Nieuwe quad bouwen

Lipo's bestel ik voortaan alleen nog maar in Duitsland. Ik zit nog steeds te wachten op het pakketje waar mijn regelaars inzitten. Tijdens het bestellen had ik de fantastische ingeving om meteen een paar lichtgewicht lipootje mee te laten komen. Maar aangezien lipo's niet met Hong Kong post mee mogen, gaan ze via Swiss post. Dit pakket is inmiddels al ingehaald door twee andere pakketjes die bijna drie weken later op de post zijn gegaan!

Nou, alles is binnen. Alleen bij de order van HK bij moeten dokken, maar bij RCTimer niet. Stond ook wel een totaal bedrag van 18 dollar op de envelop, terwijl het eigenlijk 180 moest zijn.

Ondertussen ook al alles in elkaar, het kan ook al vliegen! :D:D

Maar! Een paar kleine dingetjes gaan nog niet 100%. Hij is nog altijd erg moeilijk te controleren, met name omdat hij rechtsom draait. Het valt ook op dat als ik de trottle net omhoog laat komen, eerst voor en achter gaat draaien en pas als hij hovert links en rechts erbij komt.

Dat kan ik dan wel gedeeltelijk opvangen door ook linksom te sturen, maar dan wil hij alsnog flink bijdraaien. Enig idee hoe dit komt?

2e puntje, ESC programming card. Er zitten veel opties op, maar wat is nou echt nodig en wat is aan te raden?

Edit:
Bij wat nader onderzoek blijkt 1 van de motortjes veel harder te draaien als de rest. Ook het corrigeren van de gyro hierop gebeurt veel sterker dan bij de rest, en werkt dus niet echt lekker. Ook met hover draait hij veel sterker na rechts dan na links.

Laatst bewerkt:
Ok, het probleem zat dus vooral in de trim en balance van de quad zelf, als hij eenmaal in de lucht hangt dan is het wel te doen. Beetje bijstellen alles en dan de gyro's nog goed instellen (wat een karwei is dat!). Eerste snoekduik ook al te pakken, zat er gelijk wat zand in 'n motortje waardoor die niet lekker draaide. Even schoonmaken en kon gelijk weer door.

Wat is dat frame sterk trouwens! Het weegt echt niets maar het geeft ook echt geen mm mee.

Net zoiets als het gebruik van correcte spelling en interpunctie. Misschien niet perse nodig, maar wel handig (en je krijgt misschien ook nog sneller een reactie)

ik vlieg op het moment zelf zonder ze geflashed te hebben, voor mn gevoel is dat nu nog niet nodig want hij reageert gewoon goed zoals het nu is.

Klopt, totdat je weet wat een geflahste doet ;)
"We" hebben jaren gevlogen zonder flashen, dus vliegen doet het wel, maar moet toegeven, met flashen, bereik je (mits goed afgesteld) een nog stabielere quad.

Heb jij het nodig ?? Vast niet de crashes die jij gaat maken, hebben met jouw zelf te maken, en daar gaat geen geflashte regelaar iets aan veranderen ;)

Precies Emil, daarom ga ik daar nu nog niet de moeite voor doen. Ik heb genoeg moeite om de quad goed en wel in de lucht te houden en geen vage snoekduik te gaan maken zoals laatst. Maar vet is het zeker weten!

Die snoekduiken horen er dus bij?
Gebeurd mij ook regelmatig.
Het is een echte propvreter.
Zal wel aan mijn stuur kunsten liggen. Binnenkort mn zweef brevet maar ns doen. Alhoewel ik al ondervonden heb dat dit niet best zweeft, motoren op idle geeft een mooi comandotje.
Moet erg wennen dat als er wat gebeurd de eerste reactie gas geven moet zijn i.p.v. Gas dicht.

Lukt vanzelf (ooit)

heb genoeg props dus kan nog wel even vooruit, en heb al plannen voor een zelfbouwframe te gaan maken. Genoeg dingen voor de toekomst. Vanmiddag weer ff vliegen in ieder geval =D

Ligt een beetje aan je controllerboard en met name de afstellingen, maar ik heb nog nooit een quad gehad welke "snoek dook" (tenzij ik echt de stick in de hoek drukte)

Vanmiddag weer een heerlijk eindje gevlogen, alleen bij het controleren van de voltages viel me iets op. de lipo meter die op mn quad zit geeft een verschil aan van .2v tussen de 1e en 3e cell, de 2e zit er tussen in (dus .1v verschil tussen 1e en 3e). De lader geeft op alles netjes een gelijk voltage aan, maar als ik 'm direct na 't laden aan de lipo meter hang krijg ik alsnog dat verschil.

Moet ik me nu zorgen maken?

Morgen bij 'n maat ff testen, maar t verschil staat nog altijd op exact hetzelfde punt dus ik vermoed de tester.

Vandaag echt goed kunnen testen en manmanman, wat maakt die geflashte software een BELACHELIJK verschil in stabiliteit. Enigste foutjes zijn nu echt mn eigen foutjes.

x-kFSL8b4M8[/media] proper flight - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, nu heb ik dus met m'n 2e bestelling ook wat andere accu stekkers en powerboard stekkers erbij besteld. Die moeten natuurlijk er opgesoldeerd worden.

Nou had ik met de pluggen voor de ESC's er niet zoveel moeite mee, die werken nog steeds goed. Maar ik krijg het maar niet goed voor elkaar bij deze nieuwe stekkers.

Toevallig iemand in omgeving eindhoven die zin en tijd heeft een handje te helpen?

Back