Nieuwe gratis sim: R/C Desk Pilot

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door rcdeskpilot, 11 jan 2010.

  1. Rolver

    Rolver

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Haderslev DK
    Hallo,

    Als beginner heb ik Deskpilot ge-installeerd en vebonden via een speciaal USB kabeltje naar mijn DX6i.
    Na veel gepruts kreeg ik alles werkend (mijn onkunde) alleen de ailerons werkten nogal abrupt en ondiplomatisch.:confused:
    Als ik naar menu - controls ga dan zie ik als controller PPM staan.
    De toggle flaps calibratieknop op kanaal 4 staat permanent te bewegen.
    Voor de rest kan ik niets afstellen.
    Start ik nu Deskpilot opnieuw op, dan vliegt het vliegtuig direct weg en is alles weer als voordat ik het werkend kreeg (op de ailerons na)

    Het licht begint nu na een week langzaam uit te gaan.
    Heb het eea gegoogled maar kom er niet uit.
    Moet ik een ander controller kiezen? Wie kan mij vertellen wat ik zoal fout doe.

    Bij voorbaat mijn dank.
    Groet Rolver
     
  2. haye-galama

    haye-galama

    Lid geworden:
    16 jul 2011
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Breukelen
    Erg mooi gemaakt! het is jammer dat ik geen zender heb die ik op de computer kan aansluiten want met het toetsenbord stuurt het maar raar.

    nog een foto die ik heb gemaakt:

    [​IMG]
     
  3. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    Hoi Rolver,

    Haal er zeker de handleiding even bij (vind je terug in het Windows startmenu).
    Probeer zeker eerst de zender eens te kalibreren (via de calibrate knop in het Controls menu en dan calibratie wizard van Windows doorlopen). Ziet alles er dan normaal uit? Volgende vraag is of er ten minste 4 van de 8 sliders aan de rechterkant van het Controls menu mooi bewegen met de sticks. Indien ja zou het enkel een kwestie mogen zijn van de juiste kanalen toe te kennen aan de juiste functie.

    Hopelijk helpt dit.

    Groetjes,
    Davy
     
  4. heli pedro

    heli pedro

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    382
    Locatie:
    anzegem
    hoi
    kleine vraag werkt de simulator nu met een e sky zender onder win 7 of vista

    is omdat ik iemand de sim aan geprijsd heb eigenlijk een kind dus weinig budget en ik dus erg graag gewoon de e sky zender zou aan prijzen maar dan moet ik wel zeker zijn deze werkt met de sim en onder win7

    vokgens e sky werkt die enkel tot win xp of 2000 maar hern en der hier al gelezen dat er mensen zijn die hem mits wat moelijkheden toch werkend krijgen

    wie heeft info

    mvg pedro
     
  5. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    [​IMG]

    Zit op Windows 7, 64bit.

    ( Kan dit komen omdat ik 32GB Ram heb? )
     
  6. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    De sim is normaal gesproken getest op Vista en Windows 7, 32 en 64 bit. En in 95% van de gevallen werkt ie gelukkig ook. Op voorwaarde dat er een beetje moderne grafische kaart in zit.
    Pedro, vraag anders aan je kennis om eerst de sim te installeren en te testen alvorens de e-sky controller te kopen. Dan ben je helemaal zeker. Met een beetje moeite en googlen is de kans trouwens groot dat je de bijgeleverde sim (dat is eigenlijk FMS) ook aan de praat krijgt.

    Cannonballs,
    ik ben eigenlijk zeer geïnteresseerd in de details van je foutmelding. Ik veronderstel dat je de benodigde versie van DirectX en .NET geïnstalleerd hebt? Kan je de volledige inhoud van de details kopiëren en plakken? Ik ben op zoek naar een errorcode.
    Bedankt!
    Davy
     
  7. XXL66

    XXL66

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    552
    Locatie:
    BE
    hoi, zeer mooi initiatief en prachtig gemaakt. Al gedacht aan ondersteuning van multirotors ? Ik heb al enkele gerenderde modellen ter beschikking...
     
  8. baulig

    baulig

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Groningen
    Mooi initiatief!

    Sinds kort heb ik een andere gratis SIM geinstalleerd. FMS (flight modelsimulator) aangevuld met nog een paar extra vliegtuigen en landschappen . Gaat prima. Lijkt dit er een beetje op?
     
  9. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Deze is vele maten beter dan fms.
     
  10. Rolver

    Rolver

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Haderslev DK
    Hallo Davy,

    Het zal wel mijn onkunde zijn, maar ik krijg Deskpilot niet mooi werkend. Ja, de juiste kanalen zijn toegekend aan de juiste functies.
    Jammer want ik heb een Apprentice gevonden die er goed uitziet.
    Tijdens het calibreren moet je iedere keer op de besturings knop drukken, welke is dat op mijn DX6i en welke zijn de X en Y assen op de DX6i.
    Dit alles is in de PPM controller.
    Ik vind het niet duidelijk wat je nu moet doen. Mee te vliegen valt er zo niet. Hetzelfde heb ik op 2 pc's en ook met de BMI sim.
    Het zal dus wel in de Windows calibratie zitten waar ik werkelijk niets van snap. (dat heeft ie anders nooit :confused:)
    De vliegtuigen scheuren in ieder geval niet meer direct weg, maar voor de rest werken de stuurknuppels zwaar overtrokken waardoor je met zeer veel moeite de "lucht" in komt maar daarna direct neer stort. Dan gaat het in de praktijk een stuk beter ;)

    Als er iemand op het forum is die in Jip en Janneke taal kan uitleggen (of verwijzen) hoe, wat en in welke volgorde eea moet, dan is eeuwige dankbaarheid zijn of haar deel.

