jahaaaaa , hij heeft gevlogen !!
Het is echt "ready to fly out of the box". Eigenlijk niks afgesteld; accu geladen, 8 penlites in de zender en " go with the flow" !
Hij vliegt en is erg goed te controleren, veel beter dan de 4#3B, maar goed, dat was ook een FP natuurlijk. Heb alleen nog in normal mode gevlogen, wil hem nog even heel houden ….
Het is wel erg kietelig en in de huiskamer merk je dat hij last heeft van zijn eigen wervelingen. Daarom maar wat meer expo en minder uitslag gegeven en dan wordt het een stuk beter maar nog steeds is het goed opletten.
Ik kan je ook gelijk zeggen dat dit absoluut ongeschikt is voor beginners !
De 500mAh accu doet het best wel aardig, vliegtijd heb ik niet opgenomen. De 400mAh uit de 4#3B is een stuk slechter, dat merk je gelijk aan de headspeed.
Nu eens op zoek naar goede 1s lipo's met een lage Ri , die in het frame passen. bijvoorbeeld hyperion g3 , eens even nameten of die passen.
De heli heeft veel afstelmogelijkheden dus daar zal ik de komende tijd wel zoet mee zijn. De gyrogain is vanaf de zender instelbaar en kun je ook zelfs ook mee laten lopen met de flightmodes.
Dat zoiets kleins en lichts in CP kan vliegen is toch wel een wondertje. De bladen zijn volgens mij van foam en vrij diep, zal ook wel nodig zijn omdat ze anders veel te in-efficient zouden zijn. Volgens mij heeft chinese jade inmiddels betere te koop, maar ach, eerst maar eens met deze vliegen. De staartbladen zijn van een hard soort plastic.
Het landingsgestel is heeeel erg flexibel, dat had wel wat steviger gemogen. De staartvin is daarintegen vrij dik en stug, maar dat kan wel handig zijn voor de staartbladen.
De vierkante staartboom (waar een torquetube doorheen loopt !!) kan een beetje draaien, zit een beetje speling op, dus de hoek tussen hoofdrotor en staartbladen kan daardoor veranderen, is niet perfect evenwijdig, ik weet niet wat de invloed hiervan is maar dat ga ik dan wel merken.
Het borstelloze motortje is echt ontzettend klein , het is een wonder hoe ze het kunnen maken.
De dikte van de hoofdbladen is net iets te weinig om de alu bladhoudertjes netjes op te vullen. De bladen zitten dan ook erg los. In de lucht niks van te merken.
Grappig is om te zien dat er zelfs rubber dempertjes in de rotorkop zitten , die misschien ook hard nodig zijn om geen trillingen te krijgen in zo'n kleine, gevoelige heli.
De accu is na het vliegen warm en de motor een tikkeltje heet. De canopy heeft geen enkele opening dus ik zal eens kijken of daar iets mogelijk is.
De wk2801pro zender is erg veel waard voor zijn geld, er zit alles op voor heli vliegen : 3 flightmodes, dual rate, expo, throttle- en pitchcurve (5 punts), thottle hold, gyro gain en nog andere schakelaars, mixers, trims en subtrims etc etc.
Voor vliegtuigen zijn er ook verschillende menu's.
Er zit zelfs een verlicht LCD display (uitschakelbaar) op
Jammer dat zender geen laadbus heeft voor de accu (accu moet eruit gehaald worden om te laden) en de manual van de zender erg cryptisch is
wordt vervolgd !
Bas