Nieuwe Walkera V120d02S v2

@Dylan
Lol, man de MQX is weg voor je het weet. Je kunt er langzaam en stabiel mee vliegen maar geef hem maar de sporen. Doet niet onder voor een heli van dezelfde grootte. Alleen voelt hij anders. Bochten maken werkt net iets anders. En hij kan net zoveel wind hebben als de mcpx hoor.

Hoi Chow.
Bedankt voor je reactie.
Oke, jij bent dus dik tevreden met je MQX Micro Quadcopter.
Ik heb zo'n apparaat helaas nog nimmer in het echt zien vliegen, dus ken het alleen van You Tube filmpjes.
Maar meen jij dat; dat de MQX echt tegen een stootje wind kan?
Want ik weet dat bijvoorbeeld de Blade mcp-X met windkracht 3+ nog rond te vliegen was.
Maar mijn grotere Quadcopters ( heb de Gaui500X en de 330) die vliegen met wat wind al behoorlijk naadje.
Komt vooral doordat ze FP zijn en dan is het nou eenmaal niet anders.( net als met FP heli's)
Dus dat jouw MQX strak en goed vliegt met zelfs wat wind erbij verbaasd mij zeer.
Jammer dat je niet kort in de buurt woont, want had zoiets graag willen zien vliegen.
Vr Gr E

Enige wat je even moet leren is dat hij geen negatieve pitch heeft dus als je naar beneden wilt in de wind is dat anders sturen..

Ik ben verder wel tevreden ermee. Maar ook hiervoor geld dat ik heli's leuker vind. De MQX vlieg ik dus af en toe even en wellicht kan mijn zoontje er binnenkort mee gaan oefenen. Tís een mooie opstap naar heli's namelijk.

Mijn hexacopter met Naza en GPS vliegt in bft 6 nog zonder problemen. Maar die staat desondanks in de verkoop door gebrek aan belangstelling. Ik ben helaas geinfecteerd met het heli virus in de meest zware vorm.

Nou lekker weer alles leeggevlogen vandaag. En dat zonder crashes . . Wel beetje veel wind maar ach die 120 handelt dat beter als mijn 250 :-)

Komt door de Walkera gyro denk ik.. Kan geen andere reden verzinnen. Zelfs mij Genius kan meer hebben dan mijn 450 flybar..

Nou er stond hier een dikke 3 op het veld met uitschieters. Moest alleen op letten bij low passes dat hij niet ineens een windzak kreeg:-) want dan zakt die best wel snel. Had zelfs met de 500 dat die schuin tegen de wind hing met hooveren.

Is jouw 500 FBL? Want mijn 450 met flybar gaat bij zijwind niet schuin hangen maar gaat domweg driften..

Dan is de massa van de 500 het voordeel denk ik.. Ik vind de 450 als snel een wiebelhut bij bft 4 met stoten naar 5-6.. Vind geleidelijke 3-4 prima te doen..

MQX

Zag er eerst niks in maar de HS verkoopster ( heel aardig ) heeft mij overtuigd om er een te kopen en ik moet zeggen helemaal top.
Hij heeft al een keer in de boom gezeten en is ook al hard gevallen maar nog steeds helemaal top om te vliegen.
Beetje kerstboom sfeer eraan toegevoegd en dus a'vonds ook te vliegen.

full

Mvg.Bernard

Laatst bewerkt door een moderator:
Ding is echt leuk. En het aardige is dat je dus oriëntatie kunt oefenen op een makkelijke manier omdat hij zo stabiel is.

Dan is de massa van de 500 het voordeel denk ik.. Ik vind de 450 als snel een wiebelhut bij bft 4 met stoten naar 5-6.. Vind geleidelijke 3-4 prima te doen..

Ja die 500 is gewoon meer massa dus dat wiebelt niet bij 4-5, maar een collega vlieger had toch echt wel last met zijn 450 en moest best wel moeite doen. (toen heb ik hem met de 120 ff laten vliegen want hij dacht dat dat niet meer kon met die wind,:D foutje............:p

Ja maar vind het altijd wel leuk hoe verbaast de mensen dan weer zijn:D

Heb trouwens vandaag eens ikea(2,49 de 10) batterijen in de zender geprobeerd en ben begonnen met 4streepjes en geeindigd met 4 streepjes. Dus die 2500Duracel die laat ik even wat het is:D

Lipo voor Devo 7

Ik heb twee jaar geleden voor mijn KDS zender bij Hobbymaniac een Mega power 3S 2600 lipo gekocht. Deze heb ik nu in mijn Devo 7, past en werkt perfect. Maar deze staat nu niet meer op zijn site.

Die houders voor losse batterijen vertrouw ik nooit, die gaan er altijd meteen uit als ik die aantref in een zender. Dat was de eerste les die ik 25 jaar geleden kreeg toen ik lid werd van een modelzweefvliegclub:"Vlieg NOOIT met losse batterijen in een zender!" Natuurlijk kreeg ik hierbij verhalen te horen van kisten die gecrasht waren als gevolg van slecht contact van de batterijen. Zelfs over een "kist van 300 gulden", wat veel geld was in die tijd...

Is er geen passende zender lipo voor de Devo 7??

ja die zijn er wel das het probleem ook niet(die van mijn andere zender past zelfs) was alleen mijn batterijen gisteren vergeten op te laden dus dacht vanmorgen probeer gewoon onze zweedse gele rakkers eens:p en die gaf 4streepjes , dat had ik bij duracel nog niet gezien kan ongeveer 50lipos vliegen met die duracel(en dan is hij nog niet leeg) is lang genoeg(en dan gewoon opladen) nou is kijken met ikea.

**edit
zon lipo is ongeveer 10Euro incl verzenden

Back