Nieuwe turnigy nanotech lipo's van Hobbyking.

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door sven, 23 jun 2010.

  1. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    564
    Hierbij deel ik mijn ervaring tot nu toe.
    Had de 4 s 1 p 2200 35C thuis ontvangen en geladen.
    Deze in mijn oude funjet gezet en wouw , wat een vermogen .
    De eerste 2 keer geladen maar met 1 C en daarna 2 maal op 2C en 35 Min later waren ze dan ook vol.
    Maar jammer genoeg was het te veel voor de oude funjet.
    1 van de 2 aansteuringen op de roer waren er uit geduwd en had tot gevolg dat de funjet in een snap ging.
    Daar vloog de kap er af , de accu er uit ,de funjet schommeld omlaag .
    De kap en de funjet heb ik weer terug , maar de lipo is niet meer te vinden.
    Hebben een uur of 2 gezocht met 4 man en niet meer gevonden , dus helaas.

    Maar verder prima cellen tot nu toe , heb er maar meteen weer besteld.
    :p
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2010
  2. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Toch wel dure accu's die Nano tech's, als ze maar 3 og 4 vluchten mee gaan.:p:p

    Bart
     
  3. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg
    Weet niet of je mij ermee bedoeld maar ik vlieg niet door tot de afslag van de regelaar he.
    Maar tot dat mijn quanum telemetry een piep geeft en de 1e is bij
    +- 3.4v onder belasting.

    Deze lipo,s zakken bij de 1e piep alleen iets te snel naar mijn wil inelkaar.

    Heb ook nog een Mah verbruik meter.
    Zal die er is tussen solderen.
     
  4. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg

    Ja haha:black:
     
  5. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    564
    dat was inderdaad een duur uitje, 5 dollar per vlucht !!!

    Beter dat dan dat ik alles kwijt was, de funjet heeft al 10 min later weer gevlogen , wel maar een richtingsroer , deze heb ik in het midden van het model gezet.

    ;)
     
  6. ketnet

    ketnet

    Lid geworden:
    30 dec 2007
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Brugge (Belgie)
    we zijn nu bijna 8 maand verder met onze ervaringen van de Nanos

    wie heeft er nu al nano die meer of minder afgetakeld zijn dan de "gewone" lipos?

    edit: ik heb maar 2 packs 6s3300 25-50c maar gebruik ze enkel in serie op de 6hv.
    ze worden dus minder belast dan op bvb e 500heli...
    mijne doen het nog goed!
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2011
  7. Aaalie

    Aaalie Guest

    Yep. 6S 3000 milli's. Ze groeien uit zichzelf en hebben inmiddels het formaat van m'n 6S 4000 milli's (geen nano's). Ca 30 cycli. Never hard aangepakt (nooit in minder dan 10 minuten "leeg" gevlogen), en nooit beneden de 80% ontladen.
    En als het nu ééntje is, maar ze doen het allen.
    Alle andere akku's zijn nog in prima staat (hard, en niet opgeblazen). Alle andere akku's hebben ook meer cycli, dus misschien komt het nog goed met de nano's ;) .

    Eerst géén nano's meer voor mij.
     
  8. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Vorige week was ik nog aan het twijfelen om Nanos te bestellen voor mijn project waar nu reeds 2.5 jaar in zit. Kwam er al snel achter dat ze wat zwaarder zijn en erg goedkoop.
    Ben toch na 6 maanden twijfelen voor Thunderpower 45C pakketten gegaan waar indirekt een aantal voordelen aan zitten. Zijn erg duur maar denk wel dat ik blij mag zijn ;).
     
  9. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    dan had je toch eens nar de gens ace accus moeten kijken die zijn veel lichter dan de nano's en kosten iets meer dan de nano's naadeel is nog wel dat ze alleen in de USA te bestellen zijn.

    Ze outperformen eigenlijk alle ander lipos die er zijn, Op RC groups is er een draadje over van everydayflyer

    Bart,
     
  10. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Bij het zoeken van Lipos wordt ik altijd een beetje dol. Je weet tegenwoordig niet zo goed meer welke omgelabeled zijn of niet en ik moest de knoop doorhakken als ik dit seizoen nog wil vliegen. Ik ga dus geen pakket in oktober kopen ;). De meeste mensen vergissen zich flink als je een project van de grond af gaat engeneeren howveel research daar in gaat zitten. Ik denk dat daar ongeveer 30-40% van de tijd in zit en ben nu 2.5 jaar verder!
    Voor high powered edf jets zijn de TP erg favoriet, Specifiec bij EVF en SM dus ben ik nu eens "conservatief"gebleven LOL!!. Ik wilde nog naar 10s65C gaan maar dit viel waarschijnlijk net iets te krap met de spanning die ik zocht. Toch een duur gokje...
     
  11. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hallo Bart,

    hier is het ook tijd voor nieuwe akku's, en zojuist ook de Gens Ace akku's bekeken. Als ik ze vergelijk met "normale" Zippy flightmax akku's (niet alle type's momenteel zijn de 6S 4000 akku's aan de beurt), blijken de Zippy's lichter te zijn dan de Gens Ace akku's.
    Deze akku's ken ik, en ze bevallen erg goed.
    Voor mijn toepassingen volstaat overigens 20C. (Gens Ace heeft niet een 6S 4000 20C, maar wel een 4S. Even een rekensommetje voor het gewicht http://www.rc-battery.com/app/menu.php?op=show_one_product&id=73 ).

    Gaat om deze Zippy's: HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 6S1P 20C (DE Warehouse)

    Even weer on-topic. De Nano's zijn nu zo belachelijk bol, ze gaan in de prullenbak, ik durf ze niet meer te gebruiken. Bovendien passen ze in één toepassing allang niet meer.

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  12. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
  13. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    zippy 5000mAh 6s 30C 784g
    Nano 5000mAh 6s 25C 769g 35C 789g
    Gens 5300mAh 6s 30C 752g

    Ik begin wel te twijfelen of dit klopt, ik hoop het wel want ik ga er 4 bestellen :)

    Bart,

    twijfel is weg
    van RCgroups
    > I have 4 of the 6s 5300 packs, and the weight is accurate.
    > Their 5500's seem to be above average weight, and the 5300's below average.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
  14. Aaalie

    Aaalie Guest

    Waar ga je ze bestellen? Ik zie helaas geen prijzen op de site (linkje uit m'n vorige post). 750 gram voor 6S 5300 30C is idd erg goed.
    Ik ben wel geneigd om af en toe eens wat anders te proberen. Wil je weten of ze "goed" zijn, kom je maar op één manier goed te weten ;) .

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  15. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb nu Nanotech , 2 maal 6s 2650mAH 35C-70C en 2 maal 6s 4500mAh 25C-50C , allen ca. 30 cycli in gebruik en presteren erg goed, niet bol en goed in balans. Veelpower.
    Laadt meestal met 1C en vlieg nooit verder leeg dan 80%

    Bas
     
  16. mavlo77

    mavlo77

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    537
    Ja hier gaan ze ook erg goed (de 25-50C) na ook wel ca. 30 vluchten. Het zijn de 3S 2200 mAh. Ik heb ze sinds vorig jaar al. Ook nog steeds strak en capaciteit lijkt nog steeds goed.

    Alleen als je bij HK kijkt, zie je dat de laatste reviews plots erg slecht zijn. Zou de kwaliteit dan teruggelopen zijn?
     
  17. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg
    Even dit topic weer tot leven wekken.
    Als je het mij vraagt is de kwaliteit van de nano zeker terug gelopen zover ze al echt goed waren.

    Ik koop geen nanotechs meer.
    Heb er nu diverse getest en telkens een cel die niet mee ging na een tijdje.

    I het begin lijken ze niet verkeerd tot ik na een lading of 30 een slechte cell heb.

    Ik zeg wil je echt goedkoop+ power: koop de 40-50C van rhino, flightmax of turnigy.
    Te laden met 5C maar stabiel.
    De nano,s leken mij in het begin beter dan de 40-50C reeks van eerder genoemde R,F,T lipo,s.

    Nanotech is erggg wisselend in kwaliteit en een lipo die 225A kan leveren die goed warm wordt bij 45A....

    Mijn conclusie is dat de nano meer marketing zijn dan echt kwaliteit.
    Ook de C ratings die altijd wel met een knipoog genomen moeten worden zijn bij de nano echt uit de duim gezogen.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2011
  18. rik222

    rik222

    Lid geworden:
    18 okt 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Hoofddorp
    Jongens, in 2010 starte dit topic, 4 jaar verder!!

    Hoe zijn de lipo,s nu?
    Heb binnenkort hier de Gaui x3 staan, is het wat om met deze lipo,s te vliegen?
    Nano-tech 30-70c 1300 mAh....
    Of zeggen jullie, het is beter om voor andere lipo,s te gaan!!
    Graag jullie mening!

    Alvast bedankt,

    Rik
     
  19. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik gebruik vooral Nanotechs en in het algemeen heb ik de indruk dat lipos langer mee gaan.
    Ik weet niet of dat door de niet verder dan 80% onlaadt regel komt of door kwaliteit.
    Waarschijnlijk door beiden.
    Ik heb nu lipos liggen die na 3 jaar nog goed presteren.
    Daar voor waren ze na 1 tot 2 jaar wel overleden.;)
     
  20. rik222

    rik222

    Lid geworden:
    18 okt 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Hoofddorp
    Oke,

    Bedankt voor je reactie flyer!!
    Zit er aan te denken om ze via hobbyking te bestellen!

    Grz,

    Rik
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina