Nieuwe regel Truggy Cup 2010

Laat ik het nog eens heel simpel uitleggen...
Regels eenzijdig opleggen zonder enige inbreng van de rijders is niet gezond. Dit is een eerste grote stap voor de Truggy cup wat direct al wat tegensputtering kent en hiermee het grootste voordeel van de cup "vrijheid=blijheid" ingeperkt wordt. Zoals door mij eerder opgemerkt mag je hopen dat het geen trend wordt waarmee het meer op een dictatuur lijkt.

Laat ik het nog eens heel simpel uitleggen...
Regels eenzijdig opleggen zonder enige inbreng van de rijders is niet gezond. Dit is een eerste grote stap voor de Truggy cup wat direct al wat tegensputtering kent en hiermee het grootste voordeel van de cup "vrijheid=blijheid" ingeperkt wordt. Zoals door mij eerder opgemerkt mag je hopen dat het geen trend wordt waarmee het meer op een dictatuur lijkt.

nog simpeler gesteld: jij (en nog wat anderen die niet bij de truggycup zijn betrokken maar wel hier hun mening ventileren) hebben in feite geen idee wat er speelt bij de truggycup. Gedurende het seizoen speelde de bandendiscussie al veel langer...hebben veel mensen op wedstrijddagen en trainingen hun mening gegeven en heeft de nieuwe organisatie hier echt wel rekening mee gehouden. Dat het voor de 'leek' vervolgens lijkt alsof er iets wordt opgelegd zonder de meningen van de rijders te peilen...tja, dat is nu net met wat ik bedoel over de plaats van deze discussie op dit forum. Ik bedoel, kom op zeg, de overgrote meerderheid van de truggyrijders vindt het een prima regel. Een paar mensen op dit forum vinden het interessant om hier ook een discussie over te starten, wat meningen het luchtledige in te slingeren en vervolgens wordt er aan de nieuwe truggycup organisatie een soort dictatuurkaartje gehangen?

Als je het hebt over "beeldvorming" en "kruipen in de huid van een 15 jarige buurjongen die informatie zoekt over een cup waar die aan mee kan doen"...zijn we lekker bezig hier...

Btw ; ik ben ook 15 jaar, heb ook die bandjes. Ook ik zoek de regelementen op als ik ergens aan wil meedoen (rijd alleen bij mijn club).. Dus om het meteen weg te schuiven naar 15 jarigen.......

Ik ben wel geen Truggyrijder (al heb ik wel eens een uitnodiging gehad) maar race al 20 jaar en heb ervaring met reglementen en bep. verplichte materialen en. Ik ben ook niet tegen dergelijke reglementen als de keuze wel overwogen is maar als de rijders iets meer inspraak hadden gehad en de discussie vooraf het eenzijdig invoeren was geweest zou er denk ik eerder een compromis geweest zijn dan nu en daarmee de "vrijheid = blijheid" voor de beginners en snuffelaars gewaarborgd bleef.

1 van de redenen dat veel Truggyrijders tegen een competitie onder de NOMAC zijn is de strenge regels waarmee ze te maken krijgen (een discussie zo'n 2 jaar geleden) terwijl nu wel blijkt dat de regels en voorwaarden onder de Truggycup toch wel strenger gaan worden. 1 ding is zeker, bij de NOMAC hadden de rijders inspraak gehad.

Maar OK, ik hoop dat de organisatie mee leest en beseft dat een dergelijke houding niet helemaal gewenst is.

Btw ; ik ben ook 15 jaar, heb ook die bandjes. Ook ik zoek de regelementen op als ik ergens aan wil meedoen (rijd alleen bij mijn club).. Dus om het meteen weg te schuiven naar 15 jarigen.......

En per definitie denkt iedereen zo?

Laatst bewerkt:
@Roelof dat is ook het verschil tussen PK Truggy Cup en de NOMAC:
- Nomac is een vereniging waarbij leden inspraak hebben.
- PK Truggy cup is een organisator zonder leden en dus geen directe inspraak mogelijk is.

Als jij als organisator iets organiseert bepaal jij als organisator de regels natuurlijk probeer je ze breed mogelijk te gaan. Hier is gekozen om het iets smaller te maken en het is en blijft de keuze van de organisator. Jij als rijder bepaalt zelf of je jezelf hieraan wilt conformeren, wil je dit niet dan heb je een hele makkelijk keuze namelijk niet mee rijden.

