Nieuwbouw Graupner Beta, vintage zwever *Update*

Nee nee, ik bedoelde niet of de vleugel op zijn plaats gehouden wordt door elastieken, dat is duidelijk genoeg te zien op de foto's, en dat is een prima oplossing, zoals je zelf al zegt, op hoogte zie je daar toch niets van.
Wat ik bedoelde is of de motorbok ALLEEN maar op zijn plaats gehouden wordt door dezelfde elastieken of dat je daar nog een systeempje voor hebt bedacht ?
Ik zou me namelijk kunnen voorstellen dat als de elastieken wat ouder worden ze wat kunnen gaan uitrekken wanneer je de zwever met de motor omhoog sleurt.
Waarschijnlijk zie ik gewoon spoken maar ik neem graag het zekere voor het onzekere.

*EDIT*

[RATIONELE MODUS AAN]natuurlijk gaat dat niet rekken, want dan zou dat ook moeten gebeuren wanneer je een flinke looping trekt of vanuit een duikvlucht het toestel weer recht trekt, dom dom dom...[/RATIONELE MODUS UIT]

Laatst bewerkt:
Normaliter zit de motorbok op een 'tussenrib' gemonteerd en zitten de vleugelpennen er dus doorheen. Zelfs zonder elasieken zit ie dus vast (aan de vleugel iig).

whooeewie !!!

zojuist heb ik een set originele vleugels gekocht op marktplaats, ik moet ze alleen nog "even" ophalen :p

Ik ben er wel blij mee want de mijne zijn zo krom als een banaan.
Als ik ze binnen heb meer,...

Laatst bewerkt:
De laatste tijd heb ik niet zoveel kunnen doen maar vandaag ben ik even aan het stoeien geweest met het Beta logo voor op de vleugel.
De vleugels moeten allemaal opnieuw in de folie en dan ben ik dus gelijk het logo kwijt.
Daar moest ik dus even mee aan de slag.
De vleugels die ik 2 weken terug op marktplaats gekocht heb hadden nog het originele logo, dat heb ik uitgesneden en onder de scanner gelegd en vervolgens in photoshop ge-digitaliseerd.
Resultaat:
beta_logo_800.jpg

mooi toch !? :p

Back