Nieuw speeltje : Logo 20 8)

kan je eens een foto plaatsen van je frame? je kan namelijk een mechanishe en electronishe mixer gebruiken in de logo 20. Ik vermoed dat je bakje vastgezet is om een electronische mixer te gebruiken maar je servo's zijn op de mechanische stand aangesloten. De pitch servo moet iniedergeval naar de pitch hevel tussen het frame lopen, die naast / achter de hoofdas. De 2 andere servo's moeten naar de 2 hevels aan de zijkant van het frame.

normal_heli3%20001.jpg

normal_heli3%20002.jpg

normal_heli3%20003.jpg

normal_heli3%20006.jpg

Ik hoop dat je iets kunt met de foto`s, ben de hele middag bezig geweest om ze in deze post te krijgen.

M.vr.gr.
leijd116

Als je de pitch gebruikt, wat gaat er dan omhoog/omlaag, is dat de tuimelschijf of wat er boven zit. Is dat de swash plate? Bij mij gebeurt er niets, behalve de 3 servo`s bewegen.

M.vr.gr.
leijd116

als je pitch geeft gaan 3 servos bewegen. De swashplate (tuimelschijf) gaat dan recht omhoog ZONDER onderweg te kantelen. Met nick (voor / achter) kantelt hij naar voren en achteren zonder omhoog en omlaag te bewegen. roll (link / rechts) kantelt dus de swachplate naar links en rechts. Als je de links van de swashplate naar de delen daarboven loskoppelt kan je dit het beste afstellen. Dat weet je zeker dat iets daarboven de boel niet blokkeerd ;)

Als je het niet goed krijgt of niet zeker weet raad ik je aan om even bij een modelvliegclub in de buurt langs te gaan. Zij hebben het je zo uitgelegd en stellen hem zo in ;) In utrecht zit er 1, dat is niet zo ver rijden lijkt me.

Ik heb er na laten kijken en het lager van de swashplate zit muurvast om de as. Er is wat "kruipolie" net boven het lager gespoten, met de hoop dat het met zachtjes tikken los schiet. Als dit niet lukt, is er misschien een andere manier om het los te krijgen?

M.vr.gr.
leijd116

Weuh... Een CCPM aansturing moet je goed in de zender instellen. In een FF9 kan je de CCPM mixers 'omdraaien' als de nick en roll wel goed zijn maar de pitch niet. Ik vermoed dat dat op een FC28 ook wel kan. Handleiding doorlezen of langs een club gaan...
Bedoel je met het 'lager' de kogel? Als de as ietsie krom is of een braam of roest heeft ergens loopt de kogel daar op vast... Ik zou dan de hoofdas eruit halen en de head eraf en dan met beleid!!! de as eruit tikken. Daarna de as met een schuursponsje schoonmaken en op een glasplaat rollen om te kijken of 'tie krom is. Is de as recht dan in de machineolie zetten en monteren maar weer.

Groetjes,

Ton.

Normaal moet de swashplate bij pitch geven toch omhoog schuiven op de as door de 3 servo`s? Dat gebeurd dus niet. Ik dacht wat om de as omhoog/omlaag beweegt het lager is. Maar als ze dit de kogel noemen, beweegdt deze dus niet. Ik ben niet zo goed thuis in al die benamingen, maar hoop dat het toch duidelijk is om mij te kunnen helpen.

M.vr.gr.
leijd116

Als ik de hoofdas wil verwijderen moet ik aan de onderzijde van de hoofdas een een asje, dat dwars door de hoofdas zit, eruit halen. Je raad het al, dit asje zit ook vast. Heb er kruipolie op gespoten maar wil er niet uit. iemand een idee hoe ik dit kan doen.

Is het mogelijk om met een poelitrekker :!: de swashplate los te krijgen? of gaat dit met teveel geweld?
Elk idee is welkom.

M.vr.gr.
leijd116

Dat pennetje kan je er gewoon uittrekken of voorzichtig slaan.

De kogel van de swach zou ik iets voorzichtiger mee zijn. Als hij door olie niet los gaan zou ik het zo niet weten.

Hoe kunnen die dingen nu zoi vast zitten? Roest? Of heeft iemand er locktite tussengegooid ;)

Hij was zo gebouwd en heeft nooit gevlogen. De heli heeft in een modelbouwzaak gehangen. Ik denk door vocht dat het vast is gaan zitten. Ik ga het van de 2eek toch proberen met een poelitrekker. Anders zou ik het niet weten.

M.vr.gr.
leijd116

Ook dat geprobeerd, maar voorlopig helpt nog niets.

M.vr.gr.
leijd116

Ik heb geprobeerd met een poelitrekker de tuimelschijf los te krijgen, maar het enige waar beweging in zat was het buitengedeelte van het lager. Dat werd van de kogel afgetrokken.
Dus dat wordt een nieuwe hoofdas en tuimelschijf.

M.vr.gr.
leijd116

Weet iemand een draadje voor het afstellen van de pitch(logo20)? Zit er nog verschil in voor het hooveren, of maakt dit weinig uit? Ik moet eerst leren hooveren.

M.vr.gr.
leijd116

-2 tot +7 lijkt me mooi om te leren hoveren :) ik heb er -10 / +10 opzitten maar dan is hij wel wat gevoeliger ;)

Dus ik zou hem zo instellen : -2 0 +7

Als ik mijn rotorkop, zonder rotor bladen, ronddraai dan zit er een kleine op en neer gaande beweging in de tuimelschijf bij de twee bevestigingspunten van de rolservo`s. Het is een nieuwe tuimelschijf en aandrijfas. De stangetjes van de servo en naar de tuimelschijf zijn links en rechts even lang. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

M.vr.gr.
leijd116

Mag er best wezen de logo 20. :worship:

Een vraag wat zij de afmetingen van het prachtige heli. :D

leijd116:
Zijn de stangetjes van de tuimelschijf naarboven precies even lang links en recht? Zijn de mix hevels precies gelijk afgesteld? Daar moet het zitten lijkt me.

heli-boy:
Kijk voor afmetingen anders eens op de mikado site. Mijn rotor is 135cm en hij weegt nu 3700 gram met 24 cellen GP3300.

Van de mikado site:
LOGO 20 Technical Data:

• electric helicopter for 20 - 24 cells ro
2 x 4SEP LiPoly
• main rotor diameter approx. 1350 mm
• tail rotor diameter approx. 240 mm
• Gear ratio: 7.6:1 - 13.8:1
• No. of ball bearings: 39
• RTF weight >3300g

Hoi,

Ik heb waarschijnlijk een probleem met mijn vrijlooplager, ik kan de rotor zowel rechts als links ronddraaien. Is het vrijlooplager kapot, of zit hier een inbusboutje in wat los gelopen is. Zo ja, Moet ik dan de hoofdas verwijderen om bij het vrijlooplager te kunnen en zo het boutje weer vast zetten?

M.vr.gr.
leijd116

Back