Nieuwe auto. Traxxas E-maxx of HPI Savage Flux

Hallo,

ik wil een trx emaxx gaan halen maar ik hoor heel veel mensen dat de truck totaal niet duurzaam is. assen breken snel en alles wat eraan vast zit breekt er vanaf. dus is dit wel een slimme keus? want ik wil niet zoals bij me bandit weer een ton aan upgrades gaan betalen voordat die het een keer 10 accus volhoud zonder te breken. mijn rijstijl is gewoon rustig aan op een grasveld met een paar heuveltjes. maar zal ik dus een emaxx nemen of kan ik beter een andere auto nemen? savage flux vind ik ook mooi. maar ben niet zo'n fan van de motor. blijkt veel meer te coggen dan een standaard mmm. dus graag jullie hulp

mvg, Paul

Laatst bewerkt:
tja. en doorsparen hoeft niet. het is of emaxx BL of savafe flux. maar weet niet wat ik moet kiezen. de savage slaat zo snel om namelijk en ik heb geen zin om na elke 10m me auto om te rollen...

Waarom zou een savage flux veel sneller om vallen dan een e-maxx?.. denk dat dit ongeveer het laatste is waar je je zorgen om moet gaan maken bij deze afweging.

Imo de enkele shock setup en build van de savage is mooier/beter, en je kan hem uitbouwen naar een Savage Flux XL ^^

ja oke. maar de emaxx ligt lager en heeft dus lagere center gravity. vlat die dus minder snel om. maar ik betwijfel of de emaxx wel duurzaam is. want de bandit is dat totaal niet.

Bekijk dit eens ofzo: [URL="
- ‪TRAXXAS E-MAXX & HPI SAVAGE FLUX wheelies & jumps‬‏[/URL]
Hier zie je de 2 wagens naast elkaar
Je hebt het hier over vrij gelijk gebouwde monstertrucks, de centimer verschil in hoogte die er misschien is heeft echt niet zon impact, en kan je zo weg verlagen he..

Als je hier nu al over piekert zou ik zeggen, haal een mooie truggy!

Laatst bewerkt door een moderator:
okay, als jij het voor elkaar krijgt een traxxas 2wd te slopen (en tenzij de bandid volgens HELE andere ijsen gemaakt word dan de rusty, slash en stampede) dan gok ik dat het tog een savage moet worden want die dingen zijn ongeveer de enige dingen die nog minder snel stuk gaan...

E-Maxx of andere

Als u springen leuk vind kunt u beter de Trx Stampede 4x4 nemen
de veren zijn soft en de auto is Brushless, tik maar eens in op YouTube.
De Slash 4x4 is ook een optie. Leuk om mee te springen maar meer voor het circuit. Heb deze auto,'s alle twee gehad en de Stampede 4x4 is mijn voorkeur.

geloof me een traxxas 2wd sloop je heel gemakkelijk.
wat er bij mij allemaal kapot is gegaan in een half jaar:
4x Slipper pin
2x shocktower rear
1x shocktower front
1x rear arms
1x rear camber links
1x plastic driveshafts
1x MIP driveshafts
1x hub carriers
1x caster blocks
4x ball bearings
1x spoiler
enz
enz
enz

en dit is allemaal gebeurt op vlak gras.
en jumpen doe ik niet zo veel.

Ik rij zelf ook meestal in een vlakke omgeving, met gras en asfalt en verder eigenlijk weinig, ook weinig jumps.
Een buggy is prima voor mij en komt prima door het gras

Waarom haal je dan niet gewoon een truggy ipv een monstertruck, eventueel zelfs een buggy..
En er zijn ook merken waar er voor de autos eigenlijk helemaal niet zoveel hop-ups beschikbaar zijn? waarom, omdat alle stock delen al van een dergelijke kwaliteit zijn dat er niets aan te upgraden is

EDIT: waren 2 berichten inmiddels weer ik zou zelf even rustig kijken, maar een mugen MBX6TE met zon tekno conversie of hotbodies D8T met tekno conversie, Hong-Nor Truggy.. zijn de eerste die toch mij te binnen schieten..
Aleen ga je wss een hoop meer kwijt zijn voor dergelijke wagens..
Budget truggys ben ik niet echt in thuis

Laatst bewerkt:
als je de moeite had genomen om even het e-maxx draadje te lezen , staan daar genoeg do's & dont's in,(schijnt "iets" te zijn tussen de 12- t/m 16 ,- jarige) maarja liever lui dan moe ,....ik kan nu wel een lijstje gaan opsommen van de negatieve en positieve dingen , maar das te gemakkelijk

suc6

algemeen-traxxas-e-maxx-topic

Laatst bewerkt door een moderator:
nou.. het leuke is. dat topic heeft te veel posts en word dus niet door mijn pc geopend.
dit heb ik al doorgemaild naar de administrator. vandaar dat ik ook hier dit draadje aanmaakte.

sure thing :p., kan je beter investeren in een nieuwe pecee

bedoel je hiermee dat je me niet gelooft?
bewijs:
unledpka.png

en btw me pc rig:
Moederbord: ASRock P55 Deluxe
Processor: Intel Core I5 @ 3.8ghz Zalman cnps10x Queit (18C idle, 32C @ load)
Videokaart: ATi Radeon HD5870 (30C idle, 54C load)
Harde Schijf: WD Green , 7200RPM, SATA III, 16MB, 640GB
IBM , 5400RPM, SATA II, 8MB, 120GB
WD Elements, 5400RPM, USB, 8MB, 250GB
Geheugen: GeIL 2200MHZ, DDR3, PC3-17600, 4GB *2x2GB*
Voeding: Realpower M620 Cooler Master
Behuizing: Cooler Master HAF 922

daar ligt het dus niet aan;)

Laatst bewerkt:
Back