Nieuwe Heli kopen

vraag me toch af, hoe je de tail servo instellt, als de belt vervangen moet worden, of doen we dat tegenwordig niet meer

Hoezo... dat gaat precies hetzelfde als met een torqtube hoor....ik zie hier geen probleem...

Zeker! Alleen omgerekend 500 euro en mijn geluk kennende moet ik flink bijbetalen aan ome duane...

Het zijn dan wel ponden, maar Engeland is gewoon binnen de EU hoor... heeft niks met de duoane te maken...
what you pay is what you get

gr. Marcel

Laatst bewerkt:
dat klopt idd, dat heb ik ook gezien... maar om mee te beginnen is dit wel een goede heli, en ombouwen naar torqtube kost bij de 450 ook niet zo heel veel.... ben je meteen van het probleem af.... doorgaans als alles goed staat hoef je ook niet meer aan je belt te komen... dus dat zal eenmalig zijn, en na elke crashe uiteraard...

:eek: Ja, bij de 450 moet je bijna niks an de belt meer doen behalve je land een beetje haard,

maar bij mijn 250ers ben ik echt vaakt an het stellen, naja, die is ook zonder crash dichter bij het gras.

(P.S. boven met die berisping, dat snap ik niet, heb ik iets verkeert geschreven??)

Nee, ging niet over jou. Had iemand iets neergezet over een winkel.

Laatst bewerkt door een moderator:
:)

:) Ik bedoel, als je de belt iets strakker zet gaat de tailboom naar achteren en de servo blijft fast aan de Heli, tenminste heb ik dat zo gezien

Nou, dat is niet helemaal normaal...
Normaal hangt de servo aan de tailboom bij een snaar heli.
Stel je dan de snaar strakker/losser, gaat de servo gewoon mee, no problemo.

Als de servo IN het frame zit, heb je te maken met een torque tube systeem.
een torque tube hoeft niet versteld te worden, dus kan de servo gewoon in het frame. Is ook beter voor het zwaartepunt.

Een combinatie, servo in het frame bij een snaar heli, is eigenlijk hoogst onwenselijk..
Dan moet je iedere keer als je de snaar verstelt hebt de link in/uit draaien
En bij vliegen met koud weer ben je dan per vliegdag dat ding een keer of wat aan het verstellen.
Niet handig

:confused::confused:
Een combinatie, servo in het frame bij een snaar heli, is eigenlijk hoogst onwenselijk..

:cool:Bij deze heli is het wel zo, maar na ja wat apriliavalerossi zeggt, moet je eigentlijk niks aan de belt verstellen.
:shock: Voor mij moet alles kunnen!

Het voordeel is dan wel, je begint met heli vliegen en je leert gelijk sleutelen...
het is onwenselijk, maar voor hooguit 2 tientjes zul je de servo ook aan de tailboom kunnen zetten lijkt mij... ben je meteen van dat probleem af.

groet Marcel

Het gaat om een RTF Heli en de verkooper schrijft, dat de servo da veilig en zonder storing door fibraties ingebouwt is, ook goed.:murder::n00b:

Een goeie tweedehands is dat geen optie? Scheelt je een hoop geld en er zijn vast wel mensen op dit forum die je een goeie tweedehands kunnen aanwijzen.Ff een nieuw setje lagers er in en een goede controle en vliegen maar.

Ik vlieg nu meer dan een jaar met HK450GTpro, een fbl versie (best handig wan minder onderdelen die kapot kunnen) en een standaard versie. De fbl versie heeft een kop van Align, is dus niet de nieuwe hk variant. Ik heb staarten met snaren, dus geen torque tube. Ook weer goedkoper bij een crash. Die HK's vliegen prima, zeker voor een beginner. Het vergt wel wat moeite om ze goed te krijgen.

Wat dat betreft is de blade 450 ook een prima optie. Zeker de fbl versie..

Ik vlieg nu een jaar met een Align 700E. Dat is mijn eerste helicopter. Ik heb al zo vaak te horen gekregen dat je beter een Align kunt kopen. Iets duurder en out of the box gelijk goed vliegen.

Mijn 700 vliegt zo strak als een snaar. En na een jaar nog steeds. 1x een lagertje kapot van een euro. Dat is ook wat waard.

Haha, ja dat is even te duur... ik heb via dot forum een mooie tweedehands gevonden (heeft mij eigenlijk gevonden) en wacht nu even tot mijn oude heli is verkocht en koop dan die. Een Align 450 met dx6i zender.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verkijk je niet op 2dehands, eigenlijk koop je iemand anders zijn "zooi". Ik had ook een mooi koopje gedaan 2dehands hier, maar ondertussen zitten er toch al serieus wat euro's in die ik gewoon moest vervangen omdat ze versleten waren.

Die Rex 450 is 'n mooie Heli,
ook ik zal kijken of ik iets 2de hands zou kopen,
anders om is het ook jammer als je na wat anders wil veranderen, die oude Heli niet kwijt kreegt.

Back