Nieuwe Graupner Discus 2 CT 1.20 meter

heeft er ook iemand met de binnen diameter van de motorpilon? misschien is het mogelijk om deze motor er in te plaatsen?
Hyperion GS Glider Series Outrunners

of is het mogelijk om er een 28 mm motor er op te plaatsen
ik zit er nog steeds over te dubben maar ik schaf hem pas aan als ik weet wat ik geheel er mee wil gaan doen.

hallo allemaal,

ik bied mijn graupner discus 2ct te koop aan. zie linkje.

misschien wat voor jou robert??

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
het spijt me ik heb gister van iemand een robbe quincy gekregen :-)

mischien als ik hem versleten een discus maar daar ga ik eerst maar eens mee bezig ;-)

opzich kan deze ook op 3 cellen, zijn voldoende mensen die dat doen. maar officieel is het motortje daar niet voor, dus heb hem op 2 cellen gevlogen en dat vliegt super, goed zwaartepunt en zweeft super!

edit: is zelfde regelaar daarin, dus motor zal ook wel gelijk zijn. daarnaast is deze met 2,4 ghz ontvanger, dat is het verschil:)

toch maar eens mee genomen van hangar... kon het niet laten vanwege de vakantie :-)
27072012563.jpg

27072012568.jpg

28mm motor past er gewoon in met een 38mm spinner maar dan moet je het neusje wel verstevigen met wat rovings en verder past alles er goed in.

vliegt zeer goed lekker rustig en vooral met zn 300gr zeer licht :-)

dat belooft een leuke vakantie!

Rolroertjes maken er echt een bijna volwassen vliegtuig van. Zou ik zeker weer doen, als ik er nog een keer weer eentje kocht....

300 Gram licht? Voor een spanwijdte van 65 cm? Kun je er een filmpje van maken hoe ie zo vliegt? Ik heb er nog eentje op zolder liggen, als het de moeite is kan ik het mes er wel in zetten.

Euh, geen idee waarom ik dat zei, ik bedoelde inderdaad 120cm. Ligt er hier een die aan de helling gevlogrn heeft (landen op asfalt is HEEL slecht voor je toestel..) en ik heb nog een 19 grams motortje liggen dat op 2s rond de 200g thrust geeft. Er zit nu een 4s nimh accu in van 180 gram voor het juiste cog. Daar kan ik ook wel een aandrijving voor vinden :)

ik vind het voor zo'n kist mooi licht...alle andere depron kistjes van 80cm span wegen ongeveer 350gr met de zelfde setup... Maar moet wel zeggen dat het echt humor is om te rollen met alleen richting ;-) ben net terug van het veld met een discus die een vlucht heeft gemaakt... Richting verkeerdom omdat er een nieuwe in zit :-(. Gelukkig is hij weer klaar om te vliegen. Ik zit een beetje te dubben tegen de rolroeren omdat hij dan tape en andere dingen in de vleugel krijgt terwijl hij nu zo mooi 'clean' is. Ach als ik ze mis dan zal ik het maken. Kortom is het gewoon een super kistje voor weinig geld waar je met een niet graupner setup zeer veel lol van hebt :-D binnenkort op een klif hellingzweven in normandie dus dat word leuk! waarom trouwens geen asfalt er zitten toch een wiel onder?

In die van mij niet, dat scheelt 26 gram ;)

Overigens heb ik mijne direct voorzien van ailerons, en behoorlijk grote ook nog. Vliegt en reageert prima (sterker nog, bij omhoog slepen heb ik op een mooie dag vorig jaar een vlucht van ruim 12 minuten gemaakt; thermieken behoort dus zeker tot de mogelijkheden. Als het toestel licht te krijgen is (ik dacht zelf aan uithollen en versterken met een laagje glas aan de binnenkant, gewichtswinst ongeveer 45 gram) en een lichte setup die het CoG toch in stand houdt moet het een van de meest veelzijdige toestellen zijn die ik heb. Alleen kan ik nog steeds geen geschikte spinner vinden voor de klapprop, die zijn allemaal te puntig. Misschen zelf maar eentje maken over een bestaande heen dan met schuim.. Ook een klappropje erin lijkt me wel wat maar is toch een fors stukje extra gewicht op een plek waar je dat juist niet wil.

