I
icewim
Guest
Hoi; ik heb mijn hpi nitro3 rs4 rtr twee tankjes stationair laten draaien, toen twee tankjes met een beetje gas en dat op de fabrieksafstelling van 3 slagen de hoofdsproeier open.
Nog een tankje een beetje gaan rijden en een enkele keer het gas even vol, ondertussen de sproeier drie tandjes dichtgedraaid.
Nog twee tankjes verder stond de sproeier op 2.5 slagen open (tja, ik ben ongeduldig) en viel het mij op dat wanneer ik een stukje volgas had gereden en remde, de motor op het moment van stilstaan van de auto, even omhoog ging in toeren en dan direct inzakte-bijna afsloeg en daarna even onregelmatig ging lopen waarop hij alsnog afsloeg............ Hij sloeg ok wel af op het punt waar hij inzakte zoals ik net beschreef.
Het lijkt mij geen inrijfout; als ik daarna start dan blijft hij wel gewoon een 5 minuten stationair lopen; als hij niet genoeg compressie heeft doettie dat toch ook niet?
Wat nu wel opviel, is dat als ik de sproeier weer terugdraaide tot 2.75 slag open; hij niet meer inzakte en afsloeg; dan rijdt hij echter zeker niet goed; niet genoeg snelheid.......
Dat vindt ik nu niet echt erg dat hij niet zo'n snelheid heeft, maar eens zal ik toch die sproeier weer IN moeten draaien om wel aan de snelheid te komen
Komt zoiets nu vanzelf goed; dat als je verder bent met inrijden, je wel die schroef in kan draaien en dat hij dan wel blijft draaien?
Ik kan toch niet altijd veel te rijk gaan rijden? En een halve slag indraaien is toch niet zo erg arm? Of slaat hij af omdat hij nog niet ingereden is en het dan toch vanzelf goedkomt?
Ik heb een tamiya rtr gehad en die heb ik vrij snel op toeren gebracht en arm gezet, maar die sloeg nooit af........
Nu heb ik een "echte" en nu dit?
Zeg me alsjeblieft dat het vanzelf goedkomt? :cry:
Nog een tankje een beetje gaan rijden en een enkele keer het gas even vol, ondertussen de sproeier drie tandjes dichtgedraaid.
Nog twee tankjes verder stond de sproeier op 2.5 slagen open (tja, ik ben ongeduldig) en viel het mij op dat wanneer ik een stukje volgas had gereden en remde, de motor op het moment van stilstaan van de auto, even omhoog ging in toeren en dan direct inzakte-bijna afsloeg en daarna even onregelmatig ging lopen waarop hij alsnog afsloeg............ Hij sloeg ok wel af op het punt waar hij inzakte zoals ik net beschreef.
Het lijkt mij geen inrijfout; als ik daarna start dan blijft hij wel gewoon een 5 minuten stationair lopen; als hij niet genoeg compressie heeft doettie dat toch ook niet?
Wat nu wel opviel, is dat als ik de sproeier weer terugdraaide tot 2.75 slag open; hij niet meer inzakte en afsloeg; dan rijdt hij echter zeker niet goed; niet genoeg snelheid.......
Dat vindt ik nu niet echt erg dat hij niet zo'n snelheid heeft, maar eens zal ik toch die sproeier weer IN moeten draaien om wel aan de snelheid te komen

Komt zoiets nu vanzelf goed; dat als je verder bent met inrijden, je wel die schroef in kan draaien en dat hij dan wel blijft draaien?
Ik kan toch niet altijd veel te rijk gaan rijden? En een halve slag indraaien is toch niet zo erg arm? Of slaat hij af omdat hij nog niet ingereden is en het dan toch vanzelf goedkomt?
Ik heb een tamiya rtr gehad en die heb ik vrij snel op toeren gebracht en arm gezet, maar die sloeg nooit af........
Nu heb ik een "echte" en nu dit?
Zeg me alsjeblieft dat het vanzelf goedkomt? :cry: