"nieuwe" electro trainer

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Vorige week een nieuw ARF model gekregen om af te bouwen. Het is een kleine versie van de Astro Trainer.
spanwijdte 31 inch - 79 centimeter
gewicht 402 gram
motor rs370sd

afb10724.jpg

De doos

afb10725.jpg

speed 400 7,2 volt ingebouwd via een apart spantje en tyraps.

afb10726.jpg

de servo's met dubbelzijdige tape tegen de rompwand aan plakken.

afb10727.jpg

de ruimte voor de ontvanger en de accu (3s1p lipo).

afb10728.jpg

model is klaar

afb10729.jpg

afb10730.jpg

Morgen eens kijken of ik het model "stiekem" invlieg voordat ik hem teruggeef.
Maar nu eerst nog effe de de motor meten zodat ik ook de goede lipo's kan aanraden.

Ik heb het model inmiddels al ingevlogen en moet zeggen het vliegt perfect. Het model is erg stabiel en eenvoudige figuren als een rol en looping zijn ermee moegelijk. De speed 400 7,2 volt op 3s1p kokam 1500 is meer dan genoeg vermogen, het model laat zich met iets mer dan halfgas al leuk vliegen.
En de prijs van het toestelletje valt ook reuze mee.
ARF toestel met speed 400 en CC pixy regelaar en accu voor net geen 100 euro.

theo, weet je ook de prijs van een kaal toestelletje ?

ik bulk van de geborstelde regelaartjes :wink:

Ik moet het model morgen toch terugbrengen, dan weet ik ook de andere exacte prijzen.

Theo,

Heeft dit potentieël als Park Flyer? of is ie daar net iets te snel voor?

Stevo

Het is te doen als parkflyer. Alleen raad ik je dan aan om er een vertraagde speed 300 in te zetten met een grotere prop, of een borstelloze motor. Het is eigenlijk bedoelt als een goede en goedkope electrotrainer, vandaar ook e leuke lage prijs als bundel.

Theo, bij welke winkel zal dit toestelletje te koop zijn?

www.hobby-land.de is de importeur en verkoper van dit toestelletje.
Let wel op dit moment weet ik niet welke accu er bij de bundel zit. Morgen weet ik meer, misschien neem ik er wel een aantal mee naar Alphen zondag.

Zij hebben ook een bundel deal met een aantal modellen van HET-RC. Die gaan ook weg samen met een typhoon 6 en een CC Phoenix regelaar en lipo-accu voor 199 euro.

Inmiddels weet ik al meer. Het toestel in de bundel wordt geleverd samen met een 7 cellen Nimh/Nicad accu.
Het toestelletje los kost 40 euro.

Hm, interesting. Hij valt waarschijnlijk ook prima te Cox-ificeren. :D Heb nog een .049 liggen die nog ergens op moet.

leuk toestel ik kan al vliegen met liteflyer (ook indoor) is dit ook leuk om mee te vliegen.
Of kan ik beter een laagdekkertje nemen.
Ik zag in de modelbouw actueel een summit 15 staan dit leek mij wel wat.

mvg xander

Dit toestelletje is een redelijk perfecte trainer om het vliegen te leren. Het reageerd hetzelfde als zijn grote broer de Astro Trainer met 6,5 ccm motor erop.

ok lijkt mij wel wat weet nog niet moet nog even nadenken.
waar vind ik hem eingelijk op de site?
mvg xander

staat nog niet op de site, ze pas net aangekomen.

let wel de huidige prijs is een introductie prijs.

Zeker is dit model ook met "gewone" accu's te vliegen. Het wordt alleen iets zwaarder maar dat is niet zo heel erg.

Volgens mij vliegt er bij Gooi en Eemlaand iemand met een speed 480 en nicad's of nimh's.

Heb het toestelletje ook aangeschaft :D
de bedoeling is om met een sp400, 7cellen 1050 NiHm(2/3 AA), schulze 10, en naro std servo's, gws 6kanaals ontvanger te gaan vliegen
alleen ik vrees er voor dat de accu nogal zwaar gaat zijn 160gram 'droog'.

Theo welke servo's heb jij gebruikt?

Groeten
Steven

ik heb er 3x waypoint 085 inzitten. Indien die speed 400 het niet goed trekt dan een pro 480 HS erin zetten van Jamara die jamara motor kost maar iets van 8 euro.

Back