TheHawk,
die foto is een afbeelding van een optionele installatie voor te slepen. (maw, dit moet je erbij kopen)
sleepbeting = installatie voor het bevestigen van een sleeplijn.
persoonlijk koop ik niets op de Robbe website, want via de locale winkel is het zeker zo goedkoop (en zonder transport kosten + goede service)
De dolly is een bouwkit die redelijk makkelijk te bouwen is, maar toch de nodige kennis vereist van schilderen/spuiten etc.
kijk eens op mijn homepage voor foto's en stap voor stap beschijving van het bouwprocess.
http://verretdeprest.be/MODELBOUW/dolly/index.htm
de boot is in 3 officiele versies te bouwen
1) als brandweerboot
2) politieboot
3) kleine havensleper
natuurlijk kan je zelf redelijk makkelijk een 'eigen' versie maken.
het is een redelijk kleine boot, ik weet niet wat tamiya batterijpack je hebt maar het zou me niet verbazen indien je hierop kan varen. Een simpel 6 cellen sub-C pack werkt al goed.
MAARE... het is geen echte sleper he. ik zou meer zeggen dat het een klein motorjachtje is. Wel een heel leuk bootje waar je veel mee kan doen.
Als je echt iets wil gaan slepen, dan zijn er toch wel betere boten te vinden.
dit bijvoorbeeld :
http://data.robbe-online.net/robbe_pdf_en/1030.pdf
zoals je kan zien, de hele schipbouw is gemaakt voor te slepen (sleeppunt ver voor de roeren, het roer is gebouwd voor kort te draaien)
natuurlijk duurder :-( Onderschat nooit de kosten om een bouwkit af te werken. De verf en lijm bij mijn Dolly kost evenveel als de boot zelf.
Dan heb je nog de radiobesturing etc...
Volgens mij kan je dit soort zaken ook best in RTR (ready to run) uitvoering vinden en het hoeft niet zo duur te zijn,
kijk een op conrad.nl en zoek op de 'RC BRANDBLUSBOOT RTR'
iets duurder maar volgens mij meer wat je zoekt is de 'RC SLEEPBOOT SOUTHAMPTON' (ook bij conrad).
299euro lijkt veel, maar is echt niet veel vergeleken met wat mijn Dolly compleet kost (eenmaal af en vaarklaar.)
vergelijk het maar even met Nikko, Tamiya, Robbe en Kyosho kits. Er zitten overal verschillen in zender, regelaar etc... en de prijs varieert met de features en qualiteit.
alles hangt af van je budget, kennis en tijd beschikbaar.
Patrick