Nieuwe Uitdaging !!!

Wat een super super mooi werk Piet.
Dit is modelbouw van top vormaat.
Hier kan ik alleen maar met bewondering naar kijken :eek:.
Mijn complimenten hoor top.

Groet Henk.

Hallo allemaal,

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie complimenten, ik wordt hier wel een beetje stil van hoor, al die lovende woorden.

Tja, ik ben me er zelf niet van bewust dat ik iets bijzonders maak, want ik vind me zelf maar een amateurtje, vergeleken bij andere modelbouwers !!

DIT IS HEM !!!!!

HPIM9628.jpg

WORDT VERVOLGD !!!!!

Is dit uw nieuwe uitdaging?:-D

Waarschijnlijk is dit de nieuwe truck die zijn schoonzoon heeft gekocht voor de zaak.

ik heb de afgelopen tijd uw project met veel bewondering bekeken..
de manier waarop u alles maakt het ik nog nooit eerder gezien..
sta er elke keer weer versteld van,

Gr. Bas

Sjiek ding.....
gegevns rdw:
Voertuigsoort bedrijfsauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming FH16 8X4T FAL18.0 RADD-A8
Brandstof Diesel

Motor
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 12780 cm3
Vermogen 485 kW

INDRUKWEKKEND !!!!!!

Sjiek ding.....
gegevns rdw:
Voertuigsoort bedrijfsauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming FH16 8X4T FAL18.0 RADD-A8
Brandstof Diesel

Motor
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 12780 cm3
Vermogen 485 kW

INDRUKWEKKEND !!!!!!

Hallo Sjon,

Hoe kom jij aan die gegevens ??
RDW gegevens kloppen niet altijd hoor !!!

Deze kloppen ook niet hoor !!!

Het is toch echt een 16 liter motor en geen 13 liter motor !!
De Volvo heeft inmiddels ook een roetfilter, dit staat er ook niet vermeld op de RDW site, maar ook zijn er een aantal gegevens helemaal niet vermeld.

De rest van de gegevens klopppen wel !!

Deze Volvo is een Demo Volvo geweest !!
1e kenteken is afgegeven op : 26-09-2008

Binnenkort volgt er meer over deze VOLVO !!!

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie complimenten, ik wordt hier wel een beetje stil van hoor, al die lovende woorden.

Tja, ik ben me er zelf niet van bewust dat ik iets bijzonders maak, want ik vind me zelf maar een amateurtje, vergeleken bij andere modelbouwers !!

kom kom piet nauw niet bescheiden zijn he een amateurtje
zeg maar een modelbouwer met gouden handjes
of zijn ze in jou geval van messing?:lol:

kwijl :pkwijl :p
zal het dan toch goed komen met piet en zijn STER in ruilen;)

MVG BERTUS

Hallo Bertus,

Nee, Nee het Sterretje wordt niet ingeruild, want deze heb ik als eerste truck gebouwd en blijft gewoon in mijn bezit.
(2e hands gekocht als 3 asser, het was een standaard kale truck, die nooit was gebruikt, dus eigenlijk nieuw !!!)

Is ook niet te koop !!!!

Ik heb deze 5 asser al div. malen goed kunnen verkopen, maar deze MB Actros gaat echt niet weg !!!
Zelfs wilde de plaatselijke MB dealer de MB graag kopen, maar helaas !!!!

hallo piet
ben blij dat uw schoonzoon eindelijk een vrij nieuwe volvo heeft gevonden,
benne jullie ook af van die bekeuringen,
enkel nog een fotootje van de voorkant en een schaalmodel hiervan......
groeten markioo

Hallo Sjon,

Hoe kom jij aan die gegevens ??
RDW gegevens kloppen niet altijd hoor !!!

Deze kloppen ook niet hoor !!!

Het is toch echt een 16 liter motor en geen 13 liter motor !!
De Volvo heeft inmiddels ook een roetfilter, dit staat er ook niet vermeld op de RDW site, maar ook zijn er een aantal gegevens helemaal niet vermeld.
Gvw. max. laadvermogen 180 ton
Automaat I-shift

De rest van de gegevens klopppen wel !!

