Nieuwe E-Flite: Blade SR - de "grote" mSR

Het kabeltje moet idd in het 5e kanaal. Dat is volgensmij het een na rechter kanaal op je ontvanger. Gele draadje naar boven.

Je regelt dan de gain via de rechter draaiknop op je zender. Begin met ongeveer het pijltje tussen 12 en 1 uur. Probeer vanaf daar verder.
Het gaat echt maar met heel kleine stapjes!

Anders kun je ook zoeken naar een filmpje genaamd 'get rid of that annoying tail wag'. Daar wordt het ook in uitgelegd. Ik geloof dat de maker van het filmpje CrazyHeliDude heet.

Edit:

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt, had al wat gedraaid aan het knopje. De heli is alleen vliegbaar als de draaiknop helemaal dicht staat, anders draait hij meteen weg.
Hij vloog beter zonder dat ik het jabeltje erin stak.
Maar als ik het nu verwijder werkt hij niet meer als origineel. wrs zijn dus de stock settings veranderd door mijn nieuwe.

Op hoeveel procent heb je de gain staan in je computer zender? dx6?

grtzzz

Zo net wat gevlogen. Krijg hem niet volledig goed hoor, teveel gain, of te weinig dan slaat de staart weer weg. wanneer ik het afstel dat hij dit niet doet vliegt hij weer neit goed, dan draait hij constant lichtjes weg...

Zal maar wachten op men dx8...

grtzzz

Vandaag even getest voor de liefhebbers, mocht je staart een keer buigen door een tailstrike, de carbon fiber tailboom van de ESky Honeybee FP past ook! Zelfde diameter en nagenoeg dezelfde lengte.

Gisteren heb ik mijn SR weer vliegklaar gemaakt. Er zitten nu glasfiber bladen op, en de staart is vervangen.

Nu net even buiten geprobeerd en hij doet het weer voorbeeldig. Wel even bezig geweest met trimmen en de gyro afstellen. Dadelijk denk ik nog maar een accutje hoveren.

Zijn er nu echt zo weinig mensen met een SR? :(

ja idd, weinig sr vliegers:D

Kun je je settings van de gyro doorgeven wanneer je deze wat aanpast, want ik krijg mijne niet echt gefinetuned;)

grtzz

ja idd, weinig sr vliegers:D

Kun je je settings van de gyro doorgeven wanneer je deze wat aanpast, want ik krijg mijne niet echt gefinetuned;)

grtzz

Gyro staat nu geloof ik op 57.5 of 57. Heb zo net ook een klein filmpje opgenomen. Nog niet helemaal lekker getrimmed, maar hij komt in de buurt.
Zal hem zo uploaden naar youtube. Dan zie je gelijk ook hoe mijn staart het doet.

Edit: Hier is 'ie dan.

p.s. waarom staat dit topic in FP / Co-axiaal?

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren avond 2 accu's op een veldje gevlogen, met training gear. De staart heeft nog een klein beetje 'tail wag', maar niet dat het echt storend is.

Vandaag de stoute schoen aangetrokken en de training gear verwijderd. Vanmiddag op een dichtbij gelegen pleintje (vrijwel uit de wind) zonder training gear het luchtruim opgezocht. Niets spectaculairs maar toch voelt de heli heel anders aan zonder training gear. Ook voelt hij wat wendbaarder aan. Ik begin steeds meer te wennen aan de SR :)
Ook de swash mix van 60 naar 70 procent veranderd. Maar man, wat is dat een verschil zeg! Na een halve minuut hoveren toch maar geland en terug gezet naar 60. Ik vond het nog even iets té fel voor hoveren.

Ondanks de vele slechte berichten over de SR heb ik tot op heden nog geen spijt van mijn aankoop, en vind ik het een leuke tussenstap van mijn honeybee naar mijn 450 size heli (welke ook niet lang meer op de grond blijft ;) ).

Lijkt me een leuke betaalbare heli om CP te leren vliegen.
Ben de afgelopen weken bezig geweest met RC speedbootjes, leuk spul maar daar gaat pas geld inzitten als je door wil spelen op hoge snelheid...

idd niks beter als overstap!!

Ik vlieg ook al een tijdje zonder training gear en het is idd heel anders! veel leuker, en nog geen slechte landingen gedaan..

Leuk dingetje, en goede size

grtzz

Toenstraks in alle haast even de heli aan iemand willen laten zien. Had ik dat nou maar niet gedaan want er stond een stevig windje en je raad het al: de wind sloeg er even flink onder. Hij schoot ineens een meter omhoog, dus ik snel iets minder pitch, waardoor hij met een flink tempo richting de grond ging, snel weer een beetje pitch erbij om weer wat hoogte te winnen en vervolgens geland. Ging niet geheel vlekkeloos, want een van de blades heeft wel een tikje tegen de grond gehad. Geen ramp, maar wel jammer.

Nu weet ik ieder geval dat ik niet 'even snel' iets wil laten zien, en dat ik zeker niet met te veel wind moet gaan vliegen. Een kleine CP heli met flinke headspeed reageert er veel erger op dan mijn honeybee. Goede les dus, voor de volgende keer.

Ik heb er de carbon blades van de Blade CP opgzet, staan strakker en zijn echt vele male sterker!
Hebben al een paar keer een klein tikje gehad en zijn ng steeds als nieuw!
Kosten een kleine 40euro, valt mee in vergelijking de originele...

grtzz

En toen viel het stil hier :)

Blijkbaar was de Blade SR geen succes verhaal voor E-Flite, want je hoort hier weinig forumleden over spreken.
Ik wou me zo'n een aanschaffen beter niet doen als ik de youtube filmpjes zie over die tail wag.
Over zijn er forumleden die me hier kunnen overhalen. :rolleyes:

Back