 1 week vakantie.

p.s. ik heb ook nog aan de Airwolf geknutseld. maar daar meer over bij de Airwolf topic.

Leuk om te leze dat er iemand een Schweizer gaat bouwen. Ik ben nu met de Vario Benzin trainer aan het bouwen en dat is de opstap naar...... ja de Schweizer. Ik zit met dezlfde vraagstelling al neig ik ernaar om zo natuurgetrouw mogelijk te gaan vliegen, dat betekent drie blads. De zgn problemen neem ik op de koop toe, ook weer een uitdaging!

En hier dan de foto's.
De piloot kan dus al droog droog en veilig zitten.
Nou ja veilig, zaterdag waaide de cockpit en piloot buiten van de tafel af.
De cockpit en de piloot maken het beide goed, de piloot is er al helemaal klaar voor om met z'n knuppel te spelen. 8O
cockpit1.jpg

cockpit2.jpg

Er komen natuurlijk nog iets meer schroefjes in om de ruiten vast te zetten :)

cockpit3.jpg

En zo ziet momenteel de heli eruit, die ruiten pas maken word echt mijn hobby niet :hammer:
Hier onder een van de stabilo's met de gaatjes voor de klinknagels.
tail1.jpg

Later weer meer, voorlopig zullen er denk ik geen nieuwe foto's komen.
Omdat de heli weer een heel stuk uit elkaar gaat, om aan de diverse onderdelen te werken.
Eerst nog even kijken hoe het zwaartepunt ligt, met de 2 accu's e.d.
En of ik 3 of 4 servo's ga gebruiken maar dan komt de servoplaat weer zover in de cockpit.
En dat word er ook niet mooier op.

Ik weet het Inferno, zie ook de stoelen enz.
Daar hebben ze nog iets te leren in Duitsland.
De grotere uitvoering van de piloot is weer te groot denk ik, de prijs in ieder geval wel €149!!!! 8O

Dit is mijn Hughes 300C.
Het mechaniek is van Robbe, met een zenoah G230 en zimmerman uitlaat.
Moest even proberen hoor John, een foto te plaatsen.
Was hier nog met 3 bladen

Eric.

:thumbsup: Dat ziet er ook heel mooi uit Eric, heeft de Robbe dezelfde rotordiameter als de Vario?
Ja en het ziet er met een 3 blads kop toch wel mooier uit.
Maar dan dan als het goed is later ook nog :) :wink:

Even nog over die piloten de schaal v/d heli is 1:4,5.
De piloot Gerhard die er nu inzit zou in het echt 4,5 x 0,3 m=1,35m zijn, wel klein he'.
De volgende piloot Peter van Vario zou in het echt 4,5 x 0,4 m=1,8m dat zou beter kloppen.
En die zetten ze dan weer in een Lama turbine heli met een rotordiameter van 2.5m
En hij op zijn beurt zit er ook een beetje voor lvl in, veel te klein daarin dus.
Zielig he' :D :wink:

Back