Nee het komt door de draden, het afschermen van de cam maakt weinig uit.
Hij heeft er later in het topic ferriet tussen, en dat dempt de storing wel wat.
Hmmmm misschien dat het ook helpt door de originele kabel te vervangen door een cat6 netwerkkabel (misschien icm de ferriet).
Op je vliegtuig is 20cm makkelijk te realiseren, op een quad veel minder makkelijk. Maja, met een quad (en met een mini al helemaal) ga je niet ver dus is het ook weer minder erg.
En ff over de HD:
Het beeld is heerlijk enorm zonder dat je pixels gaat zien, dus de hoge resolutie is wel fijn. En ik heb nog nooit zo makkelijk binnenshuis gevlogen met mijn micro als met de HD.
Ipd: ik heb blijkbaar een ietsjes kleiner dan gemiddeld hoofd, want ik moest de ipd voor links op 2kliks vanaf de laagste stand zetten en 2 op 1klik. Maar daarbij zag ik wel scherp.
[EDIT]Diepte van je oogkas is blijkbaar ook belangrijk[/EDIT]
Ik heb de V2 niet geprobeerd, dus daar kan ik hem niet mee vergelijken. Maar wel met de Cinemizer Plus, de OLED en de Eco Goggles. De Oled wint absoluut qua beeldkwaliteit, ik vind die nog steeds onovertroffen. Maar de hd heeft veel groter beeld, dus je hebt een iets mindere beeldkwaliteit (ten opzichte van de oled) in ruil voor een veel groter (ongeveer 2x zo groot) beeld. De Plus heeft een groter beeld dan de Oled, maar niet zo groot als de HD. Daarnaast is de HD veel helderder dan de Plus, waarbij de helderheid iig ook makkelijk in te stellen is voor verschillende omstandigheden (bij de hd, bij de v2 vast ook wel). De Eco Goggles zijn spotgoedkoop, maar dat merk je ook wel aan de beeldkwaliteit. Ik heb bij de rustige vluchtjes iig wat te doen, lekker op mijn gemak de pixels tellen

Maar hij heeft wel een groot beeld, dus het immersion-effect heeft ie iig. (ik heb wel de versie met het kleine scherm, de grote heeft een hogere resolutie dus dan zie je veel minder de pixels. Ik geloof dezelfde resolutie als de V2).
Ik probeer dus de HD te vergelijken met de andere brillen die ik ken. Maar dat is verdomd lastig, aangezien ze allemaal hun voor- en nadelen hebben. Wat ik wil zeggen is dat je bij de aanschaf van elke bril goed moet afwegen hoeveel geld je er aan wilt uitgeven (natuurlijk!) maar houdt ook rekening met de toekomst. Heb je nu net genoeg geld voor een V2? Koop die dan niet. Koop een Eco Goggle (Of die Quanum van HK, is dezelfde) en gebruik het resterend geld voor wat ander leuk spul. Heb je geld voor een HD? Test hem bij iemand uit en als ie werkt
(geef het even de tijd om uit te proberen. Killerbean bv zag het eerst niet scherp, maar bleek dus -1 en cylindrisch te hebben. De onscherpte lag dus voor (iig een groot deel) aan zijn eigen ogen, niet aan de bril.) koop hem dan. Je kan ook voor de OLED gaan, maar die heeft de ingebouwde dvr en modules niet (welke heel handig zijn).
Maar waarom dan de HD en niet de V2? Puur vanwege de resolutie! Je kan het geld maar 1x uitgeven, dus doe het dan ook gelijk goed. De bedoeling is namelijk dat je er de komende paar jaar mee blijft vliegen, toch? Iig als je er zoveel geld voor gaat uitgeven (zowel voor de V2 als de HD, want de V2 vind ik ook best duur). En die komende paar jaar gaan heel belangrijk zijn bij de keuze voor welke bril je nu kiest. Omdat hd-live video steeds betaalbaarder aan het worden is. Begin dit jaar kwam DJI uit met hun systeempie voor 1300euro (zoiets toch?), sinds kort is er al een systeem van een stel Spanjaarden voor maar 500euro. Oftewel, digitale live-video en hd-live video voor een kleine prijs is in aantocht. Binnen een jaar zullen een stel Chinezen die Spanjaarden gekopieerd hebben en het aanbieden voor een 150 euro (of iets in die buurt).
Sorry voor het lange verhaal

Kort samengevat: Heb je het geld? Koop de HD. Krijg je hem bij het testen niet scherp? Laat je ogen nakijken

Zijn je ogen oke (al dan niet icm met lenzen) en krijg je hem nog steeds niet scherp? Ga dan voor de Oled. Want je wilde duidelijk toch al voor het beste gaan. De ingebouwde dvr en modules zijn handig, maar niet essentieel dan.
Heb je het geld niet voor een HD? Bedenkt serieus of de V2 dan wel het geld waard is, aangezien de Eco Goggle ongeveer dezelfde resolutie heeft en ruim 300euro goedkoper is. Dus dan zou mijn advies zijn om die Eco Goggle te kopen en dan rustig door te sparen voor de HD. Of als je heel langzaam spaart ergens in 2016 die volgende bril van Fatshark kan kopen.
Ja, ik denk er een beetje alles of niets over (zwart/wit) maar een bril gaat bij een normaal mens wel een paar jaar mee. En dan vind ik nu 140euro meer betalen (bij Electronicarc) van ondergeschikt belang, aangezien die hogere resolutie over een jaar (ofzo) zich al gaat terugbetalen.
En had je nu de V2 gekocht en wordt volgend jaar hd-live video betaalbaarder, dan sla je jezelf natuurlijk voor de kop. Want dan wil je alsnog de HD kopen (of misschien die volgende nog onbekende Fatshark), en "moet" je de V2 verkopen. Maar die krijg je dan nog maar voor 70% van de nieuwprijs verkocht en daana betaal je alsnog de volle pond voor de HD. En ben je uiteindelijk duurder uit dan wanneer je nu gelijk voor de HD was gegaan (of ff een paar maanden gespaard had om dan alsnog voor de HD te gaan).