    Groet Rolver (hij voelt zich een sukkel)
     
  11. baulig

    baulig

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Groningen
    Ga em proberen, ben benieuwd!
     
  12. ReneDL

    ReneDL

    Lid geworden:
    8 feb 2004
    Berichten:
    313
    Locatie:
    Ursel 9910 Belgie
    Ik deel je mening Davy ik denk niet dat het aan jou zal liggen ik kom juist hetzelfde tegen in Windouws 7 het enige dat je kan vinden is een PPM controller met één as en veeeel knoppen dat is kl**te wat kan je daar nu mee met een zender, en tijdens het configureren steeds maar vragen "duw op een knop" en die heb je natuurlijk niet op een zender. En naderhand zeggen ze dat alles goed is geïnstalleerd :rolleyes: maar niets dat werkt :snipersmile:Groetjes ReneDL
     
  13. Rolver

    Rolver

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    301
    Locatie:
    Haderslev DK

    Op mijn beide pc's heb ik hetzelfde, 1 pc met XP en de andere met W7.
    Het ligt ook niet aan het programma, dat ziet er prima uit. Je omschrijft het probleem beter dan ik.

    Hieruit blijkt dat meer Windows slachtoffers behoefte hebben aan een Jip en Janneke uitleg :rolleyes:

    Groet Rolver (hij voelt zich al wat minder een sukkel :cool:)
     
  14. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Nog even terugkomen hierop, het lag aan mijzelf. Kheb de error even verder onderzocht en kwam erachter dat je DX9 nodig had, zoals jij vermeld had. ( Ik dacht, 10 is net iets beter maar is indd niet goed )

    Opgelost!;)
     
  15. baulig

    baulig

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Groningen
    Heeft iemand ervaring met de volgende foutmelding en evt een tip hoe deze te verhelpen?

    Direct X appliciation
    Failed Creating the Direct 3D device
    Error in the appliciation
    -2005530518 (D3DERR_NOTAVAILBLE

    Zelf dacht dat ik at het iets te maken kon hebben met het feit dat ik nieuwere versie van DirectX (10) draai, terwijl er specifiek om de Direct 9 gevraagd wordt. Omzetten naar oudere versie is nogal een klus. Dus hoop dat de oorzaak elders ligt.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
  16. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Had exact hetzelfde, wat ik deed was:

    RCdeskpilot verwijderen
    Opnieuw instaleren - tijden instalatie word gevraagd "Wit u DirectX9 instaleren?" -> Ja klikken en opgelost.
     
  17. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    Oeps, ik heb een aantal berichten gemist. Sorry.

    Over DirectX:
    Inderdaad, DirectX 10 & 11 bevatten niet alles van DirectX 9. Maar DirectX 9 installeert netjes naar 10 & 11 en vult gewoon ontbrekende bestanden aan. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je DirectX 10 of 11 niet meer zullen werken.
    De hoofdreden dat ik niet met 10 of 11 werk is dat dit niet ondersteund wordt op XP, waar nog altijd een aanzienlijk deel van de gebruikers mee werkt. Je hoeft niet per sé de sim te herinstalleren. Je kan ook alleen DirectX 9 installeren via deze link.

    Over joystick kalibratie:
    Wanneer de windows kalibratiewizard je vraagt op een knop te drukken kan je ook gewoon met de muis op de knop "volgende" klikken. Het is belangrijk dat je bij iedere stap van de wizard met alle sticks tot in de uitersten beweegt en daarna de sticks centreert (dus ook de gas). Na kalibratie zou je in het joystick "testen" venster van Windows ten minste 4 schuifbalken moeten zien bewegen met je sticks. Meer info vind je in de handleiding die je dan weer in het Windows startmenu kan vinden.

    Groetjes,
    Davy
     
  18. RC-PLANES

    RC-PLANES

    Lid geworden:
    13 jul 2011
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Utrecht
    Hallo,

    Mooie goed werkende sim!
    zelfs op mijn win7 64bit!


    Jurre
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  19. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Voor een ieder met ps3 controller: Werkt prima, maar je moet er wel even een half uurtje in steken voor alles op ze plek zit. Setup en toepassingen zal ik van de week even plaatsen.
     
  20. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Oke, hoe gebruik je de PS3 controller voor deze sim:

    - Download dit programma. http://www.xinputer.com/download/MotioninJoy_060003_amd64_signed.zip Alleen uitpakken, nog niet instaleren. Deze versie is voor windows 64 bit. Heb je 32 bit, gebruik dan de link onderin het filmpje.

    - Volg deze instructies: 33WA-qsm2eI[/media] Controller on Windows 7 x64 (Updated) - YouTube
    Let op: Het kan zijn dat de opties iets afwijken, zo heb ik bijvoorbeeld gekozen voor "analoge Controller 1 (POV, Joysticks), in plaats van "Playstation 2 controller". Vergeet alleen niet op "inschakelen te drukken.

    - Start de flightsim. Als het goed is kun je bij controls "motioninJoy Virtual Game Controller" zien staan.

    Gebruik voor een Mode 2 zender de volgende instelling:
    Roll (ailerions): Channel 6
    Pitch (elevator): Channel 3
    Yaw (rubber): Channel 1
    Throttle: Channel 2
    Toggle flaps: Channel 5
    Toggle gear: Channel 4

    Als je de computer afsluit en weer opstart, moet je de DS3 tool even aanzetten, en weer op "inschakelen drukken". Daarna kan je het programma gewoon weer sluiten.

    Voor vragen, PM me maar.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina