nieuwe rc auto

hallo allemaal,
ik wil een nitro auto aanschaffen maar weet helemaal niet wat er te koop is en wat ik zou moeten kopen.
wat is de beste rc auto die ik kan kopen?

ik kan ook niets vinden met google, dus waar en hoe kan ik er 1 kopen?

Laatst bewerkt:
Niets op Google??? Lijkt me sterk....
Maar dan maar ouderwets naar de modelbouwzaak denk ik.
Internet ( b)lijkt niets voor jou......webshops dus ook niet.
;-))

Waarom van hem niet accepteren en van anderen wel ?

Het is in het algemeen een beetje raar dat de jeugd van tegenwoordig best wel handig met GSM's en computers zijn en heel goed dingen kunnen zoeken zoals de laatste films, muziek en andere zaken om te downloaden al dan niet gekraakt en noem het maar op maar als ze hier komen vaak niet eens weten wat Google is of hoe ze het moeten gebruiken.

Als je ergens interesse in toont en eraan wilt beginnen ga je de materie jezelf maken en niet aan anderen vragen wat je moet doen. Als je van anderen afhankelijk word met je keuze zal je ook na de aanschaf afhankelijk blijven van anderen omdat je ZELF niet genoeg interesse hebt opgebouwd.

De Acme Condor Pro is een goede auto (heb ik namelijk zelf ook)
Maar als beginner kun je beter electro nemen. Traxxas is een goed merk (heb ik ergens gelezen)

hallo allemaal,
ik wil een nitro auto aanschaffen maar weet helemaal niet wat er te koop is en wat ik zou moeten kopen.
wat is de beste rc auto die ik kan kopen?

ik kan ook niets vinden met google, dus waar en hoe kan ik er 1 kopen?

WTF?!

ohja en dan toch nie ,alle goede adviezen negeren en een vliegtuig kopen:xmas:hé!

Het racen met een model raceauto is een hobby die je veel kan leren over techniek, elektronica, teamwork, competitie en die je veel plezier biedt. Het racen met model raceauto’s wordt vaak gezien als een soort speelgoed voor volwassenen, maar niets is minder waar.

Alleen al om de modellen in elkaar te zetten is meer kennis nodig dan iemand die gewoon wil “spelen” er ooit voor over zal hebben. Er zijn weliswaar zogenaamde ‘RTR’ (Ready-to-Run) sets te koop, maar ook dit is beslist geen speelgoed.

Een radiografisch bestuurde auto is bijvoorbeeld veel te snel om zomaar even mee rond te rijden; een afstandbestuurde auto kan snelheden halen van 50 tot boven de 100 km/u. Menige toeschouwer is dan ook na het zien van een wedstrijd of demonstratie zwaar onder de indruk en wil dan ook vaak zelf zo snel mogelijk met deze hobby beginnen.

Bij de radiografische modelbouw raceauto’s zijn er verschillende klassen te onderscheiden (net als in het echt), de klasse indeling is afhankelijk van de schaal van het model 1:18, 1:12, 1:10, 1:8, 1:6 en 1:5. En er wordt onderscheid gemaakt tussen onroad en offroad.

Dus je zal eerst een keuze moeten maken wat je eigenlijk wil rijden...

Waarom van hem niet accepteren en van anderen wel ?

Het is in het algemeen een beetje raar dat de jeugd van tegenwoordig best wel handig met GSM's en computers zijn en heel goed dingen kunnen zoeken zoals de laatste films, muziek en andere zaken om te downloaden al dan niet gekraakt en noem het maar op maar als ze hier komen vaak niet eens weten wat Google is of hoe ze het moeten gebruiken.

Als je ergens interesse in toont en eraan wilt beginnen ga je de materie jezelf maken en niet aan anderen vragen wat je moet doen. Als je van anderen afhankelijk word met je keuze zal je ook na de aanschaf afhankelijk blijven van anderen omdat je ZELF niet genoeg interesse hebt opgebouwd.

TNX Roelof...

Dit is nou PRECIES de reden van mijn post.
Ik was wel eens benieuwd wat voor reacties er zouden komen...

Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik al jaren actief op MBF en ook een redelijk ervaren Nitrorijder (geweest)..

Maar nu ik weer een beetje zit te kijken op het forum sinds een poosje viel me heel erg op wat voor topics er werden geopend door de toekomstige nitro/electrorijders en de reacties erop..
Dus ik hoop dat de nieuwelingen een beetje meer onderzoek doen en ook zeker de zoekfunctie gaan gebruiken...
En uiteraard :google: en zelf ook wat proberen!!!!

TNX Roelof...

Dit is nou PRECIES de reden van mijn post.
Ik was wel eens benieuwd wat voor reacties er zouden komen...

En om mijn verhaal over computers en GSM's aan te vullen.... Waarom kan men dan wel spullen vergelijken uitzoeken welke men wilt hebben?

Die hoef je niet uit te zoeken, in zulke gevallen neem je óf het nieuwste model, óf dezelfde als de rest van je klas heeft.

Meestal krijgen dit soort topics ook een hoog "Wij van wc-eend adviseren: wc-eend" gehalte....

Wel een grappige actie van Caretaker :thumbup::thumbup::thumbup:

En hij mag niet met zo'n dilemma zitten ??? ;)

Maar om ook weer het adviesgedrag op dit forum uit te lichten:
ik-ben-niew

De anti-nitro Jehova's on the move.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Back