Jens, je begrijpt wel dat je nu ook die A klasse overtuigend moet winnen als je mee vliegt he, met die opmerking![]()
Dat heeft ie me al vaker gegarandeerd. Nu nog komen bewijzen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jens, je begrijpt wel dat je nu ook die A klasse overtuigend moet winnen als je mee vliegt he, met die opmerking![]()
Dat heeft ie me al vaker gegarandeerd. Nu nog komen bewijzen![]()
Je moet minimaal 2mtr span hebben om mee te vliegen.Nu kun je die reglementering nog altijd opvatten zoals je wil maar als ik lees dat je niet meer dan 10 % mag afwijken van origineel kun je nog altijd enorm veel wijzigen.
zo bv een span van normaal 2 meter mag dus 2m20 of 1m80 worden. wat doet dan die 1m98 terzake ?
Alleen met die 10% regel krijg je geen heel andere kist.die 10 % kun je dan volgens mij overal toepassen, ruimte tussen vleugel en stabilo + 10 % langer, verhouding aslijn vleugel stabilo motor kan overal 10 % schillen, zo krijg je een heel andere kist.
Zoals gezegd, mail degene de dit in de eerste plaats gezegd heeft en vraag hem waarom het niet mag.In die regel zie ik geen probleem waarom een sebart sukhoi niet zou mogen.
Nee joh, Henri moet je niet meer in de C hebbenMaar van wat ik begrepen heb in de vergadering blijven er nog genoeg over in de C
(hoewel ik stiekem ook hoop dat Jeroen in de B gaat vliegen, dan ben ik niet de enige nieuwe)
Grt.
http://www.modelvliegsport.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=99&Itemid=64 zei:Definitie model
Het type model, dat afgeleid moet zijn van een type uit de grote luchtvaart, moet een goede
gelijkenis vertonen met het origineel. Afwijkingen tot 10% zijn toegestaan. Het kleurenschema
mag echter naar eigen inzichten veranderd worden. Eigen aanpassingen aan de modellen die
afwijken van de originele kunstvluchtvliegtuigen, zoals T-canalisers, spoilers of extra
vleugeltjes etc. is niet toegestaan. Bij twijfel oordelen de deelnemers collectief voor de
aanvang van de wedstrijd of een model geaccepteerd wordt. Er dient dan wel voldoende
documentatie overlegd te kunnen worden. De schaalnauwkeurigheid wordt vanaf een afstand
van drie meter beoordeeld.
Dit zou betekenen dat je alleen met een arf toestel mag vliegen... een eigen ontwerp is onmogelijk...???Zelfs als hij een exacte binnen 0,1% schaal is.:murder:Daarbij komt dat de spanwijdte onder de 2 meter is. Eigen aanpassingen zijn niet toegestaan. (zie ons reglement 5.8.1.)
(hoewel ik stiekem ook hoop dat Jeroen in de B gaat vliegen, dan ben ik niet de enige nieuwe)
Grt.
@Hezik
Als ik al jou posts leest op diverse disscusies weet jij echt wel alles en kun je vrij veel.
X staat voor Big-scale(op zen Alexzzz).En een minimum span van 2meter.Als je een F3A als zowel F3A_x kist wil kan ik je zeggen dat dit niet zal lukken.Een F3A kist moet in een vierkant van 2m op 2m passen.Als jij dan een F3A kist hebt met een spanwijdte van 2 meter is de romp zowizo langer en past die niet in het vierkant.
Dit in al helemaal idioot
Dit zou betekenen dat je alleen met een arf toestel mag vliegen... een eigen ontwerp is onmogelijk...???Zelfs als hij een exacte binnen 0,1% schaal is.:murder:
maar het is wellicht handiger Remco daarover te mailen, wat hij daar precies mee bedoelde. Mogelijk dat hij het niet zo bedoeld zoals het er staat of zoals ik (en jij kennelijk ook) het interpreteerden.
X staat voor Big-scale(op zen Alexzzz![]()
Hey,
Ik zal zeker gaan trainen voor de B, met het C-programma ernaast.
Dan zijn de pauzes tenminste opgevuld met (muziek) freestyle!
Waarom snap je de X van F3A-X niet?
X staat voor Big-scale(op zen Alexzzz).En een minimum span van 2meter.Als je een F3A als zowel F3A_x kist wil kan ik je zeggen dat dit niet zal lukken.Een F3A kist moet in een vierkant van 2m op 2m passen.Als jij dan een F3A kist hebt met een spanwijdte van 2 meter is de romp zowizo langer en past die niet in het vierkant.
En laat ons F3AX houden zoals het is en kom niet die onzin af waar jullie nu over bezig zijn.Als jou budget daar te beperkt voor is Hezik zoek dan een andere hobby.Modelvliegen kost nu eenmaal veel.
En de familie Knol dan?![]()
Een F3A model dat mij voor gaat zijn in X-klasse??Maakt mij ni uit maar dat zie ik nog niet gebeuren.En ik zie ook geen 2 meter model het A programma vliegen.
Maar je mag het altijd komen doen.Ben er benieuwd naar.![]()