Deze Volvo is een Demo Volvo geweest !!
1e kenteken is afgegeven op : 26-09-2008

Binnenkort volgt er meer over deze VOLVO !!!

Van de RDW site... had zelf ook wel ff verder kunnen kijken... een FH16 is altijd een 16 liter motor. Stom !!! Heb ook nog nooit van een FH13 gehoord... hahahaha

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reactie's ik wilde het even spannend maken, hahahaha !!!

Afgelopen maandag is mijn schoonzoon voor de zoveelste keer aangehouden voor overbelading.
Nu is hij aangehouden in Duitsland, nou, dat is echt niet meegevallen hoor.
De combinatie aan de ketting en eerst even de boete betalen en de rupskraan lossen en overladen op een andere dieplader !!!
Een beetje overbeladen en dan zo'n dikke boete, 3200,= euro !!
12 ton te zwaar, 20% overbeladen.
Nu is hij er helemaal klaar mee, en goed flauw van al die bekeuringen, want ze houden hem constant in de gaten, is de laatste tijd ongeveer 20x gecontroleerd op overbelading.

Nu heeft hij deze Volvo FH 16 voorlopig geleasd, met de optie van kopen, als de Volvo FH 16 goed voldoet.

Ik heb gisteren proef gereden met de FH 16 660 euro 4 met roetfilter.
Wat een beul van een auto zeg, ongelofelijk wat een trekkracht !!!

Deze Volvo FH 16 660 is een Demo-Volvo geweest.
Afgifte 1e kenteken :26-09-2008
5 maanden oud !

Wijziging van dit topic :

Hallo allemaal,

Helaas is het met de Volvo FH 16 660 niet doorgegaan !

Uiteindelijk is het tijdelijk leasen helaas niet doorgegaan van de Volvo FH 16 660, omdat er te veel aanpassingen aan de Volvo trekker moest gebeuren, om deze passend te maken voor de 6 assige Broshuis semi-dieplader en dat wilde Nijwa Volvo Rent niet doen, omdat mijn schoonzoon deze Volvo FH 16 660 eerst zou leasen en als deze Volvo dan goed zou voldoen, zou mijn schoonzoon deze Volvo kopen, maar er zat ook een risico in dat de deal niet door zou gaan !!

Nu heeft mijn schoonzoon besloten om toch maar een hele nieuwe Volvo FH 16 8x4/4 600 pk te kopen, is inmiddels besteld.
Helaas is de 660 pk niet meer leverbaar en 700 pk vind hij een beetje te veel van het goed, want dat heeft hij niet echt nodig.
Wel een lange levertijd van10 maanden !!!

T.z.t. als de Volvo FH 16 geleverd wordt, zal ik foto's om dit forum gaan plaatsen.

Laatst bewerkt:
Hallo Bertus,

Nee, Nee het Sterretje wordt niet ingeruild, want deze heb ik als eerste truck gebouwd en blijft gewoon in mijn bezit.
(2e hands gekocht als 3 asser, het was een standaard kale truck, die nooit was gebruikt, dus eigenlijk nieuw !!!)

Is ook niet te koop !!!!

Ik heb deze 5 asser al div. malen goed kunnen verkopen, maar deze MB Actros gaat echt niet weg !!!
Zelfs wilde de plaatselijke MB dealer de MB graag kopen, maar helaas !!!!

ja maarrr
piet een volvo liefheber haalt het toch niet in ze hooft om een ster te gaan rijden ;);) ha ha

mvg bertus

kwijl kwijl :yes::yes::yes::yes::yes:

ook een combi foto van u schoonzoon met trailer achter VOLVO FH 16 660

mvg bertus

Hallo Bertus,

De Volvo FH 16 660 wordt maandag 9 maart 2009 afgeleverd, want er moeten nog een paar kleine aanpassingen gedaan worden aan de trekker.

Als hij afgeleverd is, zal ik foto's maken van de Volvo FH 16 660 met Semi-dieplader + lading rupskraan.
Dus nog even geduld !!

Back