nieuwe microheli steekt zijn kop op aan de horizon.

Afgelopen week moest mijn Formosa en P51D van GWS opgehaald worden.
Het was niet de bedoeling weer een Heli aan te schaffen tijdens mijn aanwezigheid in de hobby winkel.

afb2568.jpg

'Look what followed me back home'

Lijkt mij idd een leuke heli qua specs met name collective pitch.
Heb verscheidene brandstof en elektro helies 'versleten', maar kon deze niet laten liggen :wink:

Groet,
Moos

uiteraard verwachten we uitegbreide rapportages van je bevindingen (nieuw draadje over de zoom openen ??) zeker omdat hier op het forum er meerdere personen interesse hebben in de zoom.

graag hoor ik over je bevindingen ! :D

Ik ook!!! Top moos dat je je speciaal voor ons even aanmeld om te vertellen hoe die Zoom vliegt :mrgreen:

Ben met name geintresseerd of hij een beetje crash kan overleven zonder meteen 40€ aan onderdelen te moeten kopen.

De 'Zoom 400' bestaat al een aantal jaren onder andere namen (Tawain OEM product).
Zie hier een link met veel info.
http://www.rcgroups.com/forums/show...a6d94&threadid=196127&perpage=15&pagenumber=1

Zelf vlieg ik een tijdje de Zoom 400 met een Hacker B20-18L, 3x 1500mAmp Kokam en een 401 gyro. (en een CC 25Amp)
Moet bekennen een top product onder de Micro's, een keer dit gevlogen en je raakt nooit meer een Piccolo aan. En ja, hij kan 3D !
vliegtijd (dus geen hover tijd is 15min, 3D 8-10min). Wil je groter neem dan een Eolo-Pro.

Maar mijn brandende vraag : Hoe goed vliegt hij buiten met wat wind? Aangezien het niet altijd windstil is zou ik graag toch wel tot en met windkracht 4 willen vliegen. Gaat dat redelijk?

Een Zoom weegt vliegklaar zo'n 485 gram. Mijn Hummingbird weegt met extra gewicht 380 gram en dan kan ik redelijk vliegen met wat wind. (windkracht 2-3)

Daarnaast is hij ook nog CP dus ook geen probleem met afdalen.
Hogere headspeed dus ook stabieler.

Ik denk dus dat hij prima buiten te vliegen is.

Aangezien ik nu met de Formosa en P51 bezig ben, vrees ik dat de Zoom aan de late kant wordt voor een verslagje :oops:
Maar misschien zijn er meerdere onder ons die dat wel kunnen?
Kan ik ook van de do's and dont's leren :wink:

Wat ik niet meteen had moeten aanschaffen is de Typhoon 15/10 voor de Zoom (1 BL teveel in huis nu :cry: ). Blijkt dat het asje te kort is. Kan eventueel aangepast worden, maar dan krijg je een ccw tail rotor.

Okee. Ik spaar voor de zoom :)

Kost alleen 600 euro totaal :( :
250 voor de zoom
100 voor 2x 3s1p KOK1500
80 voor 4x snelle sterkte en lichte diamond servo's
120 voor Gyro met HH (240)
50 Ontvanger en 20A regelaartje.

Totaal 600. Die 500 die je overal ziet is een beetje te laag...

WIl je echt 3d dan nog een Bruschless met regelaar a 150 euro.

Lijste met wat ik denk DE perfecte onderdelen :)

Servo :
D 60 Super-Micro Powerservo. Das beste und stärkste Servo seiner Klasse. Graupner /Uni Stecker Gewicht: 9 g, Größe: 9,2 x 24 x 27 mm, Stellkraft: 1,8 kg/cm, Stellzeit: 0,16 sec ( ab 4 Stk 20.90 ab 10 Stk 19.90 )
03111101_gr.jpg

Prijs : 20.90

Accu :
LIPO HD 1500 11,1V
Artikel Nr. 043141210
37,5x70x19mm , 104 g, Entladestrom 10 A Dauer , 15 A Impuls.
Prijs : 49.90

Heli bij Vasco. Alleen nog geen idee waar goedkoop een GS240 te scoren :(

hmm herman, de zoom kit is bij verspaget in eindhoven al 40 euro goedkoper (209 euro verkoopprijs) en de complete vliegklaar package voor dat ding met gyro HH en servos en 1500 ma lipo pack is 250 euro officiele protech pack.

Gerard_nl zei:
... en de complete vliegklaar package voor dat ding met gyro HH en servos en 1500 ma lipo pack is 250 euro officiele protech pack.
250 Euro????
Weet je dat zeker gerard???
Dus voor 40 euro heb je 4 servo's een hh gyro en een Lipo pack????

Maar de Gyro moet een 240 zijn ;) En de servo's die ze in dat standard pakket stoppen zijn niets vergeleken met die D60's. Lipo's zijn gelijk mara verder...

Oh... Jammer :( (anders had ik meteen op de bestelknop gedrukt :lol: )

Ik wil hem toch met een brushless motor. razor 2500 met een phoenix 25 denk ik. Gyro verhuist dan van m'n hummingird,meer valt daar uit niet te gebruiken denk ik.

Eerst maar even sparen.

je kan ook eerst eens vliegen met wat je hebt, is dat niks ?
als je altijd maar blijft kopen blijft het geld kostten.

jajaja. dat zegt iedereen al :) Alleen wil ik graag een beetje vliegen met een heli. Ruimte is alleen buiten beschikbaar en daar is wind. De zoom vindt dat niet zo'n probleem maar de piccolo kan ik dan net zo goed meteen tegen een boom gooien.

Ben ook niet van plan hem meteen te kopen hoor.
Eerst die hummingbird slopen. Voor het echte werk heb ik die logo. Maar dat is meer een onderneming om te gaan vliegen.
Een micro kan je altijd even pakken. En ik denk dat over een half jaar de beperkingen van dit ding mij teveel gaan irriteren.

als je dalijk kan vliegen kan je net zo gemakkelijk even de logo pakken :wink:

Voor in de tuin? Even op een mooie avond lekker scheuren in het park? Denk dat die logo daar iets minder geschikt voor is. Past ook niet echt in de parkflyer catagorie range ;)

Back