Het komt er dus op neer dat een beginnend (wedstrijd) rijder keuze heeft tussen een "instapklasse" zoals de Truggycup schijnbaar ooit was en de Klasses waarin ineens veel regels gelden....Een tussenweg is er blijkbaar niet.

Persoonlijk vind ga ik voor Jaap z'n nieuwe innitiatief. (Short-Course cup)Kijken hoe lang het duurt voordat er hier allerlei regels ingevoerd worden;)

Maar goed...Rij bij een club (dus ken de basis) Ik meng me verder niet in "regel"zaken. Ik benadruk alleen het plezier hebben in het rijden....Doe verder lekker waar ik zin in heb...

Jan,

Straks gaan die huilebalken hier ook nog roepen dat het in de xceed en truggy.nl helemaal niet gezellig is.Voor je het weet gaan Balkenende &co hier weer een heel verhaal van maken.
Ik denk dat we gewoon niet meer moeten reageren op deze azijnzeikers, gelijk krijg je toch niet , ze reageren alleen maar om te kunnen reageren .
Geen enkel van deze doemdenkers heb ik ooit gezien op de wedstrijden, en als dat wel zo is , zullen ze moeten beamen dat er echt nooit een rukduck meerijdt, dus waar hebben ze het over.

Ik kwam altijd regelmatig op dit forum de laatste jaren , maar ik vraag me nu toch echt af wat daar het nut van is , men lult alleen maar over randzaken, kennis van zaken hebben ze niet en aanmelden op de betreffende site's willen ze ook niet. Als ze daar nu eerst eens mee beginnen , dan kunnen ze zich wellicht een beeld vormen hoe het eigenlijk echt is in deze cups.Beide cups groeien elke jaar weer , komt dat door de regels of omdat de sfeer en de strijd zo leuk is. Ik weet dat het door het laatste zo is . Dus als je alles nu zo positief wil benaderen werk er dan aan mee , en houd eens op met dit negatieve kamerdebat.

Trouwens , op truggy.nl begon ook iemand een hele discussie , over dit en dat , allemaal gezeik , die gozer had nota bene zijn beide truggy's op dezelfde site te koop staan omdat hij geen tijd meer heeft om te rijden. Toen ik hem er dan mee confronteerde piepte hij nog 1 keer en toen werd het stil, ik bedoel maar !!!!!!!

Michel ( team xceed)

Ookal zou ik niet meer reageren....

Jij vind jezelf nogal wat is het niet? Dit is precies waar ik op doel met de laaste van mijn antwoorden. Jullie roepen een hoop, maar waar het zich op neer komt is,

1 jullie zijn de ervaren jongens
2 jullie hebben gelijk
3 jullie boren iedereen die jullie tegenpraat gezamelijk de grond in
4 mensen die nog niet mee doen tellen niet mee
5 alleen jullie zijn de belangrijke in deze

Dit bovenstaande stukje text druipt echt van de zelf ingenomenheid.

In jou post scheld je me zowaar 3 keer uit,

-azijnzeiker
-doemdenker
-Huilenbalk'

Noem je dat volwassen discussieren? Ik in ieder geval niet, bewijst maar weer dat er ook kinderen van een boven gemiddelde leeftijd bestaan.
En heel goed van je dat je iemand tot zwijgen hebt gebracht op een ander forum. Heel VOLWASSEN.

Maar wederom je brabbelt maar lekker verder, voor mij ga je mooi op negeer.

Laatst bewerkt:
bewijst maar weer dat er ook kinderen van een boven gemiddelde leeftijd bestaan.

hahaha, kom op man, niet zo makkelijk uit de tent laten lokken hoor ;)

en gelukkig zijn we allemaal nog een stukje kind, we spelen toch niet voor niks met wat speelgoedautootjes? :mrgreen:

wat een paar bandjes van een paar tientjes al niet kunnen veroorzaken..'t is te merken dat de competities even op een pauze stand zitten...begonnen de winterchamps maar vast.... ;)

1 van de redenen dat veel Truggyrijders tegen een competitie onder de NOMAC zijn is de strenge regels waarmee ze te maken krijgen (een discussie zo'n 2 jaar geleden)

Ik wil toch Roelof hier even in steunen, want dit is dus wel zo.
Toen werden wij als Nomac mensen een beetje te kakken gezet met onze regeltjes en noem maar op, maar ik moet nog zien hoe het regelement van de truggy's er over 25 jaar uitziet, want dan pas zou je het met 1 sectie van de NOMAC kunnen gaan vergelijken....
regels gaan groeien en des te beter mensen gaan rijden in de truggy cup, des te closer wordt dit racen en dan volgt de vraag naar een strakker regelement vanzelf....

