Mooi hoor John!
Maar, (beetje laat dat wel) een belangrijk advies voor je.
Ik heb inmiddels ook wat gefladderd met een Vario Jetranger met dezelfde benzine mechaniek.
Waarom ik dit vertel?.... wellicht een goeden tip! Nou, ik zag vernieuwde foto van je heli (die van het achterhoofd van Ken) en zag het kleine tandwiel op de verticale as voor je staartaandrijving.
Nou, bij mij was dit lullige tandwieltje ondanks de blauwe loctite, gaan wandelen, een kleinstukje maar....
Dit liet de Jetranger wel mooi tollend crashen! De aandrijving naar de staart valt dan weg..
Bladen naar zijn grootje en zijn eigen staartboom een oplawaai gegeven.
Polyester stuk en staart aandrijving kapot (6mm rvs as).
Om dit permanent te voorkomen dat het me nog 1 keer zou overkomen heb ik een lange bus gemaakt welke over de as waar dit tandwiel op gemonteerd zit geschoven, en zodoende dat deze bus opgesloten zit tussen het tandwiel en het onderste lagerblok. Nu kan dit haakse tandwiel geen kant meer op!
Laat nou mijn vliegmaat met een Vario benzine acrobat NET ZOIETS mee gemaakt hebben..
Vandaar dat ik je toch nog op dit gevaar wil wijzen John.
Foto van opzij hier zie je goed de alu bus (6mm inw. 8mm uitw). onder het tandwiel zitten:

Aanzicht vanaf de achterzijde:
