Zo, vanavond weer even heerlijk zitten prutsen dus ik heb weer een paar nieuwe foto's voor jullie:
Zie hier, de afscheiding tussen vleugel en cockpit en tevens de steun voor de cockpit (dat driehoekige stuk balsa links van het plastic van de cockpit).
Dit stuk heb ik ge-recycled van de oude Beta, die doet dienst als donor voor diverse onderdelen die nog wél goed zijn, dat zijn er niet zoveel, maar bijv. dit stuk was nog mooi gaaf.
Helaas moest ik het van spant Nr.10 afslopen waardoor er wat balsa achterbleef op het oude spant en de achterkant van het balsa blokje dus niet mooi strak meer was.
Dit heb ikopgelost door wat balsa-stof te vermengen met UHU-Hart tot een dikke pasta en dit als opvulling/lijm te gebruiken.
Vervolgens een stukje lite-ply op maat geveild voor tegen de voorkant van de cockpit:
hetgeen hier op zijn plek gehouden wordt door van die handige klemmetjes waar je er nooit genoeg van kan hebben, totdat de Uhu Hart is uitgehard:
Pat netjes allemaal al zeg ik het zelf, cockpitje zit netjes strak op zijn plek zo:
stukjes 10mm balsa op elkaar gelijmd om uiteindelijk de neus te maken, om het schuren wat gemakkelijker te maken zit dit blok nog niet vast op de romp:
Misschien morgen meer, ik bén vrij maar als ik mijn vrouw moet geloven (en dat doe ik natuurlijk altijd) heb ik het toch nog vrij druk morgen, dus ik zie wel of er wat van komt.
Groetjes, Jesse.