Nieuwe brushless motoren

Kijk, en dat zou ik dus maar niet doen!

Jouw accu doet maximaal 13 * 0.8 = 10 A.

De 7x5 trekt meer dan 10A. Gewoon een 7x4, die trekt max. 10A.

Freakazoid zei:
Volgens DrKiwi's tests is een s3 1100 lipotje eigenlijk wel erg krap aan voor een 8x4 propellor. Toch? Ik heb wel 2 van die packs, dus mischien is et te doen om ze aan elkaar te koppelen voor een 2200 pack, maar ik heb geen balancer dus ik weet niet of dat zomaar kan.

Let even goed op hoeveel C die accu is; ik vlieg die fietsbel (op m'n shocky) met een 8x4 GWS prop en dan trekt ie dik 10 Ah
En dat trekt mijn 800 mah lipotje dus niet > wordt ie lekker kortademig van!
'Heb nu een 7x4 bij Rctechnics besteld; had ook de 20c 1000 mah kunnen bestellen om die 600 gr trust te houden, maar die 800 mah past ook net lekker in een Thunder Tiger Pipercupje dat klaar staat voor het geval m'n shocky uit elkaar valt.

Vanmorgen was het volkomen windstil, straat uitgelopen en lekker wezen prophangen. Met bijna 600 gr trust (bijna, omdat mijn lipo het dus niet trekt) kwam de prop dus los van de propsaver!
Dat was dus het laatste elastiekje! weet iemand een oplossing?

Wat doe je moeilijk? :D

Pico18.jpg

Gewoon een normale elastiek er n keer of 5 omheen wikkelen. Zo vliegt mijn picojet met zijn 7x5 prop als een wilde, zonder er ooit in de lucht af te lopen. Bij de landing vouwd ie mooi opzij.

ZamBeZi zei:
Dat was dus het laatste elastiekje! weet iemand een oplossing?

Via PB mijn adres opvragen en dan een aan jezelf geadreseerde enveloppe met 1 euro opsturen en dan krijg je de enveloppe weer vol (ongeveer 100 stuks) met van die stiekjes terug.

Oh..

Ik ben op de tabel van aero-nuts afgegaan (drkiwi was toen nog aan het testen):

7x3.5 op 10.79V: 7,2A
8x4 op 10.1V: 11,4A

Maar omdat de planck vooral een snel kistje is, wilde ik wat extra spoed en dacht met 7x5 nog wel aan de veilige kant te zitten, is maar een klein beetje meer dan de 7x35.

die 10A is overigens continu hoor, niet de piek, piek belasting kan 10C ook nog wel (13A). Ik denk trouwens dat ik weinig volgas zal vliegen met de planck, met de fietsbel is die enorm overpowered

Marco

Freakazoid,

Jij hebt ongeveer de setup die ik heb, hoeveel Ampere trek jij nu gemiddeld met die 7x5? Of hoelang vlieg jij met wat voor accu's?

groeten.

Marco

Die ELE 1100 accu van mij is 10~15C, dus in THEORIE kan die dus meer dan 16A verdragen. Echter zal die daar in praktijk op de lange duur niet mee weg kunnen komen ben ik bang. Ik speel et met mijn scootertje dus maar op safe en vlieg met 7x4.

Met mijn picojet vlieg ik met een 21T fietsbel, 7x5 APC-e propellor, en een dikke 2200 ELE accu, die kan continue 22 amp aan dus moettie flink stoken wil die die accu overbelasten. Piek zelfs 33 amp. :) Vliegt iets van 10 minuten plankgas, en ruim n kwartier beheerst vliegen. D'r wordt niks warm en vliegt als n beest. 8)

Tis de orginele fietsbel van aeronutz. Dr is ook nog een zwarte 12T motor dacht ik. Is die iets beter?

Ok, even uitgerekend:

10 minuten volgas is gelijk aan 13A

15 minuten is gemiddeld ergens tussen de 8.5 en 9A.

Is wel wat krappies inderdaad met mijn lichte acuutje.. toch maar even een paar 7x4 bestellen.

Groeten,

Marco

@freak:
Die zwarte fietsbel is trager, maar wel een hoger koppel, je moet dus ook een grote prop draaien.
Alleen voor langzame kisten praktisch, voor snelle kisten alleen maar slechter(lees: minder ideaal)

die zilveren fietsbel is dus veel universeler. :D
(en ook voor een snelle picojet veel beter :!: )

Freakazoid zei:
Wat doe je moeilijk? :D

Pico18.jpg

Gewoon een normale elastiek er n keer of 5 omheen wikkelen. Zo vliegt mijn picojet met zijn 7x5 prop als een wilde, zonder er ooit in de lucht af te lopen. Bij de landing vouwd ie mooi opzij.

elastiekjes die ik nu in huis heb zijn wat te lang (te veel wikkelingen, zegmaar) en de boutjes net te kort!
Theo biedt uitkomst en anders kan ik nog langere boutjes zoeken of kraanrubbertjes bij de bouwmarkt halen (tip van Marijn)
komt wel goed dus

b.t.w. met een duwprop heb je sowieso minder problemen natuurlijk!

Freakazoid zei:
Vind je het erg dat ik niet begrijp wat je nu bedoeld?

Nou, zo moeilijk is het toch niet? Ik heb in dit draadje een link gepost naar de tesresultaten van zowel BP-21 als de BP-12.

Het antwoord op jouw vraag of de BP-12 beter is dan de BP-21 kun je zo vinden....duhhh...

Dan had je meteen de goede link moeten posten en niet die van mijn post over electro Vs. Brandstof, duhhhh!

?????????????

Als je de eerste link volgt kom je hier uit:

De Axi's blijken oud nieuws. Ze blijken al vanaf oktober leverbaar, maar ik was ze nog niet eerder tegengekomen.
Er is bespaard op magneten en statormateriaal, waardoor de efficiency zo'n 2% is afgenomen.

DrKiwi heeft de fietsbel onder handen genomen, en kwam met schokkende resultaten:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=453257
Even goed opletten of je je lipo's niet overbelast, dus.

Waarin de tweede link staat naar RCgroups, en de test waar ik het over had...

Ik weet niet wat voor browser jij hebt....?

Back