Hallo Jesse,
de lengte van de kabels valt wel mee. De totale lengte bedraagt een centimeter of dertig. Zoals je op de foto's kunt zien wordt de toerenregeling goed gekoeld (ligt meteen achter de motor en prop in de buitenlucht

De prop die ik gebruik is een Aeronaut Camprop 6"x 6.
Wat betreft het niet zichtbaar zijn van de foto's: dit kan liggen aan het feit dat je niet ingelogd bent. Dat was bij mij daarnet in ieder geval de reden dat ik ze ook niet zag.
Als laatste: je ziet dat ik zoveel mogelijk origineel heb gelaten. De overgang van vleugel naar romp vond ik af fabriek al niet zo geweldig, dus daar heb ik niet al te veel aandacht aan besteed zoals je kunt zien. Eigenlijk voel ik een lichte schaamte, omdat ik de Bêta na dertig jaar nog steeds een mooi toestel vind, en de vorm verdient eigenlijk een betere afwerking, maar ja: op 200 meter hoogte valt dat niet meer op!
Over het gewicht van het stabilo nog even het volgende:
Mede doordat ik mijn stabilo massief heb gemaakt, moest ik nog wat lood in de neus proppen. Als je dus dezelfde radio configuratie zou kiezen als ik, zou het gunstiger zijn om inderdaad je stabilo niet massief te bouwen. Dat scheelt je weer een grammetje of 40 lood (of veren of piepschuim !!

)
Als je je afvraagt waar die grote gaten aan de bovenkant van het motorbok voor zijn kan ik een "luidruchtig" antwoord geven. Dertig jaar geleden lag er een Cox Pee-Wee van 0,8 cc of zo in en door het voorste gat stak de cilinderkop. Altijd goed voor een decibelletje of 120 (mijn clubgenoten zouden er niet blij mee zijn nu ). Op de plaats waar nu de koeling van de toerenregelaar zit, zaten vroeger de vulopening en ontluchting van de tank.