Nieuwe Walkera V120d02S v2

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door daanh, 25 jul 2012.

  1. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    haha nou daar wacht ik dan wel even mee.
    wil de warp gewoon als 2e vlieg heli erbij hebben.

    En dan later als ik groot ben een 6HV ultimate erbij of ipv de atom ... maar wil eigenlijk geen heli's weg doen.. ga ik spijt van krijgen haha.
     
  2. Lowi

    Lowi

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Vinkel
    Ben op het moment bezig mijn V120 mechanisch af te stellen, dus de servo horn netjes 90 graden op de servo, de swash vlak ten opzichten van de tail boom en dan nog 0 graden pitch bij midstick.
    Blijf al bij stap één steken, 2 van de 3 krijg ik netjes afgesteld, bij het afstellen zit de horn net iets te hoog of te laag op de [pitch]servo.
    Die horn's moeten toch 90 graden op de servo af te stellen lijkt me.

    Dus een andere optie was om subtrim of trim te gebruiken om de servo horn te finetunen, maar het schijnt volgens vele fora dat je subtrim niet mag gebruiken omdat het fbl heli is[raakt de RX van in de war] wat ik niet helemaal begrijp.
    Misschien dat iemand me dat wil uitleggen.

    Is er een linkje of wil iemand me uitleggen hoe ik de V120 mechanisch in stapsgewijs af kan stellen.
     
  3. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    nou mijn v120 weer eens de grond in geprakt... dom ding,
    draait ineens 180 graden om in een snelle bocht. Staart hield 'm dus niet.

    Nou eh ik gooi 'm op het schap en ga verder met de Warp afbouwen .. als ik ooit weer eens zin en tijd krijg in dat ding zal ik er weer eens naar kijken.
     
  4. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Balen Sven!

    Hier staat hij ook al even stil. Ga met alle lipo's (liggen op het moment vol geladen) nog eens een keer wat stall turns en flips oefenen denk ik en dan gaat alles ook in "storage".
     
  5. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    enige manier dat hij 180 graden draait, is dat je collar iets verschoven is en je verticale speling hebt op de ms of dat 1 van de gears naar zijn grootje is en niet 100% contact maakt.

    stuur al jullie 120's maar deze kant op dan:D
     
  6. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    gek word je van dat ding .. vloog een tijdje goed, maar als je er eenmaal aan begint te sleutelen... ellende dingen..
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    he he Sven,
    jij bent gewent aan een goede heli !!! :cool: dat is het :)

    Groet
    Uwe
     
  8. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    misschien wel ja ;)
     
  9. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    je moet er gewoon af en toe tegen praten (en gewoon stock houden natuurlijk:D)
     
  10. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Can't wait to get my warp flying ;)

    En als ik daarna nog heul veul zin of tijd heb zal ik nog eens naar de v120 kijken
     
  11. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Ik praat er best wel eens ooit tegen, maar dat is meestal niet zo lief ;-) (lees: vloeken dus :-D)
     
  12. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Zo ... beetje stoffig hier..

    afijn aangezien ik toch nog op parts voor de grote heli's moest wachten heb ik de v120 maar weer eens van t schap gehaald en gekeken wat er mis is na het laatste ongelukje.

    nieuwe maingear, tail steering set en tail servo besteld ... dus eens kijken of dit beestje nog weer wil vliegen.

    oorzaak crash.... ineens in de bocht draaide de heli zich leuk 180 graden om ... ja toen was ik m kwijt, dus ik hoop dat het een foute tail servo was.
     
  13. demolle

    demolle

    Lid geworden:
    1 sep 2011
    Berichten:
    296
    Locatie:
    het land van bartje
    Dat is het mooie van walkera die heb je voor 20 euro weer in de lucht.
    Maar als crasht met die grote jongens dan voel je dat in je portemonnee.

    Veel suc6 er mee Sven
     
  14. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Vond t zonde om m meteen in de container te mikken, als t vlieg is het best een leuk dingetje voor wat lol. Eens zien of we m voor 25 euro weer de lucht in krijgen
     
  15. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    volgende keer als je servo nodig hebt ff seintje geven.
     
  16. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Ik hoop niet dat er een volgende keer komt .. Maar ik zal t onthouden ;-)
     
  17. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    of servo gears, want ook die heb ik nog :)
     
  18. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Nou ja had nu een slippende tail servo. Of dat nu door de crash kwam of dat het juist de crash heeft veroorzaakt weet ik niet. Maar we zullen zien straks
     
  19. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Als hij opeens gaat draaien is het altijd een slippende tailgear.
     
  20. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    iets anders kan ik inderdaad ook niet verklaren.
    De tail servo kan dan waarschijnlijk gewoon niet de kracht leveren en slipt door, door slechte gears


    Edit: iemand overig nog tips hoe ik cyclik uitslag van zo'n micro kan meten?
    Ik vlieg 'm met de futaba zender, maar moest dus alle endpoints aanpassen voor de juiste pitch waardes.

    Maar ik heb het idee dat de servo uitslagen van de cyclik qua sturen te groot zijn .. maar A: hoe meet ik dit en B waar kan ik dat in de zender aanpassen. Bij aanpassen endpoints verander je dus ook weer je pitch waardes
     

Deel Deze Pagina