Ik ben wel geen Truggyrijder (al heb ik wel eens een uitnodiging gehad) maar race al 20 jaar en heb ervaring met reglementen en bep. verplichte materialen en. Ik ben ook niet tegen dergelijke reglementen als de keuze wel overwogen is maar als de rijders iets meer inspraak hadden gehad en de discussie vooraf het eenzijdig invoeren was geweest zou er denk ik eerder een compromis geweest zijn dan nu en daarmee de "vrijheid = blijheid" voor de beginners en snuffelaars gewaarborgd bleef.

1 van de redenen dat veel Truggyrijders tegen een competitie onder de NOMAC zijn is de strenge regels waarmee ze te maken krijgen (een discussie zo'n 2 jaar geleden) terwijl nu wel blijkt dat de regels en voorwaarden onder de Truggycup toch wel strenger gaan worden. 1 ding is zeker, bij de NOMAC hadden de rijders inspraak gehad.

Beetje raar om dit weer te gaan typen als daarvoor Matthijs zegt :

Gedurende het seizoen speelde de bandendiscussie al veel langer...hebben veel mensen op wedstrijddagen en trainingen hun mening gegeven en heeft de nieuwe organisatie hier echt wel rekening mee gehouden. Dat het voor de 'leek' vervolgens lijkt alsof er iets wordt opgelegd zonder de meningen van de rijders te peilen...tja....

Dus ?
Er is wel degelijk over gepraat!

Ook ik ben er niet helemaal mee eens met die bandenreglement, maar nu dit eenmaal wel zo is kan ik niks anders dan ook die regel volgen.
Opzich is het logisch , niet meer een fortuin kwijt aan banden, dat is zeker.

Zijn er mensen die niet deze banden willen kopen , die kunnen dan toch meedoen zoals iemand al aangaf in het begin, aan de "offroadrockers" of de "tarmac" of de "3 uurs race"
Wil je wel truggy cup rijden , tja.. dan koop je een setje banden. Zoals ik.

Blijkbaar hebben niet alle rijders met elkaar gepraat want er zijn nogal wat klachten over het feit dat iedereen hieraan moet voldoen. Dat jullie het als ervaren wedstrijdrijders prima vinden is je goed recht maar de grootste basis en tevens succes van de Truggy cup (het laagdrempelig met je meest simpele RTR mee kunnen doen) is aangetast en eventuele voorstellen om deze groep rijders te behouden door de basis voor een laagdrempelige deelname te behouden wordt compleet genegeerd.

Er is niet alleen met ervaren wedstrijd rijders gepraat. Tijdens de laatste paar wedstijden van het seizoen zijn de plannen uitgebreid en in alle openheid besproken in de pits, kantine of waar maar mogelijk. Ook mij is, als eerstejaars rijder in de studentenklasse, gevraagd naar mijn mening en die heb ik ook voldoende kunnen ventileren.

dan ben jij al 65 denk niet dat jij je er dan nog druk om maakt hahaah

waarschijnlijk niet, maar toch word ik een beetje verdrietig als ik op het truggy forum deze opmerkïng van "Ruudje" lees:
Belangrijk is dat de fun in deze cup blijft en dat het niet word zoals het in de onroad ( daar mag je helemaal niks )

Lekker kortzichtig, want nogmaals, laten we even wachten tot de truggy cup volwassen is geworden...

ik lees al over een regel wanneer je op de kop ligt dat je dan moet remmen en geen gas mag geven (veiligheid voor de baaninzetters?)
Nou, die regel hebben wij in de onroad niet eens!
Lekker gas laten geven zou ik zo zeggen en als baaninzetter dan jezelf beschermen door de auto lekker te laten liggen....

Ik ben het wel eens met deze regel scheelt je een hoop banden kopen.

Hier, weer zoiets, want ik lees op het truggy forum dat er vanwege de banden beperking dus veel met de inserts zal gaan worden geprobeerd, dus moet je alsnog veel banden aanschaffen, of niet?....

