ben je slim ben je lui ben ik het niet mee eens.
Als het om geld gaat is de SS een rip off . Ik heb het al eens eerder gezegd, het was echt een hele slimme marketing zet van HPI .
De 'voordelen' die genoemd worden zijn niet echt waar. Je zult je baja hoe dan ook vaak genoeg uit elkaar moeten halen.
Dat je 'weet hoe hij in elkaar zit' kom je ook gauw genoeg achter als je het UIT elkaar haalt .
En de baja is echt geen complex ding. Je haalt hem voor 95% uit elkaar met 2 inbus sleuteltjes.
Een SS kost 1040 euro als ik me niet vergis ? Dan komt er nog de zender bij.
Wil je een beetje zender kost je minstens 100 euro. (Zoiets kost de stock zender ook, alleen zit deze bij de gebouwde auto's WEL erbij)
Wil je de veel gebruikte spektrum die kost je geloof ik 250 euro ?
Volgens mij is de kap niet eens gespoten van de SS ? Vergis je niet, het verschil in prijs tussen een gespoten kap en niet gespoten kap is 50 of 60 euro wil je em kopen ? Handig gedaan van HPI .
Tsja als je dus geen dure zender erbij koopt, kun je net zo goed met de stock zender rijden lijkt me. Alleen zit die er dan niet bij . he jammer. Betaal je 100 euro extra voor niks.
De RTR baja kun je ook gewoon zelf je electronica kiezen natuurlijk, alleen dan heb je nog de zender die erbij hoort als reserve .
Het in elkaar zetten, ja als je dat echt ongeloofelijk leuk vind is dat prachtig, maar om er nou extra geld voor te betalen vind ik persoonlijk een beetje raar.
Is echt een beetje van "Mag ik 350 euro extra betalen zodat er geen zender bij zit en ik hem zelf in elkaar mag zetten?"
Want, nogmaals, je zult nog heel veel aan je baja'tje gaan sleutelen in de toekomst wees maar niet bang . 1 uur rijden = 1 uur sleutelen, minstens.
HPI spaart 10 uur arbeidsloon uit per auto door het ding af te leveren in onderdelen.
Financieel gezien is de SS NIET slim . Het is een rip off zet van HPI waar iedereen lachend in trapt.
Net als dat sprookje van die koning zonder kleren :-(
De SS is wel een heel klein beetje beter dan de 2.0 hoor (het motortje is 26 cc en er zit een iets beter pijpje bij) maar het blijft een rip off .
Ik heb zelf een SS en een RTR , en ben echt geen zuinig persoon of zo en heb een goeie baan , maar het idee dat zo vaak genoemd word dat je blij moet zijn dat je extra mag betalen om hem zelf in elkaar te zetten en er nog een zender bij moet kopen moet maar eens verdwijnen als het aan mij ligt.
Ook al kun je het missen, en je wilt perse een SS, besef dan in ieder geval dat je een klein beetje belazerd word.
Aan de andere kant, dat is toch een beetje inherent met deze hobby denk ik :lol: