Nieuwe (?) borstelloze regelaar... iemand ervaring mee?

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hey, bedankt voor de link.

Igwe Aneke zei:
Heeft iemand trouwens al ervaringen opgedaan met die ELE ESC's?

Ik alvast (nog) niet, hij wil alleen maar verzenden als ik 22.76$ verzendingskost betaal. Ik ben in onderhandeling. :roll:

22.76$ verzendingskosten voor een regelaar?? 8O Waar slaat dat op? Of was dit via EMS?

Misschien is een inkoopactie via het forum een idee om de verzendkosten tot een minimum te beperken?

Ik kreeg mijn ELE 25 A brushless ESC van $30.95 met Airmail-Small packet, totaal: $34.62 gisteren aan en ben hem meteen gaan proberen, hij werkt prima en alles automatisch.
De lipo afslag werkt ook prima, voor de zekerheid een oud pakketje 350 helemaal leeg gedraaid en daarna gemeten en de multimeter gaf 9.6 V aan dus dat is safe voor drie cellen.
Ik heb hem uitgeprobeerd met een zelf gebouwde motor, 8 polen en 6 stator polen en daar zat een CC 10 A op maar dat was net te weinig want ik zat op 14 A en nu kan ik een wat zwaardere prop trekken.
De motor draait ook net wat meer toeren dan met de CC 10 A die op 30 graden stond. Hij maakt bij het opstarten een riedeltje die ze 100 meter verder nog kunnen horen.
Er zat helemaal geen gebruiksaanwijzing bij, daarom heb ik hem gemaild en dit kreeg ik terug:

Hello!

Everything of this ESC is auto.
But you can set the brake "on" or "off".

- Switch on the transmitter and move the stick to full throttle.
- Connect the main power pack and turn on the receiver switch (if used).
- Wait 5 seconds.
- After 5 seconds you will hear 4 tones.
- Move the throttle stick fast to the closed position, you will hear two beeps.
- The brake is now turned off.

afb19391.jpg

afb19413.jpg

wow dit is dus al goede business. Als ik de prijzen van die regelaars zie en er goede dingen over word gezegt loopt het water uit mijn mond.
Ik zal er binnenkort een paar bij je bestellen ;)

Motoren geneuzel opgesplitst naar apart draadje..

Hier weer verder over de regelaars aub.

BRAKE

een rem dus, word meestal gebruikt bij zwevers met een klapprop.
als de rem niet aan staat, wil het wel eens gebeuren
dat de prop blijft doordraaien tijdens het zweven
en dat geeft weer een grote remmende werking

Als je geen klapprop hebt moet die dus uitstaan, anders probeert de regelaar een gewone prop tot stilstant te brengen. Als dat niet lukt extra warmte ontwikkeling in de regelaar. Zou zelfs stuk kunnen dan.

Wat is er nog meer in te stellen op een ele regelaar of andere regelaar?
En werkt dit ook met gasstanden?

Hij geeft traploos gas (1 richting, geen achteruit) en er zit een jumpertje op waarmee je kunt instellen of je op 2 of 3 cell lipo vliegt.

Ikzelf heb ook een vraag. Hoe krijg je een brushless motor in zn achteruit met die 3 draden? :P Ik wil een motor direct drive gaan draaien met deze ESC, maar dan als pusher.

@ freak: 2 draden van de drie verwisselen. En de looprichting keert om.

Zeg opa, denk je aan je bloeddruk? :P Ik heb morgen een vrije dag hoor. ;)

Bedankt raffie! Toch nog wat geleerd vandaag. :P

En hoe werkt de liposaver?
Wat gebeurt er als je onder een bepaalde waarde komt?
Slaat ie af of gaat ie zachter draaien of schokken?

Ik geloof dattie uitslaat tot je de gas stick weer helemaal naar beneden doet, dan steld ie zich weer opnieuw scherp zodat je met lage gas nog kunt landen.

Back