Nieuwe Firmware Spartan 760 Ver.1.8

Even een tip voor Spartan760 vliegers.
Er is een nieuwe Firmware uit met een aantal belangrijke aanpassingen.
Deze zijn vooral voordelig i.c.m. Spektrum apparatuur.
Een aantal initialisatie probleempjes die ik gehad heb zijn hiermee opgelost.
De verbeteringen/veranderingen:

• Spektrum power on glitch fix. A small delay was added before the ds760 starts to monitor the gain input. This masks the power on glitch of Spektrum receivers that sometimes makes the ds760 enter setup mode.
  • Redundant data storage. Two copies of the gyro configuration data are now stored. If one copy fails to validate on power on the ds760 will automatically try the other and repair the first. If corrupt data are repaired an entry is added to the gyro's log.
  • Enhancements to bumpless reboot handling and logging. This update improves the gyro's ability to tolerate severe static hits and deep brown-outs by performing a controlled restart in an already calibrated state using saved calibration data. The restart takes around 1/5th of a second and it most cases won't even be noticed by the pilot or it may appear as a slight tail twitch. If a bumpless restart takes place an entry is added to the gyro's log.
  • Firmware version viewed via LED. Firmware version is shown to the user as a series of short and long LED flashes.
  • Improvements to communication protocol. Data validation has been added which will enable safe independent development of gyro configuration software for other platforms.
Locatie: http://www.spartan-rc.com/products/ds760/SpartanRC_ds760_firmware_loader.zip

De bovenstaande loader haald online de Biosfile op.

Let op!!
Als je de Bios wil "flashen" moet je wel zorgen voor een USB linkkabel, stabiele computer + internetverbinding en een aangesloten volle ontvangeraccu.

Groet,
Eric

Een spektrum ontvanger start inderdaad op met de bind waardes en gaat daarna pas naar de echte waardes. Goed binden lost het init probleem dan toch ook op?

Mijn ontvanger bind perfect.
Alle functies doen het dan ook gewoon, maar de Gyro stond dus een aantal keer in programmeer modus (zie punt 1) of hij funtioneerde helemaal niet....
Vraag me niet hoe, maar Spartan is er uiteindelijk dus ook achter, vandaar deze update.
Een keer koste me dat mijn tailfin en staartbladen bij een start.
Verder vind ik de betere weerbaarheid tegen static hits ook wel een mooi iets.

Eric

In mijn optiek blijft het een pleister plakken op een wond die ze zelf niet eens hebben veroorzaakt...

Klopt helemaal Ton,
Maar liever een zooi pleisters dan een hoopje kapotte onderdelen ;).
Ik zie liever een "goede" oplossing in de goedkopere Spektrum ontvangers, of een eerlijke manual met helicopter restricties en waarschuwingen aangaande ESD en voeding.

Eric

Hoezo?
Ik meld een nieuwe firmwareversie en krijg vragen, waar doelen jullie op, wees eens duidelijk?
Ik heb de ontvanger volgens mij gebonden met de gasstick links onderin (moest helpen zeiden ze).
En verder nog niets erin gepropt.
Voor zover ik weet hoeft je zender maar 1x handen te schudden met je spektrum ontvanger en doet hij verder vrij weinig met hetgene wat er op aangesloten zit.

Eric

Back