Nieuwe Heli kopen

Of, na checken in welke stickmode de heli staat, iemand opsnorren die met je mee kan, en de verkoper vragen of het goed is dat je een testpiloot meebrengt.

Kleine kans en een hoop geregel, maar niet geschoten is altijd mis....

Groet, Bert

Ja daar heb je ook weer gelijk in.
Ik heb er een nachtje over geslapen
En besloten toch te reageren want dit is uiteindelijk wel wat ik graag wil.
Heb ook al een reactie terug gehad
Maar deze man kan hem niet voorvliegen.
Dus helaas moet ik hem laten staan.
Jammer.

Op de compass 6hv gereageerd?
Die man kan wel vliegen hoor en die heli is echt in top conditie,kun je zonder risico rustig aanschaffen!

Erg kort door de bocht en zegt eigenlijk meer over het gebrek aan jouw technisch inzicht betreffende het bepalen in welke conditie een heli verkeerd.

Tenzij jij bij de slimmerikken hoort die een heli overneemt en em via de post op laat sturen en er maar vanuit gaat dat de verkoper goudeerlijk is.

Een goede 2e hands hoeft nog steeds geen koopje te zijn. En als het te goed klinkt om waar te zijn.... dan is dat vaak ook zo ;)

Rustig hoor, ik hoef jou als overduidelijke kenner niet te zeggen dat er een hoop prutsers bijzitten in deze tak van de hobby. En de komst van klonen heeft dat niet geholpen.

En als eerste heli zoiets kopen, als een 6hv vind ik gewoon niet te doen, je gaat crashes, en dan ligt je mooie heli in stukken op de grond. Koop een 450 en begin daarmee, onderdelen zijn goedkoop, goed te vinden, veel minder indrukwekkend, want ik heb nu nog steeds een angstig gevoel bij het optoeren van mijn 450, maarm isschien ben ik gewoon een mietje.

want ik heb nu nog steeds een angstig gevoel bij het optoeren van mijn 450, maar misschien ben ik gewoon een mietje.

Haha, nee hoor, wees gerust.... dat gevoel is datgene wat je er van weerhoud stomme dingen te doen, en dus een potentieel levensreddende emotie.... Wees blij dat je dat hebt, het zijn degenen zonder, die vaak de ongelukken krijgen....

@ KAWA, & RCskillz: Wat de aanschaf van die heli betreft: het lijkt wel of jullie het over twee verschillende heli's hebben: de een zegt dat de verkoper niet voor kan vliegen, de ander dat die vent heus kan vliegen, en de heli tiptop is.

Als het wel over dezelfde persoon gaat, vraag je dan af waarom de een beweert dat de heli in topconditie is, en de ander dat de verkoper de heli (blijkbaar niet WIL) voorvliegen....

Ik zeg niks over de kwaliteit van de heli of de vlieger (zelfs niet als jullie het over twee verschillende personen hebben), maar het lijkt me verstandig dit soort misverstanden uit de weg te ruimen vóór er wat gekocht word, anders zit er straks iemand met de gebakken peren....

Groet, Bert

Laat ik dan ook maar even reageren omdat het hier over mijn 6HV gaat. Het is voor mij een klein jaar geleden dat ik voor het laatste gevlogen heb, vandaar dat ik in eerste instantie niet zo'n zin had om de heli voor te vliegen. Ik heb al meerdere helis verkocht zonder überhaupt voor te vliegen (omdat bijvoorbeeld de ontvanger al uitgebouwd was). Dit heeft nooit problemen opgeleverd. Ik ga sta dan ook gewoon achter mijn helikopter.

Natuurlijk snap ik dat iemand zonder enige echte ervaring met helikopters de heli graag even in de lucht wilt zien hangen. Ik heb Kawa al gemaild dat als het echt een vereiste is, ik de heli wel even wil hoveren.

Jullie allemaal bedankt voor de hulp.
Ik zou vanavond gaan kijken naar de compass. Maar de verkoper heeft hem uit de verkoop gehaald.
Best jammer geen compass voor mij :s

Jeej! Ik heb gisteren een Align 450 pro met Spectrum DX6i gekocht en ben al 2 dagen aan het sleutelen! Super leuk en ook meteen even op de Sim gespeeld, windkracht 6 schijnt niet te kunnen. ;) Bedankt voor alle adviezen ed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, en VVV!

Groet, Bert

Ja! Wat een super kerel, af en toe een beetje langdradig maar heb er veel aan gehad. Heli was overigens al gebouwd, maar heb em toch grotendeels uit elkaar gehaald. Al is het alleen maar om te weten hoe het werkt. Nu lekker simmen! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back