Nieuwe Graupner Discus 2 CT 1.20 meter

Discus 2 Ct Graupner 1200mm

Een besteld met de MOTORTRÄGER DER KLEINE RC-UHU en een
flycamone 2, Gisteren de buitenlandse overboeking gedaan bij de bank
Nu maar afwachten zal dit jaar niet meer komen.:olympic:

ik heb er mijzelf ook een gekocht,komt normaal dinsdag binnen 42 euro incl verzendkosten :D heb meteen ook 2 mini discus'jes besteld ,eentje zal gemotoriseerd worden,andere net zoals de 1.2m versie, voor op de helling :cool:

Sukhoi, waar heb je die besteld, 42 euro inclusief verzenden is zelfs goedkoper dan kwartel vraagt. Was eerst 40 euro, naar het toestel gevraagd, gevraagd en nogmaals gevraagd.. En NU gaat hij het ineens voor me uitzoeken (maar kost 'ie weer 45 euro)

Smerige oplichters zijn het..

Bij webshop in Belgie, heb de laatste tiid zoveel besteld dat ik eens ga moeten uitzoeken in welke winkel juist,ofwel bij EP-FUN ,ofwel via ebay.. Morgen komt ie normaal toe,of dinsdag,dan vertel ik je het met zekerheid :) . Bij EP-FUN kost hij 39 euro ,dus denk dat hij vandaar komt:cool:

Ik woon zelf in Belgie,dus naar Nederland zal het wel stuk meer zijn verwacht ik,mijne komt dus van EP-Fun. gaat door vertraging bij de bank maar morgen op de post,tegen woensdag heb ik hem :D zaterdag meteen invliegen :cool:

Vandaag de doos ontvangen,ik wil enkele foto's plaatsen,maar hoe gaat dit juist in zijn werk? moeten deze eerst ergens op internet staan ofzo? Ik krijg : voer URL in :confused: heb op dit forum nog nooit een foto geplaatst... Is dus wel een prachtig zwevertje,maar vraag me af hoe je die met rudder kunt besturen, die vleugel heeft namenlijk bijna niets van V stelling!alleeen die winglets,de rest is plat :rolleyes:

full

Zeer weinig V stelling vind ik om alleen met rudder te sturen..

full

Wel tof modelletje
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat door de kleine span het wel goed zal luisteren op zijn richtingroertje hoor... het heeft tenslotte een dubbel knikje op de tippen. ik geloof wel dat het goed komt :)

Laten we het hopen :D vanavond begint de "bouw" :cool: . Naar het schijnt mag je gewone zap gebruiken bij de solidpor vliegtuigen van Graupner,met zap kikker. Klopt dat? dat de discus niet smelt ;)

ah vandaag begonnen met bouwen? dat is zaterdag vliegen toch :D

goh niet smelten.... zolang je maar niet te snel vliegt... want bij 450km/u smelt die wel denk ik.

jep,normaal zaterdag maiden :D wat zap'pen vanavond en servo's inbouwen.. Vraag me wel nog af of ik de motordrager zou installeren,want eenmaal de romphelften samen gelijmd,is dit bijna niet meer mogelijk... Zou ik toch niet beter wat meer V stelling aan de vleugel geven,alhoewel ik dat nadien ook nog kan. En wat me ook opvalt is dat het een zeeer klein richtingsroer heeft...

Laatst bewerkt:
ondertussen model af,en al 2 vluchtjes gemaakt, moet zeggen dat het kistje wel super goed vliegt :D reageert goed op de uitslagen,ook al vond ik de vleugel te weinig V stelling hebben,gaat hij toch goed in bochten enzo.

Laatst bewerkt door een moderator:
dat is wat wij supergraag horen ;)

kan je hem ook gewoon opgooien? en zoja hoelang vlieg je dan? secondje of 10 ofzo? :p

zoals ik al zei dacht ik wel dat het goed zou luistere.... normaal is da allemaal al goed uitgetest door de makers eh ;)

hopelijk snel wat fotos of filmpjes.

zal normaal volgend weekend filmpje knutselen ;) . je kan hem zo opgooien,maar dan is de vliegtjd wel beperkt :p tot enkele seconden. voor op de helling is dit ideaal vliegertje.

zal normaal volgend weekend filmpje knutselen ;) . je kan hem zo opgooien,maar dan is de vliegtjd wel beperkt :p tot enkele seconden. voor op de helling is dit ideaal vliegertje.

Hoe luistert ie naar z'n richtingsroer?
Als je 'm op de helling wil vliegen moet dat we dik in orde zijn...

ondertussen model af,en al 2 vluchtjes gemaakt, moet zeggen dat het kistje wel super goed vliegt :D reageert goed op de uitslagen,ook al vond ik de vleugel te weinig V stelling hebben,gaat hij toch goed in bochten enzo.

misschien eens verder lezen dan je neusje lang is ;)

blijkbaar reageert hij goed op de uitslagen.

en het is denk ik een kistje tot 3beaufort...
dan mag het al wat slomer zijn ;)

en als ie nog niet goed genoeg voor je reageert, lijm je er vanachter een stukje harde plastic tegen zodat het raakvlak groter word eh :) gebeurt vaak met een easystar, omdat die anders zo sloom zijn in het draaien.

dacht in eerste instantie ook dat het niet echt ging vlotten in de bochten,maar was erg verrast :D ik plan dan ook geen veranderingen aan de roertjes ;) . Ik gok dat ie op serieuze helling wel goed inzetbaar is,ook bij stevigere wind,dan kan je wat ballast instoppen(waar normaal motordrager zit)

Back