Nieuw speeltje : Logo 20 8)

Sorry ik zat in het verkeerde draadje te lezen :oops:
Ik was er heilig van overtuigd dat ik in een Dragonfly draadje zat :oops:

Sorry :oops:

leijd116 zei:
Het tandwiel zit in de orginele mikado verpakking en die er los bij zit zal er wel uitkomen :wink: . Welke kan ik het beste gebruiken de 10t of 11t, het is voor hoveren, hoofdtandwiel 96t, motor plettenberg HP 300/25/A3 Heli.

M.vr.gr.
leijd116

Kan iemand mij hier bij advieseren en welk toerental kan ik dan voor de hoofdrotor instellen.

M.vr.gr.
leijd116

Chopperhens zei:
De regelaar zit vlak achter de motor , schakelaar kan je bv aan de zijkant monteren.
logo20-2.jpg

Als ik de regelaar op dezelfde plaats monteer als op de foto, kan daar nog de 10 cel accu voor? Het kabeltje van de regelaar naar de ontvanger, is dit met een verlengkabeltje? bij mij is het kabeltje van de regelaar korter. En ik zie van die mooie ringen om de kabeltjes netjes op juiste lengte te maken, zodat het geen "frotje"wordt bij de ontvanger. Zijn die ergens te koop?

M.vr.gr.
leijd116

Als het goed is blijven alle draden binnen het frame ;) Dan pas de accu er altijd langs.

Mijn regelaar kabel was lang genoeg om helemaal voor bij de ontvanger te komen. Verlengen kan ook maar zet de koppeling dan wel goed vast.

Het toerental berekenen is lastig. http://www.mikado-heli.de/en/logo20/rmotors.htm

Hun gaan zelf voor de 9t. Had ik ook maar mijn 20cellen waren erg slecht en veel toeren zat er niet in. Met 24 cellen was die 9T echter veeeel te groot. Motor had enorm veel vermogen over. Rendement was minder. Daarom heb ik alles vervangen en de verhouding aangepast. 10 zou nog kunnen voor 20 cellen, 11 wordt veel denk ik. Ik zou eerst 9 proberen en dan kijken hoeveel toeren je hebt met 80% gas. Als dat rond de 1500 zit heb je genoeg voor leuk vliegen. 1600 max ;) Anders begeeft je kop het misschien....(heb ik ergens gelezen)

Het toerental berekenen is lastig.

Nee, hoor dat valt erg mee.
De complete berekeningen en formules staan op www.helifun.info onder de groen knop rpm ~temp ~whatt.

Gewoon stap voor stap doornemen
als ik het kan leren, kunnen jullie het ook.

vr.gr.
Henk-Joyce

Zo, ik ben ook lekker bezig geweest. De kop heb ik uitelkaar gehad omdat hij 2e hands was en de blade grips niet lekker liepen. Blijkt dat overal locktite tussen zat en de boel weer los gewrikt was later :( Alles loopt nu heerlijk soepel ;) Ook de mixer hevels liepen wat stroef (wel kogellagers) en die lopen ook mooi zonder weerstand.

De staartservo is verhuist naar de staartbuis. 2 zelfgemaakte alu beugels klemmen vast op de buis, daaraan zit de servo. Ik blijft het vreemd vinden dat op de standaard servo plaats er maar een hele korte hevel op kan :( Daar kwamen we 1 mei achter. Moet nu goed zijn ;)

Verder de antenne zo gelegd dat de kap erop en eraf kan zonder de hele antenne los te hoeven halen. Ik hoop alleen dat het niet stoort zo :( Naja, dat zie wel vanzelf ;)

leijd116 zei:
Als ik de regelaar op dezelfde plaats monteer als op de foto, kan daar nog de 10 cel accu voor?
Ja hoor bij mij zit er ook een 12 cel accu voor.
leijd116 zei:
Het kabeltje van de regelaar naar de ontvanger, is dit met een verlengkabeltje? bij mij is het kabeltje van de regelaar korter.
Dit is verlengd met een verlengkabeltje
leijd116 zei:
En ik zie van die mooie ringen om de kabeltjes netjes op juiste lengte te maken, zodat het geen "frotje"wordt bij de ontvanger. Zijn die ergens te koop?

