Nieuw projekt Schweizer 300 C :P

Hebbes!
Het onderste hoofdas lager inmiddels ook vervangen.
Dat is toch wel een nadeel van een gecrashde oudere heli met veel vlieguren.., bijna alle lagers komen aan de beurt lijkt wel..
Voordeel van de Hughes 300 is dat je makkelijk overal bij komt:
hughes029do2.jpg

Eric.
 
:D Zo krijg je toch bijna een nieuwe heli, zou je niet gelijk alle lagers vervangen?
Anders blijf je misschien aan de gang, het houd je natuurlijk wel van de straat :D
Ik heb inmiddels ook de tweede tank er tegenaan zitten, dan de lekbakken eronder.
 
Bij deze...
Nu zijn alle lagers aan de beurt geweest en vervangen. Ik had verschillende lagers welke nog perfect aanvoelde laten zitten.
Deze zijn inmiddels ook vervangen. Blijft toch vreemd dat een lager welke goed "aanvoeld" het alsnog en snel begeeft.
Ook hievan heb ik weer geleerd.
Eric.
 
:) Ik zal weer eens gaan beginnen(hoop ik).
De bestelling voor de servo's en de gyro is naar Ed.
Alleen zit ik nog een beetje met de piloot/interieur.
Maar eerst maar weer even op gang komen :P
 
Ik heb weer een paar dingen gedaan:
Extra steuntjes gemaakt van de motor op het mechaniek.
Het startgebeuren (koord) weer 90 graden terug gedraaid, hiervoor moest weer een gedeelte van het mechaniek los. :?
Maar hierdoor kun je makelijker bij het startkoord, dat zit anders onder de rechtertank.
Ook hiervoor een plaatje gemaakt om te voorkomen dat het startkoord/trekknop niet in het tandwiel komt.
Voorlopig zet ik 4 servo's op de kop, omdat ik eerst met 2 bladen ga vliegen.
Hierdoor kan er ook geen grotere piloot in, dus dat probleem is ook uit de wereld.
Dit omdat de servotray nu verder in de cockpit zit.
Foto's van deze wijzigingen komen morgen wel. :wink:
 
Hier dus de foto van het motorsteuntje, en de verpaatsing van het trekkoord met het plaatje.

steunR+.jpg


En hier de motorsteun aan de andere kant.

steunL.jpg


Het scheelt aanzienlijk in de beweging van het mechaniek t.o.v. van de motor.
Natuurlijk ook te koop bij Vario alleen iets duurder. :wink:
 
Iets verder weer, de servo's gemonteerd in het mechaniek en de stangen van de aansturing ingesteld.
Nu weer iets anders.
Omdat de uitlaat dwars achter het mechaniek ligt, moet de witte beschermkap van de "V-snaren" in tweeen geslepen worden.
Dat vind ik eigenlijk geen gezicht daarom het volgende.
Eigenlijk wil ik de uitlaat verplaatsen naar de zijkant, zoals hier.

Uitlaat%201.jpg


Maar dan moet er een stukje van de uitlaat af, bij de rode streep als je snapt wat ik bedoel.
Dan moet de uitlaat nog iets gedraaid worden, en zit dan keurig op zijn plaats.
De steunen moeten dan nog aangepast worden, maar dat is niet zo'n probleem.
Nu is de vraag zou het iets of veel uitmaken voor de motor als ik die bocht eraf slijp?
Heeft iemand hiermee ervaring?
Ik geloof zelf dat het niet zoveel uitmaakt, maar om een uitlaat van €175 te veranderen wilde ik maar op zeker gaan :)

.
Uitlaat%202.jpg


Volgens mij komt het geheel beter uit als de kap heel blijft. :P
 
Hai John, ik heb een tijd met bigscale gereden en daar was het zo hoe langer de bocht hoe harder hij liep. Dus hoe korter, hoe meer trekkracht onderin maar een lagere topsnelheid.

Ik neem dus aan dat dit hetzelfde is als op je helicopter alleen wat dat dan precies weer inhoudt en welk effect je dan krijgt dat weet ik niet precies.
Waarschijnlijk zijn je hoofdbladen dan eerder op snelheid.

:D
 
Nou dat zou me wel goed uitkomen, want echt lang volgas met die motor hoeft volgens mij toch niet.
En meer vermogen onderin is dan beter op zijn plaats.
Bedankt voor de opmerking. :wink:
Als er nog meer mensen die mij advies kunnen geven graag, want ik sta eigenlijk op het punt het spul eraf te slijpen. :?
 
:) Nou ik heb het toch maar gedaan de uitlaat ingekort, en steuntjes gemaakt.
Hieronder de steuntjes die ik heb gemaakt om de uitlaat te bevestigen.

steunen.jpg


Het was wel een heel gedoe om het spul pas te krijgen, want de gaatjes zitten echt heel dicht bij elkaar :?
Er zitten ook nog sleufgaatjes in om eventueel de snaar te kunnen spannen.
Nu de steuntjes gemonteerd aan de uitlaat.
Met de bout die je ziet zit de motor ook nog eens extra vast aan het mechaniek. :wink:

Uitlaat%203.jpg


De volgende foto's de uilaat gemonteerd aan de heli.

Uitlaat%204.jpg


Uitlaat%205.jpg


Het bochtje moet ik nog even vast solderen met zilversoldeer, en spuiten natuurlijk.
Na een dag werken een Schweizer, die meer op een Schweizer lijkt.
 
Het volgende wat ik ga proberen is de "koeltunnel" gemerkt met de rode stip een beetje na te maken.

back.jpg


Zulk soort onderdelen vind ik echt een kenmerk voor de Schweizer, dus moet het erop (hoop ik ).
En het bedekt de achterkant van het mechaniek een beetje. :P
 
:lol: Ja dat zou wel mooi zijn maar dan moet hij toch recht op staan, en dat is dan weer minder :( :P
Of een haakse overbrenging maken, uhmm nahhh. :wink:
 
Lol, je ziet het hé, modelbouw is een fantastische hobby...
Nog steeds kwijl, kwijl.... :P
 
Ik heb een beetje met hars gespeeld en daar is het volgende uit gekomen.
Eerst een gedeelte van de motor:

motor.jpg


Het is een beetje moeilijk te zien maar boven moet een deksel worden, en onder de kleppen deksels.
Op de volgende foto de koeltunnel:

tunnel.jpg


Hier moet ook het nodige nog aan gebeuren, de uitblaas opening moet nog smaller worden.
Maar ook de tunnel zelf moet nog aan de lijn.
Dit was maar om het spul grof weg pas te maken op het mechaniek.
En zo komt het er dan ongeveer uit te zien:

combi1.jpg


En dan nog een:

combi2.jpg


Het staat misschien nog een beetje raar, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt :? :lol:
Een beetje schuren / slijpen en op het eind een kleurtje en dan lijkt het wel wat.
Helaas is de mal van de koeltunnel overleden :(
 
Knap dat je dit zelf gemaakt hebt.
Nu vraag ik me alleen af hoe je die wit krijgt (of metaal kleur).
Moet er nog één of andere hars of coating overheen of kun je die glasvezelkapjes zo spuiten?

Je moet bouwen wel bijna leuker vinden dan vliegen als ik al jouw draadjes zo zie.
 
Back
Top