Nieuwe gratis sim: R/C Desk Pilot

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door rcdeskpilot, 11 jan 2010.

  1. LudoK_

    LudoK_ Guest

    Davy, je zei dat je ook kan vliegen met een iets met 2 stickjes erop, kan ik m'n ps3 controller erop aansluiten?
    Ludo K
     
  2. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    Als je één post hoger kijkt zie je dat Mikeon zo vriendelijk geweest is om dit in detail uit te leggen :D.
    Davy
     
  3. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    Dank voor deze sim die gewoon doet wat hij moet doen: leren vliegen.
    Scenery is ook prachtig met bomen, bankjes en andere obstakels incl. een rijdende tractor in het weiland :D

    De koppeling met het Windows 7 joystick beheer maakt deze simulatie software zeer gebruikersvriendelijk.

    Gewoon een goed stuk software waar de commerciële jongens nog wat van kunnen leren :worship:
     
  4. Flying Bastard

    Flying Bastard

    Lid geworden:
    14 mei 2010
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Amsterdam
    Jammer dat er zoveel vragen zijn over joystick zus en zender zo.

    Programma integreert naadloos met Windows joystickbeheer (incl kalibratie), dus eerst zorgen dat je zender correct geïnstalleerd is onder Windows. Je schiet een vliegtuig toch ook niet de lucht in zonder eerst de zender goed in te stellen..

    RTFM van je zender / aansluitkabel!

    Heb zelf een 6-ch knakenzender (+USB kabel) van de Hobby Koning:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 2)

    Bijna alles wat je nodig hebt staat onder het files tabblad.
    - Kabel wordt herkend door Windows7 update
    - PPjoy vind je hier: Free Download - PPJoy - System Utilities::Other - Simtel.net en heb je nodig om de zender in het joystickbeheer te krijgen.
    - T6sim moet actief zijn tijdens simmen

    In de readme van T6Sim staat hoe eea in te stellen:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/1043295719X384193X40.zip

    Geen dank en veel simplezier :cool:
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  5. Servohobby

    Servohobby

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Amstelveen
    (off topic) Werkt niet meer

    Helaas werkt dit niet meer, (of misschien tijdelijk niet meer?) De MotioninJoy site lijkt weggehaald te zijn (404 Not Found). EDIT: Ondanks dat toch aan de praat gekregen. Als je een echte zender gewend bent, is dit niets (ik bedoel besturen met een controller, niet de sim zelf, die is goed). Om een keertje te proberen wel aardig maar als je echt geïnteresseerd bent om te leren modelvliegen zou ik er niet te veel tijd in stoppen maar naar een club gaan.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  6. alt-148

    alt-148

    Lid geworden:
    15 feb 2008
    Berichten:
    135
    @Davy,

    Eindelijk heb ik dan een computer die RC Desk Pilot kan draaien. En ik ben gelijk maar begonnen om mijn favoriete FMS modellen over te zetten.

    Wat in de editor best lastig is, is het aangeven van de steunpunten van het landingsgestel en de botspunten. Omdat je alleen met de muis kunt slepen is het niet eenvoudig om het juiste punt aan geven. Wat dit makkelijker zou maken is dat je de coördinaten zou kunnen intypen evt. nadat je met de muis grofweg de locatie hebt bepaald.

    In elk geval is het een veel prettiger editor dan FMS, zeker het testvliegen is een uitkomst.

    Wat het bodem gedrag betreft; is het moeilijk om een verschil te maken tussen starten/landen op gras en op de baan? Misschien een ideetje voor een volgende release.
     
  7. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    Weer een vraag vergeten te beantwoorden. Sorry.
    Bedankt voor de feedback. Ik heb inderdaad een paar keer het commentaar gehad dat het zetten van de vectoren in de editor niet gebruiksvriendelijk is. Het staat dus op het lijstje van verbeteringspunten en misschien is het kunnen opgeven van de coördinaten wel een eenvoudige oplossing. Thx!

    Voor de 3D velden zou het denk ik wel te doen zijn om onderscheid te maken tussen gras en beton. Voor de nieuwe fotovelden (zie filmje) is het moeilijker. I'll think about it ;)

    Groetjes,
    Davy

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. alt-148

    alt-148

    Lid geworden:
    15 feb 2008
    Berichten:
    135
    Ooo, maar dat ziet er mooi uit!
    Zag ik het nou goed dat je ook achter de boom kunt vliegen?

    Ik kan niet wachten tot deze versie uit komt. Kun je dan ook je eigen scenery erin zetten?
     
  9. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    Yep
    Ja, al zal het voorlopig zonder handige editor zijn. Je zal dus wat moeten knoeien in notepad en fotobewerkingsprogramma's.

    Davy
     
  10. fneder

    fneder Guest

    Tof. Ga 'm meteen uitproberen.

    Dank!
    Frank
     
  11. piwikiwi

    piwikiwi

    Lid geworden:
    17 jan 2012
    Berichten:
    12
    Erg fijn programma! Dank je wel Davy!

