Nieuwe versie Hubsan X4

USB pinout is anders.

Ah en waar heb je die pin-out voor nodig?
Ow wacht voor uitlezen cam wss... :)

Maar verder motoren standaard t zelfde?
Of sterkere motoren die ook op mijn v2 passen? Of andere props? Echt alleen de pin-out?

Zoja, aangezien 1 motor stuk is vind ik t voorlopig niet erg om 1 motor te bestellen, maar als t extreem verschil is misschien wel de moeite waard...

Thnx

Laatst bewerkt door een moderator:
De V3 betreft de 808 camera. De copter is gewoon een standaard x4c.

De x4 is under powered voor een 808 payload. Met de X4c ken 't net...

Het zijn vooral de motoren die het verschil maken, die zijn iets krachtiger. Ik zou het na moeten kijken maar denk dat als je van boven op de motor kijkt de straal iets meer is, waardoor je ze ook niet zomaar in de normale gebouwd krijgt.

Het zijn vooral de motoren die het verschil maken, die zijn iets krachtiger. Ik zou het na moeten kijken maar denk dat als je van boven op de motor kijkt de straal iets meer is, waardoor je ze ook niet zomaar in de normale gebouwd krijgt.

Ik ben niet vies van beetje verbouwen als de diameter t zelfde is maar ze langer zij zou t helemaal mooi wezen, kan iemand dat bevestiging? Als t wel grotere diameter heeft zou t theoretisch nogsteeds kunnen uiteraard door met de machines van de buurman t frame wat aan te passen...

Alleen blijft de vraag, kan de printplaat met de sterkere motoren overweg?

Je kan ook een X4c frame nemen. Daar passen de dikkere motoren wel in.

Je kan ook een X4c frame nemen. Daar passen de dikkere motoren wel in.

Ah ok goed om te weten :) verklaard n hoop

Maar ik heb ook goed nieuws, vandaag toch maar ff de Quad open gehaald want kon me herinneren dat vorige eigenaar zei ik heb al eens motor vervangen...

Dus keek ik in doos naar t motortje en dat bleek idd blauw/rood rotatie te zijn, dus wat bleek door mn crash was zijn slechte soldeerwerk losgeraakt :)

Nu alles weer vast en werkt perfect...
Ik verwacht wel dat 1 specifieke motor spoedig een keer stopt, omdat soms na t kalibreren bij heel zacht 1 motor langzamer opgang komt...

(Kan zijn dat t oppevlakte niet recht genoeg is, maar toch ik hou t in de gaten)

En godzijdank heb ik Flipmode eindelijk uitgekregen, dus standaard na aanzetten expert en flip uit... Dat is mn favoriet!

vorige filpie was niet goed... nu duidelijk zichtbaar als een idioot veel risico nemen
en hem dan op camera uit je handen laten pleuren heheh afgang ;)
door takken van bomen heen vliegen etc. af ja zo leer t wel toch :D

1902778_298583403636218_4369142988203757646_n.jpg

Oh btw die vorige foto's is na een mega reparatie... Gisteren nacht kon ik niet slapen dus ging ff buiten hoogvliegen en veloor coordinatie waardoor ik dichtbij boomtop kwam en doordat ik de voor/achter-zijde met elkaar omwisselde maakt ik een snelle uitwijk naar de boom toe :( resultaat 10-15m recht naar beneden op beton (uiteraard net naast t gras lol)

mytamuza.jpg

Van de bovenkap 1 arm bijna volledig afgescheurd, opgelost door met verfbrander de poot te verhitten en terug te klikken en af laten koelen, daarna klein druppie secondelijm op de scheur en voila hij vliegt weer als nieuw...

Bizar hoeveel klappen dit ding kan hebben!

Ok na zeker over meer dan 50 vluchten heb ik nu eindelijk eens een vreemd electronisch defect... afgelopen vlucht niks bijzonder, daarna aan de lader (usb) zoals gewoonlijk en als ik nu probeer te binden, lukt het vaak niet... voorheen deed ik altijd eerst zender aan dan Q4 maar dat werkt nu zoiezo niet meer, ik krijg em wel aan de praat als ik de Q4 eerst aanzet dan op de grond plaats en vervolgens de zender, dan bind hij direct en calibreert hij tevens ivm stilstaan... dan kan ik vliegen in amateur modus zegmaar, echter zodra ik op de expert-stick commando klik raakt de volledige binding verloren... de Q4 knippert niet dus deze gaat niet terug naar discovery mode maar denkt blijkbaar dat er nog verbinding is, alleen is de zender in de veronderstelling dan alleen hij aan is en niet de Q4 want t display is bijna leeg en t lampje begint te knipperen. vervolgens moet ik de Q4 uitzetten, dan de zender... Q4 weer aan en dan zender, werkt alles weer echter helaas dus in kinder modus :(

zo is dr geen bal aan, zender geeft nog 3 van de 5 accu streepjes en Q4 is vol!

iemand al eens meegemaakt?

Ok na zeker over meer dan 50 vluchten heb ik nu eindelijk eens een vreemd electronisch defect... afgelopen vlucht niks bijzonder, daarna aan de lader (usb) zoals gewoonlijk en als ik nu probeer te binden, lukt het vaak niet... voorheen deed ik altijd eerst zender aan dan Q4 maar dat werkt nu zoiezo niet meer, ik krijg em wel aan de praat als ik de Q4 eerst aanzet dan op de grond plaats en vervolgens de zender, dan bind hij direct en calibreert hij tevens ivm stilstaan... dan kan ik vliegen in amateur modus zegmaar, echter zodra ik op de expert-stick commando klik raakt de volledige binding verloren... de Q4 knippert niet dus deze gaat niet terug naar discovery mode maar denkt blijkbaar dat er nog verbinding is, alleen is de zender in de veronderstelling dan alleen hij aan is en niet de Q4 want t display is bijna leeg en t lampje begint te knipperen. vervolgens moet ik de Q4 uitzetten, dan de zender... Q4 weer aan en dan zender, werkt alles weer echter helaas dus in kinder modus :(

zo is dr geen bal aan, zender geeft nog 3 van de 5 accu streepjes en Q4 is vol!

iemand al eens meegemaakt?

Ik weet niet beter dat het gebruikelijk is om eerst de quad aan te zetten en dan pas de zender. Ik heb er op die manier nog nooit problemen mee gehad.
Misschien is het mainboard kaduuk.

Beetje mensen ik ben een sukkel, waarom nou dat zal ik je vertellen... Aangezien de batterij indicator 3 streepjes aangaf dacht ik dat t nooit aan de batterijen kon liggen, 3x raden waar t dus wel aan lag??? Juistem

Beetje mensen ik ben een sukkel, waarom nou dat zal ik je vertellen... Aangezien de batterij indicator 3 streepjes aangaf dacht ik dat t nooit aan de batterijen kon liggen, 3x raden waar t dus wel aan lag??? Juistem

gok 1: de streepjesindicator was kapot
gok 2: de batterijen waren te vol
gok 3: de batterijen waren te leeg

Uiteindelijk gaat het om het resultaat. Vlieg ze! ;)

Back