Nieuwe auto. Traxxas E-maxx of HPI Savage Flux

@Westcost, zoals jij laatst weer een aandrijf as had gebroken, gebeurd zulke dingen haast nooit bij een savage, omdat die onderdelen gewoon standaard al van staal zijn.
Zulke voorbeelden zijn voor mij de kwaliteit verschil!

idd. maar ik neem gewoon de savage flux. lijkt me wel iets beter. dan hoef ik tenminste niet weer voor 70 euro stalen assen te kopen en voor 50 big bore shocks enz enz.

@Westcost, zoals jij laatst weer een aandrijf as had gebroken, gebeurd zulke dingen haast nooit bij een savage, omdat die onderdelen gewoon standaard al van staal zijn.
Zulke voorbeelden zijn voor mij de kwaliteit verschil!

2 jaar tijd 2x een as, vind ik niet veel.
En zoals ik aangaf toen was dat al een gebruikte as die ik brak n geen nieuwe.

Iedereen heeft zo z'n voorkeur, ook omdat hij de auto al heeft . Jij hebt een savage en zal dan dus die ook adviseren.

Vraag voor de gein eens wat patrickbaja al gebroken heeft met zijn savage, dan praten we wel verder;-)

Ik denk dat we in het hele verhaal een beetje missen wat je met de auto wil gaan doen waar en hoe je wil gaan rijden.

Het is hier nu alleen maar een spelletje aan het worden welke is sterker en waar moet ik de meeste hopups op zetten. Je geeft aan dat je rustig rijd dus dan hoef je er volgens mij helemaal niets aan te veranderen. bij rustig rijden zijn traxxas en HPI hele sterke auto's!!

Je hebt het ook ineens weer over een MBX6t dat is weer iets heeeeel anders.

De vraag blijft wat wil je er mee gaan doen? hard/springen/circuit/wedstrijd/zand,strand/onroad/offroad enz

Ik heb alle auto's in die dit topic besproken zijn en het zijn allemaal prima auto's maar elk met zijn eigen doel!!

Groet Ronald

2 jaar tijd 2x een as, vind ik niet veel.
En zoals ik aangaf toen was dat al een gebruikte as die ik brak n geen nieuwe.

Iedereen heeft zo z'n voorkeur, ook omdat hij de auto al heeft . Jij hebt een savage en zal dan dus die ook adviseren.

Vraag voor de gein eens wat patrickbaja al gebroken heeft met zijn savage, dan praten we wel verder;-)

Ik heb over dingen breken buiten je schuld om. Zoals jij met je as of ik die de achterbulkhead van de revo.
Als je zelf verkeerd landt na een jump en breekt een draagarm, dan is het gewoon je eigenschuld. Dat is niet de schuld van slechte kwaliteit ofzo. Alle autotje kunnen kapot door verkeerd omgang.
Alleen bij een revo/traxxas breken ook spullen uit zich zelf, terwijl ik dat bij een savage nog nooit heb gehad.

eindelijk iemand die hetzelfde denkt als ik:D.
maar ik kzit te denken.
zou ik de savage flux 2350 nemen of de savage flux HP?
ik ga alleen maar 4s rijden.

nou. wen heeft gelijk hoor. mijn bandit breekt toch ook gewoon spontaan de shocktower op ON-ROAD?????????????? maar nu even :ontopic: inplaats van al dat boze gediscuseer

eindelijk iemand die hetzelfde denkt als ik:D.
maar ik kzit te denken.
zou ik de savage flux 2350 nemen of de savage flux HP?
ik ga alleen maar 4s rijden.

Mooi dat je er uit bent! en dan is het nu tijd om het Savage topic door te lezen als je dan nog vragen hebt horen we het graag!!

Deste meer je te besteden hebt deste minder traxxas word!
De kleinere en 2wd modellen zijn wel super ook kwa prijs kwaliteit.

De grotere wagens vallen vies tegen

mwah , niks over te traxxas kwaliteit te klagen hier , 2 jaar gereden zonder enige dingen vervangen (behalve motor vervangen maar die was niet stuk).

Ik heb ook niks te klagen over HPI , met overstekende paaltje hebben stadium trucks zonder bumper het altijd moeilijk ;).

is dus wat mij betreft puur een smaakgevalletje ik persoonlijk vind de e-maxx wel aantrekkelijk door z'n 8 veren , lagere COG en lagere prijs maar dat van die assen is weer niks en als je dan toch het geld hebt neem dan de savage flux en met 4s zou k de budget versie nemen.

Aantrekkelijk met looks misschien, maarja als er eens wat aan moet gebeuren heb je ook dubbel zoveel onderhoud, en dat is gewoon nergens voor nodig.
1 Paar degelijke shocks ziet er imo ook altijd nog mooier uit als 2 paar wat mindere shocks
Dat hoogte (COG) verschil heeft echt een te kleine impact om door te laten wegen in een keuze tussen de 2 en is echt niet noemenswaardig

En de kleinere traxxas wagens zijn een van de beste al dan niet de beste met prijs/kwaliteit. Hier boven is 1 ongelukkig geval beschreven misschien.
En inderdaad een paaltje op snelheid gaat geen enkele stadium truck goed verwerken eigenlijk maar heel weinig wagens..

Yup, de Slash 4x4 is egt kei bullet proof met rpm delen,
Dan is de body het zwakke plek en voor de prijs van zoon flux of emaxx brushless kan je de Slash volledig maken zoals je het wild.

Ik heb hier een MBX5T die wel weg mag:yes:. (met electro conversie)

Nuja , je moet echt Traxxas upgraden voordat het deftig is , mijn slash 4x4 was continu stuk:(...

Ik raad dus de HPI aan. Ik heb hem al zien rijden en dat omkantelen valt toch erg goed mee hoor..

Back