    Kan iemand toevallig een MiniMag converteren van FMS naar RCDP?

    Bedankt nogmaals!

    Paul
     
  12. juweeltje

    juweeltje

    Lid geworden:
    15 aug 2011
    Berichten:
    1.248
    Locatie:
    Belgium an t' zeeken
  13. johan k

    johan k

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    tuk
    en raad eens wie die gratis sim voor BMI gemaakt heeft :rolleyes:

    juist , Davy
     
  14. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    kabel voor Graupner MX-16 Hott

    Heb een zoektocht gedaan naar HOTT maar kan geen antwoord vinden op de vraag of er een speciale kabel gebruikt moet worden om de Graupner MX 16 Hott op RC Desk Pilot te kunnen gebruiken.


    Dus: welke (USB) kabel moet gebruikt worden voor de Graupner MX Hott serie zenders?
    Wie weet het antwoord?
     
  15. Andreotti

    Andreotti

    Lid geworden:
    20 jun 2012
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Hi Davy,

    Ik kwam bij toeval op dit draadje en heb je sim getest. Ik ben zelf al ruim 20 jaar programmeur en klooi ook al jaren met DirectX, maar meer met audio en video, en ik ben behoorlijk onder de indruk. Ik denk niet dat mensen dit beseffen maar wat je gemaakt hebt is echt heel heel veel werk en vooral heel veel uitzoeken en leren. Petje af voor iemand die zoiets in z'n eentje weet te maken en vooral ook weet vol te houden.

    Ik hoop dat je er toch wat inkomsten uit kunt trekken want zo veel werk moet toch beloond worden op 1 of andere manier. En dit project kun je prima op je CV vermelden...

    Respect man!

    Groetjes,
    André
     
  16. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Wow, wat is mooie SIM van BMI zeg, niet te geloven! ;)

    Watervliegen zit er ook in. Erg mooi en werkt goed met mijn USB Gamebird van jaren geleden!
    Heb de toestellen inclusief de trainer naar de BMI SIM gekopieerd van RC desk pilot, en alles werkt.

    Of is het verstandiger de BMI toestellen naar de RC desk pilot te kopiëren?
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2012
  17. spikey1973

    spikey1973

    Lid geworden:
    29 jul 2012
    Berichten:
    5
    Hoi allen en natuurlijk vooral ook Davy.

    Een hele grote Wow! fantastisch gedaan man!

    helaas lukt t me alleen nog niet om t werkend te krijgen. ik heb wat besturings moeilijkheden
    (naast het toetsenbord dat werk natuurlijk)

    wat heb ik ter mijn beschikking...

    1) logitech extreme 3D

    deze krijg ik netjes onder windows gecalibreerd, ik kan hem alleen niet vinden in t menu waar ik de kanalen moet toewijzen. heeft iemand enig idee hoe dit zou kan komen? en natuurlijk, hoe op te lossen?

    daarnaast

    2) heb ik een zender spektrum Dx6i met alleen een audiokabeltje.

    op dit moment is er uit hongkong zo een 12 in 1 usb flightsim dongle onderweg waar een bende kabeltjes bij zit maar dit duurt nog een maand.

    nu wil ik best wel wat gaan solderen, maar welk contact van de usb hoort bij welk contact van de jack???

    is er iemand die daar een antwoord op heeft.

    anyway ik wil na dagen klieren om die totaal versleten pc weer werkend te krijgen, en dan nog wat gerommel met software ben ik er echt aan toe om wat te gaan simmen dus elke idee word gewaardeerd.

    groetjes matthieu

    een newby die hier nog vaak hoopt te zitten.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2012
  18. spikey1973

    spikey1973

    Lid geworden:
    29 jul 2012
    Berichten:
    5
    ps:misschien tijd voor iemand (Davy) om een FB groepje op te richten voor RC desk pilot?

    Ik wil t met alle plezier zelf doen natuurlijk maarre vind dat die eer aan Davy zelf toe komt...
     
  19. rcdeskpilot

    rcdeskpilot

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    87
    Oeps, blijkbaar heb ik weer een hoop posts gemist. Sorry.

    André en Unusual RC: hartelijk bedankt voor de complimentjes! Leuk ook om reacties te krijgen van andere programmeurs ;-)

    Matthieu,
    Ondertussen heb je het kabeltje misschien al, maar de Logitech zou ook moeten werken. Alleen moet ie wel al inzitten voor het opstarten van de sim. Waarschijnlijk zat daar het probleem.
    Hoewel audiokabeltjes werken met de Dx6 met wat software trucjes, moet je toch oppassen. Ik heb al mensen gehoord die hun zender beschadigd hebben door het gebruik van het verkeerde soort kabeltje (stereo ipv mono).

    Goeie tip over die FB pagina! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Ben zelf niet zo'n facebook fan, maar hier is ie moest iemand geïnteresseerd zijn:
    R/C Desk Pilot | Facebook

    Groetjes,
    Davy
     
  20. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Uit respect maar even gedeeld op mijn eigen pagina;)

    Stevo
     

Deel Deze Pagina