Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
hallo
Nou piet, Ik vond het leuk om te doen hoor. We hebben ook weer een beetje bij kunnen praten. Ik heb voor het PIC controllertje een apparte 78L05 geknoopt. Eerst had ik deze samen met de servo op een 5V1,5A stabilisator
L4940v5 (die van Cheeta) gehangen, echter zodra de servo ging sturen, ging de spanning alle kanten op, waardoor het PICje niet meer goed werkte. Nog wat met elko's geexperimenteerd, maar dit werkte niet, dus toen de circuits maar opgesplitst.
Eigenlijk vind ik het het ETS printje niet zo geweldig. De eilandjes waren nogal klein in verhouding tot de gaatjes. In de voeding van het PICje had gewoon een goede LC filtering moeten zitten de de rotzooi van de servo weg filtert. Daarbij was de massa ook een beetje raar op het printje gemaakt, dus geen centraal massa punt.
Tevens was het makkelijker geweest om de potentiometer via een servo stekker aan te sluiten, bij verkeerd om werken, draai je dan gewoon de strekker om.
Ik heb de serie diode (ompoolbeveiliging) die er in zat, antie parrallel gezet met de voeding, omdat je zo geen 0,7V aan spanning verliest. Voor de diode (in serie met de accu) zit een zekering van 1,6AF, die er bij verkeerd om aansluiten dan uitklapt.
Het mooie dat de dieplader straks klaar is.. is dat Piet dan met de zware Dieplader begint, Waar mijn "kraantje" dan op kan. En daarna.. ik hoop toch echt de caterpillar 385. Ik ben toch zo benieuw wat dat voor een meester werk gaat worden.
Oja,
Piet, je kunt het beste het plastic heveltje door een alu versie vervangen.
Dit veert een stuk minder.
En heb je de smart versie verbeterd. Ik bedoel dat de dieplader nu ook rechts het aantal wielen aanpast aan de last en niet alleen links??![]()
We willen natuurlijk wel foto's zien.
En dan speciaal van de onderkant, benieuwd waar je alles gelaten heb.
De dieplader ziet er echt goed uit!!
De volvo ook maar ik heb wel een bedenking.
Zou het niet mooier zijn als de twee laatste assen één spatbord zouden hebben? Een dubbele, als je begrijpt wat ik bedoel, ik denk dat dat de "eentonigheid" wat zou breken.
Begrijp me niet verkeerd, met eentonig bedoel ik niet dat het geen mooie vrachtwagen is, enkel dat 3 identieke spatborden achter elkaar voor mij teveel zijn. Ikzelf vind het teveel van het goede omdat het achterste deel van het voorspatbord ook al rond is.
Piet,
alsje nou de Volvo voor de dieptelader spant en
de Actros er op dan klopt het plaatje beter![]()
![]()
De zwaailichten werken/branden !!
Hoi Piet,
is de plaats van de zwaailichten op de trailer de orginele?
Ik heb wel eens van dit soort trailer gezien, maar dan zaten de zwaailichten ongeveer midden achter de achterwielen.![]()
@Piet,
ben benieuwd hoe het er straks in kleur uitziet.
mvg Robert