Die mooie ringen zijn ferriet ringen om servo en gyro signaal draden te ontstoren voordat het de ontvanger in gaat.
Hier te koop http://www.eheli.nl/winkel/index.php?cPath=84_116

Gr Hans

Ik denk dat hij dat witte kabel bind spul bedoeld. Was bij mij niet nodig, alle kabels vielen mooi weg. Alleen de heck servo kabel loopt via tywraps.

Maar hebben jullie een verleng kabel nodig voor de regelaar? Vaag, mijn kabel was lang genoeg.... ook een schulze....

Tadango zei:
Maar hebben jullie een verleng kabel nodig voor de regelaar? Vaag, mijn kabel was lang genoeg.... ook een schulze....

Ja kijk maar op de foto , de kabel wordt verlengt vanaf de ontvanger schakelelaar.

Gr Hans

Ha-eM Helifun zei:
nee, hoor dat valt erg mee.
De complete berekeningen en formules staan op www.helifun.info onder de groen knop rpm ~temp ~whatt.

Gewoon stap voor stap doornemen
als ik het kan leren, kunnen jullie het ook.

vr.gr.
Henk-Joyce

In mijn beschrijving van mijn motor staat niet hoeveel rpm/v deze heeft, er staat wel het volgende, folgene drehzahlgrenzen durfen nicht uberschritten werden, HP 300: 20.000 umdrehungen 1/min. Kan ik het hier mee berekenen.

M.vr.gr.
leijd116

Kan ik mijn motor koud tegen het frame aan schroeven, of moet er iets tussen?

M.vr.gr.
leijd116

Misschien is het niet duidelijk wat ik bedoel met, koud tegen het frame, ik bedoel rechtstreeks tegen het frame schroeven. Of moet er iets van rubber tussen. Ik heb geen handleijding van de logo20.

M.vr.gr.
leijd116

Ik wil mijn ontvangeraccu voor in het frame plaatsen, onder de 3 servo`s, maar als dan de motor ingebouwd is, kan de accu niet verwijderd worden. Is dit geen probleem, of is het beter de ontvangeraccu ergens anders te plaatsen?

M.vr.gr
leijd116

leijd116 zei:
Ik wil mijn ontvangeraccu voor in het frame plaatsen, onder de 3 servo`s, maar als dan de motor ingebouwd is, kan de accu niet verwijderd worden. Is dit geen probleem, of is het beter de ontvangeraccu ergens anders te plaatsen?

M.vr.gr
leijd116

Geen probleem.
Accu kan je ook aan de voorkant eruit halen hoor
gewoon de 2 frame bevestigings clips loshalen en dan schuif je zo de accu
eruit .

Gr Hans

Ik heb mijn zender in stickmode 2, als ik de rechter stick gebruik werkt alles volgens mij goed, stick links ts links, stick rechts ts rechts, stick naar voor ts naar voor, stick naar achter ts naar achter.

Bij gebruik linker stick, naar voor of achter, ts gaat niet omhoog of omlaag. De 3 servo`s slaan wel uit en drukken als het ware de boel uit elkaar.

Heb ik iets verkeerd af/ingesteld of zit de ts vast. Alleen de servo`s werken. Of zit ik er helemaal naast wat betreft het omhoog of omlaag gaan van de tuimelschijf? Of is de zender verkeerd geprogrammeerd?
FC28 V3

M.vr.gr.
leijd116

Misschien kan ik het niet goed uitleggen, maar het bakje waar de 3 servo`s inzitten wordt bijna van het frame gedrukt als ik de stick voor de pitch gebruik. de servo stangetjes drukken de servo`s uit zijn positie, maar verder gebeurd er niets. Wat zou er eigenlijk moeten bewegen?

M.vr.gr.
leijd116

Back