Nieuwe DFC kop op 600Nitro

Eigenlijk alleen nadelen..

De dfc kop weten we nu de theorie wel van, waar op gelet moet worden
Maar een swash met de balls die kant op?
Juist kracht daar waar het niet moet zitten?

Ik vraag me af hoeveel chinezen ernaar gekeken hebben voor ze het op de markt brachten

Nogmaals, een vol rigid kop is hier de oplossing...
Dan kantelt het hele spul niet

Grappig...
Op de originele swash druk je richting de zijkant van de link, nu druk je er altijd 1 recht eraf..

Ik zou er een veiligheidje inbouwen met een stukkie alu en dat overgebleven boutgat..
Net omgekeerd? De kop zelf is het enige dat wordt geduwt door de motor, dus de swashplate zal "volgen" achter de kop, waardoor de links trekken aan de balletjes en dus niet eruit kunnen schieten, of mis ik iets?

Wat een gezeur :D Die kop is gewoon niet 100%, dus komt hij er bij mij niet in. :D

Met de normale meenemers is niets mis...... Tot nu toe vind ik dat nog het beste ontwerp van de 3 opties.

Ik weet wat je bedoelt, alleen de swash verergert het enigszins...op het moment dat hetgeen wat in het filmpje gebeurt gebeurt... Worden de links van de bol geduwd.... Als de swash andersom was geweest kunnen ze niet van de bol gedrukt worden....
Afhankelijk van welke kant je op stuurt zal de featheringshaft een bepaalde kant op draaien en dus een bepaalde kant op tegen de link duwen. Er zijn dus continu wisselende krachten concentrisch met het schroefdraad van de ball.

Wat een gezeur :D Die kop is gewoon niet 100%, dus komt hij er bij mij niet in. :D

Met de normale meenemers is niets mis...... Tot nu toe vind ik dat nog het beste ontwerp van de 3 opties.
hehe, dat is het meest zinnige dat ik je oot heb horen zeggen, helemaal mee eens.

OK, ik snap wat je bedoeld.
Maar met deze dampers gaat mijn bladas echt niet de hoek halen van de tekening. Als dat zo was, was er allang iets afgebroken.

En wat als de hoek van de tekening anders om is, komt toch op het zelfde neer lijkt me. Dan zou hij er andersom afschieten, en zou de tuimelschijf juist weer goed zijn.....

Nou heb je er Alan Szabo (test pilot van Align) wel eens mee zien scheuren, dus zal er bij mij zeker niets gebeuren.

Maar ben er mee eens dat het vorige ontwerp waarbij de meenemer op de kop vast zat het beste ontwerp is.
Maar met de DFC kop vliegt het nog strakker en directer.
De tijd zal het leren, of je alleen van de theorie uit kan gaan of dat het in de praktijk allemaal wel mee zal vallen.

Bij de regering loopt het ook allemaal niet zo lekker, dat is ook alleen maar theorie..... :)

Zo en nu ben ik er klaar mee.... :)

Dat de DFC direkter is vanwege de andere swasmeenemer is godsonmogelijk. Dat maakt echt geen verschil.

Dat zeg ik ook niet, dat komt gewoon door de lagere kop en uiteraard niet door de meenemer, er gaan nu inderdaad wat dingen door elkaar lopen.. :)

En wat ik al zei... Op m'n 700 werkt hij fantastisch. En heb hem ook voor de 600 pro besteld... Rollen gaat makkelijker en sneller.... En het vliegt mij gewoon fijn... En de looks zijn mooi ... Ik heb er afgelopen week veel mee gedaan, en mijn management zal niet top zijn maar het is nog steeds heel... Dus ja in hoeverre gaat de theorie op in de praktijk.... Voor ons die normaal en rustig 3D vliegen zal het allemaal wel loslopen ... Heb in de 700 de groene kbdd dempers zitten, de 600 ga ik eerst origineel vliegen....

Die formules en tekeningen hier zijn ook allemaal erg mooi, maar als je ff gaat youtuben zie je genoeg mensen die snoeihard 3D doen met een DFC kop, en op het einde van de dag naar huis gaan met een heli die nog compleet is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zeker NIET de groene dempers gebruiken, dat zijn namelijk de zachtste.
Je moet minimaal de oranje hebben, deze zijn ongeveer gelijk aan de DFC Align dempers.
Zelf ga ik een setje blauwe proberen, deze zijn nog net een tikkeltje harder dan de oranje.
Je wilt hoe dan ook met de DFC kop zo hard mogelijke dempers.

Het is toch te gek voor woorden. Je heb niet voor niets dampners in je kop zitten, en dan stop je er zo hard mogelijke in vanwege een foute kop. :hammer:

Nou dan begrijp je het niet helemaal waarschijnlijk.
Voor FBL heb/wil je just harde dempers.
Je hebt zelf RiGid kopen die helemaal geen dempers hebben.

En wat KBDD betreft de groene zijn de minst harde die ze hebben,
daarna is het geel, dan de oranje.
Je hebt sins kort ook de blauwe di zijn een tikkeltje harder dan de oranje.
En je hebt ook nog de nieuwe Lime deze zijn nog harder en ook speciaal voor FBL

Je wilt echt geen zachte dempers in een FBL kop, en al helemaal niet in de DFC.
En dat heeft niets te maken met "te gek voor woorden".

OK, zag net de link van je maar dat zijn dus niet de groene maar de lime,
dus in dat geval heb je inderdaad de hardste, maar dan moet je het wel goed vertellen hé... :)

Ter info voor de 600 heb je wel nummet 4112 nodig.
PS. Overigens heb je ook in NL een dealer van KBDD zitten.

Ik begrijp het donders goed. Je moet persee de hardte dampner gebruiken op de DFC kop, want anders beweegt je feathershaft teveel, en kom je mogelijk in de problemen door de stijve links naar de bladhouders toe.

Het liefst zou je helemaal geen dempers willen met FBL,
dus in de eerste instantie gaat niet zo zeer om de DFC kop, maar in welke kop dan ook wil je wanneer je FBL vliegt geen of in ieder geval harde dempers.

Sorry, maar zo ben ik nu eenmaal:

Wat een onzin zeg, geen dampers :hammer: Dan gaat alles lekker lopen trillen en je FBL unit rare dingen doen.

Back