Hopelijk is het morgenmiddag wat beter weer, ik heb gistermiddag de schroefverbinding in de staart verwijderd en deze vastgelijmd (7 gram gewichtswinst, dus kan er feitelijk ruim 35 gram uit de neus!), ik heb nog een paar 3S800 pakketjes die er perfect in passen met een klein regelaartje. Ondertussen heb ik Corona 2.4GHz ontvangertjes die geen lange draad meer meeslepen dus ook dat kan er allemaal af.

Misschien dan maar gewoon een nieuwe kopen en die aanpassen; de huidige heeft nogal wat schuurplekken van asfalt, deukjes van onzachte graslandingen en transportschade..

uithollen en glas gaat niet echt werken...te weinig ruimte om iets weg te halen. Verder is de leukheid van het model dan ook minder omdat hij kwetsbaar word. Als spinner is die alu spinner perfect omdat die mooi aansluit het is een 38mm turbo spinner van hangar kijk maar bij electrospinners. Ik vraag me ook af of je zo weinig gewicht wil wand dan kun je met wind helemaal niet meer vliegen...;-) eenvierkleppenvleugel lijkt me ook mooi zoals de orginele heeft.

Uithollen werkt prima hoor: ik heb hier een vliegklare mpx Fox die 81 gram weegt incl. Lipo. Die is letterlijk doormidden gesneden en helemaal uitgehold. Vliegt prima met ailerons en hoogte. En wat vliegen met wind betreft, tsja dat zal minder zijn idd. Maar als het waait ga ik liever vliegeren of surfen (hellingvliegen zou leuk zijn maar hier nergens mogelijk). Als je een uitgehold toestel van binnen voorziet van een of twee strengetjes carbon roving wordt de romp sterker dan origineel. Maar dat is waarschijnlijk niet eens nodig als je rond de vleugelbevestiging niet teveel wegsnijdt :)

Laatst bewerkt:
en weer terug :-(

was echt heerlijk hele avonden vliegen in frankrijk!

heerlijk vliegertje lekker rustig en nog eens een extra loodaccutje mee genomen zodat de andere accu al weer vol was voor dat ik geland was :-)

ook een telemtrie modulle gekregen voor mn verjaardag en dat is echt helemaal super... je weet gewoon exact waarneer je kan landen :-) verder op de camping op ongeveer vijf minuten een graanveld waar ik gewoon mocht vliegen op een graanveld van de eigenaar dus ook super geregeld!

verder veel vrienden gemaakt met dat vliegtuig..loop je over de camping staat er opeens een groep van 15 fransen om je heen van de zelfde leeftijd te vragen in het frans hoe hoog die kan verstond er niets van maar gelukkig waren er twee bij die engels konden :p

later ook nog een paar laten zien hoe het was om te vliegen dus hun ook ff de knuppels gegeven doordat ik richting op aileron en ridder knuppel had gezet waardoor de ander gewoon de richting bestuurt en ik richting en hoogte..waarschijnlijk een boel nieuwe franse vliegers er bij! later dus met zn allen naar de bar en s'avonds nog ff gaan vliegen in het donker met de lichtjes ze vonden het super (net als ik trouwens) ook allerlei liedjes geleerd zo was het als ik over de camping liep dat er spontaan fransen helikopter helikopter mag ik met jouw mee om hoog begonnen te zingen... ja als je vrienden wil maken op de camping.... neem een vliegtuig mee! :thumbsup:

Thermiekte het nog een beetje? Ik heb gemerkt dat ie wel een redelijke bel nodig heeft maar dat het best omhoog wil. En uit elkaar gehaald (mijn hoogteroer is verwijderbaar) neemt het practisch geen ruimte in. Ideaal!

Back