Nieuw projekt Schweizer 300 C :P

Mooi werk dat hij gelogen heeft maar eeehhh..

JohnvanE zei:
Als de heli de volgende vluchten nog heel blijft....

Je zorgt wel dat hij heel blijft he, anders doen we je wat 8)

grt,
Ben
 
Wat bedoel je precies met af en toe dat de staart jankt, John.
Btw,
Op mijn Hughes zit ook de 9254 servo net als op een Robbe Benzine trainer met een 1.80 rotor.
Volgens mij kan een staart servo nooit "te" snel zijn voor deze grote heli's?. Hooguit dat de gain lager gezet moet worden.
 
Nou er komen niet echt tranen uit de staart hoor :lol: maar gewoon een jankend geluid.
Maar mischien kun je het zelf horen in het volgende filmpje.
[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=8206697765101985478&pr=goog-sl[/GVideo]
De kwaliteit is niet zo goed, maar beter iets dan niets :lol:
Iets groter.
 
Zo te zien, lekker gevlogen?

Ik heb de opname toch goed proberen te bekijken maar om echt wat waar te nemen, daar schokt het beeld te veel voor.
En wat ik "hoor" van de staart is de lucht welke hij verplaatst bij het sturen v/d staart.
Ik zie net echt wat je bedoelt.

Eric.
 
Ja Eric ik kan het geluid moeilijk na doen, maar het zit er nog wel een beetje in.
Maar ik wacht het wel af, en inderdaad lekker gevlogen :lol:
 
Hij had toch al gezegd dat dat verbeterd was?

Grappig altijd hoe camera's bladen krom maken :P

Ziet er goed uit! Dat schudderige van het filmpje zou je er nog uit kunnen halen met virtualdub en de de-shaker, maar who cares..
 
Het is zichtbaar weg, alleen je hoort het nog iets.
Ik ben ook zeer benieuwd als ik er weer een 9206 op zou zetten.
Of het dan weer zichtbaar word.
Ik vind het wel vreemd, maar ik denk wel dat ik er mee kan leven.
(Hoop de heli ook.) :P
 
Ja de sproeiers staan nog hetzelfde het motorke loopt ook echt gewoon goed.
Alleen als je vergeet eerst de pomp te bedienen voor het starten, kan het zijn dat je een lamme arm krijgt. :P
En ik was al met een andere motor bezig geweest, dus mijn kop pakking lekte als een gek en een lamme arm. :| :lol:
 
Ai!
Een lekke koppakking! Had je je jas nog aan? :D
Hij loopt zo te horen erg goed ja, zonder te "viertakten" wat je zo goed op de staart voelt.

Eric.
 
John,

Welk toerental wordt door Vario aanbevolen voor dit Benzine mechaniek?
Ik ben inmiddels weer "vliegbaar" met een Vario Big jetranger met Zenoah 23cc en hoover met 1200 toeren. Ik heb zelfs de Paddles met een gewicht verzwaard maar de heli voelt niet stabiel/ of vertrouwd aan bij 1150/1200 toeren.
Ik heb inmiddels van Blue Bird vernomen dat hij met een Vario Benzine trainer op zo'n 1500 toeren hoovert.
Mijn spec's zijn: 90 : 18 Mechanik 1002/21 Big Jet Ranger 1004.

Wie kan hier iets over kwijt?
Vast bedankt,

Eric.
 
Hoi Eric,
Hier wat ze bij Vario opgeven:
1300-1400mm=max 1700 t/min
1500-1530mm=max 1600 t/min
1580-1640mm=max 1500 t/min
1670-1680mm=max 1350 t/min
1780-1810mm=max 1270 t/min
1880mm= max 1000 t/min
2160mm= max 900 t/min
2500mm= max 850 t/min
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
action-smiley-085.gif
 
Zeker!
Ik heb de 1810 mm bladen,
Dus zou ik de 1270 toeren moeten aanhouden...
hmmm , mag het iets meer zijn?...... anders nog iets? :schrik:
Om precies te zijn hoover ik nu op 1210 toeren.

Ben toch wel reuze benieuwd waarmee jou Hughes vliegt John.
En,
Misschien dat iemand nog iets wil toevoegen aan de toegepaste toerentallen?

Eric.
 
Misschien als Ronald dit leest dat hij nog weet hoeveel de heli van mij draaide.
Ik was even te druk bezig schijnbaar, ik weet het niet meer zo.
Of begin te dementeren :roll: :wink:
 
We zijn begonnen met een ca 1000 rpm rotortoerental, uiteindelijke hebben we de beste resultaten behaald met een toerental tussen de 1200 en 1300 rpm.
Als ik me goed herinner heb je gevlogen met 1250 rpm.

Misschien moeten we het de volgende keer maar even opschrijven zodat we de exacte gegevens kunnen melden :wink:

Ronald
 
Ok,
Altijd handig te weten welke toerentallen er "gedraaid"worden.

Btw, Mijn (rotor)kop is niet in orde!. Dat van m'n eigen kop wist ik al :roll: maar de rotorkop op de grote Jetranger is van een skyfox.... en da's nie de goede...kop :(
Hier attendeerde Ben (Mantra) mij op, dus da's best belangrijke info dacht ik zo! Alle "credits" gaan naar Ben! :yes:

Nu hheb ik iets waarmee ik verder kan! En wat mogelijk het slechte vliegbeeld verklaren kan.

Bedankt,

Eric.
 
Ja John,
Inderdaad. Maar ik KAN tenminste een nieuwe kop kopen.
Iets wat van mijzelf niet gezegt kan worden :cry:
Het blijft allemaal ee beetje typisch want de rotorkop is dan van een skyfox maar die heeft een flybar-as van 4mm zegt Ben en bij mij is hij 5 mm.
Bij elkaar geraapt z.....e hoor ik je al denken! Daar dacht ik ook aan hoor!.

Da's nu eenmaal het risico van 2e hands. Het is niet leuk, maar ook weer geen ramp...

Grt,

Eric.
 
Back
Top