"nieuwe" electro trainer

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Volgens mij kun je aan de achterzijde het gat iets groter maken zodat die servo toch past. Wel de kleine balkjes op het hout plakken (folie weghalen)en daar de servo op vast schroeven.

afb14399.jpg

Vergeet ook niet dat een standaard servo veel meer weegt dan een microservo zoals de W-084...

houd dat toestelletje zon kan- accu met 480hs?
tis maar 80 cm... zal dan wel stuk sneller gaan.

kben nu zelf bezig met een 1.50 meter electrotrainer. Deze word gemotoriseerd met een s300 vertraagd. gewicht moet rond de 400 gram gaan zitten...
afb14400.jpg

vandaar dat ik denk... 80 cm sp480... das een zelfde config als de speedster. Wel ander profiel ed maar toch...

ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje, iemand?

@ Monkey, die speedster of mijn rapster is vele malen sneller dan dit trainertje met veel weerstand.

alleen komt de draad recht uit de servo aan de kant waar je een schroef moet in draaien :s
@jonathan
naro/std 8.8gram
gaat normaal toch ook :wink:

Klopt dat probleem had ik ook met die kabel, dit heb ik opgelost door de servo open te maken en de draad naar de onderzijde te loodsen. Hiervoor moest ik de onderzijde van het huis iets bewerken, helaas heb ik hier geen foto's van. Wordt toch tijd dat de servo producenten hiervoor een betere oplossing gaan zoeken, eventueel iets dat we zelf kunnen kiezen waar de uitgang van de kabel komt.

hallo,

nog een vraagje:
welke accupack zou het meest geschikt zijn?
op de doos staat 4tot7 cellen 700Mah
maar zou dat genoeg zijn voor de sp400?
want die trekt nogal wat stroom denk ik

Steven

7 cellen GP 1100 zouden het goed moeten doen in dit model met dei motor.

afb10730.jpg

Goh, laat ik nou ook eens iets dergelijks hebben gebouwd, in 1969....

Topsy, Wen Mac .049, alleen richtingsroer. Most bang for the buck :D

afb14607.jpg

Voor geschikte motor/accu combi kijk bij modelbouw-faq, elektromotoren, recepten sp400 klasse.

Bij cellen heb je altijd keuze uit cellen die redelijk vergelijkbaar zijn wat betreft stroom die ze aankunnen en gewicht.
De keuze wordt bepaald door prijs, verkrijgbaarheid, geschiktheid voor hoge stromen en wat je toevallig nog hebt liggen.
Capaciteit is dan wat uit de praktijk gebleken is en niet zozeer wat er toevallig door een marketing trut is opgeplakt.

Oud (nicad): sanyo 500AR. Goed, maar toch koop je tegenwoordig liever ni-mh.

Nieuw (nimh): kan1050,hecell en vooral de nieuwe GP1100. Cellen zijn wel beetje zwaarder dan 500AR!

lipo: konions of kokam1500 tot 10A, polyquest 1800 tot 15A.
2S vervangt 6 of 7 cellen (voor jamara 480 HS of typhoon 6/20)
3S vervangt 8-9 cellen (voor sp400 7.2V, "gewone" jamara 480 of typhoon 6/3D)

Ik zal er eens een borsteloos/lipo faq-update bij maken.

Toestelletje weegt 500gr :?
veel te zwaar
ik heb nu als regelaar een Eos power 30 in zitten, omdat mijn slim10 nog niet terug heb maar ja zou hij vliegen als die slim10 er in zit .
Die Eos weegt 38gr.
accu= 163gr.
vleugel met servo 100gr

wat kan ik best veranderen?

Steven

Er komt nog een lichtere regelaar: 25 gram eraf
Met lipos kom je met 3s1p polyquest 1800 op 125g: 35g eraf.

Als je niet boven 10A uitkomt kunnen 3s1p kokam 1500 ook 100g: 63g lichter.

Je kan dus 100g lichter uitkomen.
Aan de vleugel zou ik verder niets doen. gewoon 9g servootje en mischien de stuurstangetjes wat lichter.

Die stuurstangen naar de staart kunnen ook een heel stuk lichter.
2mm koolstof gebruiken of 1mm staal (dan wel met buitenkabel) en Ztjes zoals on GWS kistjes.
Moet een gram of 10 op te winnen zijn.

Ik heb geen ervaring met LiPo accu's
ze zijn best duur ook.
Ik heb er gws Naro servo's in zitten
en ik heb ook eens een filmpje gezien dat die accu in brandt vliegt dus ik heb het daar niet voor, dan moet je ook een speciale regelaar hebben zeker?
2mm koolstof gaat dat niet buigen?
Ztjes zoals on GWS kistjes ?? ken ik niet
:?

Steven

Back