Hier, weer zoiets, want ik lees op het truggy forum dat er vanwege de banden beperking dus veel met de inserts zal gaan worden geprobeerd, dus moet je alsnog veel banden aanschaffen, of niet?....

En alle hardheden rubber per soort band was toegestaan..... ;)

waarschijnlijk niet, maar toch word ik een beetje verdrietig als ik op het truggy forum deze opmerkïng van "Ruudje" lees:

Lekker kortzichtig, want nogmaals, laten we even wachten tot de truggy cup volwassen is geworden...

ik lees al over een regel wanneer je op de kop ligt dat je dan moet remmen en geen gas mag geven (veiligheid voor de baaninzetters?)
Nou, die regel hebben wij in de onroad niet eens!
Lekker gas laten geven zou ik zo zeggen en als baaninzetter dan jezelf beschermen door de auto lekker te laten liggen....

normaal waardeer ik je opmerkingen op dit forum wel, maar dit is nu echt het toppunt van kortzichtigheid en onbekendheid met de klasse...

in alle offroad klassen is het verplicht om je auto op de rem te zetten als de baaninzetter je auto wil rechtzetten. Heeft wat te maken met het formaat en profiel van de banden die hard ronddraaien. Ook zit er bij ons niet zo'n pizzapunt over de gehele auto incl. banden wat alles afschermd.

Dat men veel met inserts gaat proberen is eveneens onzin, vrijwel iedereen rijdt met de standaard inserts die bij de banden geleverd worden, van de gekozen banden zijn die ook perfect, dus dat zal echt wel meevallen of totaal niet voorkomen. Compounds hetzelfde, medium of soft en meer heb je niet nodig, maar goed, als je gewend bent in shore te denken heb je daar geen ervaring mee.

Maken jullie je nou maar druk over de Nomac en alle regels die daar bij horen. ik geloof dat er een 1:10 electro klasse te redden valt waar nog wel wat te praten valt over regels en praktische oplossingen. Ik ga als onroad-leek toch ook niet interessant lopen doen in de onroad draadjes...als er ergens kleine miertjes worden gen#^#$kt is het wel in die klasse's... fijne dag verder! ;)

Maken jullie je nou maar druk over de Nomac en alle regels die daar bij horen. ik geloof dat er een 1:10 electro klasse te redden valt waar nog wel wat te praten valt over regels en praktische oplossingen. Ik ga als onroad-leek toch ook niet interessant lopen doen in de onroad draadjes...als er ergens kleine miertjes worden gen#^#$kt is het wel in die klasse's... fijne dag verder! ;)

Makkelijk om te wijzen naar de problemen van een ander terwijl je je eigen klasse aan het afbouwen bent. Het grootste verschil tussen jullie en ons zit in de weg hoe mensen instromen, bij ons is dat een stappenplan via clubs, bij jullie is dat er niet en moet je rekening houden met allerlij groeperingen die instromen en een voortbestaan en groei van de competitie geven.
Overigens als je de discussie bij de elctro gevolgd hebt gaat het om de steeds snellere technologische ontwikkelingen op het gebied van accu's, brushless motoren en regelaars, iets wat bij jullie in opkomst is. Neemt niet weg dat daar nu constructief over gediscuseerd wordt voordat men voorstellen gaat maken en eventuele besluiten gaat nemen.

Ach heren waar maken jullie je druk om het kan veel erger ..... in de US is inmiddels de pleuris aan het uitbreken voor een nieuwe regel die eraan zit te komen voor de truggy klasse en ik geloof nou niet echt dat die ooit aan deze kant van de sloot ingevoerd gaat worden: De rear shocktowers moeten bedekt zijn door de body. De truggy's zouden te weinig nog op truggy's gaan lijken door de spermazaadcel body's.

M7H ik daag je uit om naar een baan van je keuze te komen, jij mag dan proberen om de auto van mijn zoon om te draaien al deze op zijn kop ligt, Blote handjes. maar het moet wel snel hij anders verliezen we tijd. Tijdens het gebeuren laten we iemand een filmpje maken , die plaatsen we dan hier op dit forum, en kunnen mensen reageren op wat ze zien .

Kosten ziekenhuis zijn uiteraard voor je zelf en je doet het op eigen risico. ik hoor het wel.

Back