nieuwe brandstof speedboot

• Topicstarter Topicstarter matthijsvs
  • Startdatum Startdatum
Over de laatst genoemde boot;
open servo's etc. is niet vaarklaar, moet je nog eea aan investeren om deze relatief oude fsr romp enigzins aan het varen te krijgen. Dit is geen beginnersboot, al zou die 30 km/uur gaan.
Spaar je geld op, ga dan naar een betrouwbaar adres (goede winkel MET service en garantie, ipv de meeste marktplaats dozenschuivers) laat je goed voorlichten en maar dan een keuze. Cat en mono kunnen uitstekende beginnersboten zijn, mits goed afgesteld. En als je daar nog geen ervaring mee hebt, moet je dubbel oppassen met iets 2ehands kopen. Je weet niet waar je op moet letten.
Je kunt je geld maar 1 x uitgeven, heb je er lang genoeg voor gespaard/gewerkt en wil je iets goeds, wat werkt en waar je veel lol aan kunt beleven. Geduld dus, maar dat is normaal in de modelbouw.

ik bedoel hoe hard een
Kyosho Blue Streak gaat met een 2cc
nitro motortje dat is volgens mij wel een beginnetje
of niet

dat zal een 35 a 40 km/h gaan.
die graupner boot zal 50 varen maar met een beetje goed afstellen moet dat harder kunnen lopen,
de graupner boot is goed voor beginner's zowel voor gevorderden.

dd 2cc motor is wel voor beginner's maar is na mijn mening iets te weinig om betrouwbaar te lopen met die boot.

de 3,5cc zal een stuk betrouwbaarder lopen.

mvg jaimy

maar daar moet ik een heel stuk voor rijden en weet
niet eens of ie goed is en of m ijn vader er tijd voor heeft

Als je niet gaat kijken dan weet je het ook niet toch??
Ik zou maar eens goed naar de tips van Victorymarc en Jaimy kijken, dat voorkomt wellicht een hoop ellende.
Beter even iets langer doorsparen en iets goeds kopen bij een winkel waar WEL advies vooraf en service achteraf wordt gegeven.

Succes ermee,

Erwin

Ik dat het ook een hele leuke uitdaging kan zijn zelf iets te gaan maken! Dan bouw je alles naar je eigen specificaties! Daar ben ik zelf ook mee bezig! Het grote voordeel als je je eigen boot bouwt. Je weet elk schroefje en boutje te zitten! Onderhoud word daardoor een eitje!
Zodat je niet met je handen in de haren staat, als "iets" niet goed gaat.
Het hele traject van het bouwen is ook erg leuk!

tip: maak alles simpel demontabel! zodat je ook andere onderdelen erin kan zetten, zoals een keer een ander blok etc.

Succes!

Back