Nieuwe Crawler 1/10

Nieuwe velgen binnen gekregen. 2.2 inch. Hierom heb ik 1.9 proline Hyrax banden gelegd met dual stage foam inserts. Erg mooi gelukt al zeg ik het zelf[emoji4][emoji4]

IMG_1963.JPG
IMG_1964.JPG

Oe die aanhanger is gaaf, is deze compleet van metaal.
Die wielen onder je auto, van welk merk zijn deze, en zijn dit extra zware wielen?

Vandaag de aanhanger voorzien van verlichting. Batterij weggewerkt in box op de dissel. Voor de sier een oude ventilator gepimpt en gemonteerd.

IMG_2070.JPG
IMG_2071.JPG
IMG_2069.JPG

Vandaag een fantastische meeting gehad in Uden. Hier was een 2 tal tracks uitgezet. In totaal 10 km aan mooie uitdagingen. Zelfs een veerpont. Super weertje vandaag.
Hier hebben we de crawler voor gebouwd. Het zand was soms wel erg mul maar hij ploegde er zich fantastisch doorheen. Verbazingwekkend hoeveel power die de crawler heeft.

Volgend haar zeker weer.

IMG_2153.JPG
IMG_1545.JPG

IMG_1534.JPG

IMG_1542.JPG

IMG_2169.JPG
IMG_2158.JPG

Zo, na een maand of 3 verbouwen aan mijn huis weer tijd voor de crawler gevonden. Bijkeuken is bijna af.

Voor de crawler heb ik een las-apparaat besteld. Hierop kan ik de batterijspanning mooi aflezen tijdens het crawlen. Zelf uiteraard een paar laskabels bij gemaakt.

E7E0907C-7689-4A48-B007-F78E82D17A6E.jpeg

850CDD9A-70EE-4AFB-9B18-7C80C0A9886A.jpeg

Afgelopen week de eerste van 2 fietsen in schaal 1/10 binnen gekregen. Staat iets beter in verhouding op de aanhanger.
IMG_3319.JPG

Ook een nieuwe zender aangeschaft. Een absima pistool-zender.

Deze vervangt mijn graupner stick-zender

IMG_3313.JPG

Direct aangepast zodat deze ook met de duim kan worden bestuurd. Zo is 1 hand-bediening mogelijk.

IMG_3318.JPG

Tot volgende keer.

Zo, afgelopen 2 weken niet stilgezeten en de tijd goed benut om de werkplaats onder handen te nemen. Nieuw plafond, nieuwe electra, nieuwe verlichting, vloerbedekking en nieuwe stellingen. En als kers op de taart nieuwe rijders in de crawler[emoji51][emoji51]
IMG_3939.JPG
IMG_3943.JPG
IMG_3944.JPG
IMG_3940.JPG
IMG_3941.JPG
IMG_3942.JPG

Nu weer tijd om er op uit te gaan. Let the trails come[emoji106][emoji106]

Gisteravond de geluidsmodule even een update gegeven.
Meteen de geluidsinstellingen even gewijzigd.

Morgen klaar voor een mooi tochtje door het bos.
IMG_3999.JPG
IMG_4001.JPG

Gisteren weer wat nieuws bedacht. De afgelopen weken was het erg warm. Om hier wat meer op voorbereid te zijn (en omdat er aan de voorzijde nog wat lege ruimte zit) heb ik bedacht om hier 2 ventilatoren te plaatsen. Mooi strak naast elkaar en 1 slag groter dan nu op de foto staat. Deze worden straks via de zender geschakeld.
Op de motor komt een aangepaste koeler die gestuurd wordt op temperatuur.

Spullen zijn inmiddels onderweg vanuit china[emoji16]
IMG_4022.JPG
IMG_4023.JPG
IMG_4024.JPG
IMG_4025.JPG

Vandaag de nieuwe crawlerbaan in Hengelo bezocht. Deze wordt nog aangelegd en groter, maar is nu al de moeite waard. Mooie hindernissen en leuke route. Een echte aanwinst.
IMG_4087.JPG
IMG_4090.JPG
IMG_4118.JPG
IMG_4120.JPG
IMG_4122.JPG

Zojuist is (net op tijd) de nieuwe stuurdemper binnen gekomen.
Aanstaande zaterdag is in Uden een nachtrit gepland.

IMG_4418.JPG

Ondertussen zit de extra fan op de motor er ook op.
Regelbaar vanaf de zender.

IMG_4419.JPG

En zojuist de stickers van de crawlclub ontvangen.

IMG_4417.JPG

Voor iedereen die ook aanstaande zaterdagavond naar Uden gaat: tot dan.

Beeldmateriaal volgt na het weekend.

Back